Poczta Polska reaguje na zmiany rynku. Nowa strategia na lata 2020-2024

Materiał informacyjny
Rozwój technologiczny, cyfryzacja komunikacji i zmiany na rynku paczkowym sprawiły, że Poczta Polska zdecydowała się znowelizować swoją strategię na lata 2020-2024. Spółka zamierza jeszcze mocniej skupić się na segmentach, które w przyszłości mają wzrastać.

Poczta Polska już obecnie przynosi spore zyski, ale plany zakładają, że w 2024 roku jej przychody wyniosą 7,4 mld zł. Wydawałoby się, że przy spadkach na rynku tradycyjnej papierowej korespondencji (w perspektywie 2024 roku mają one wynieść 9 proc. rocznie), zwiększenie przychodu do tak wysokiego poziomu jest po prostu nierealne. Tymczasem Zarząd spółki przekonuje, że wie, jak to zrobić.

- Zdajemy sobie sprawę z wyzwań, które stoją przed całym rynkiem, nie tylko w Polsce. Ale nie zamierzamy siedzieć z założonymi rękami i biadolić. Przeciwnie – ta sytuacja sprawia, że szukamy innych przestrzeni, które zapewnią nam zyski. Bo przecież w przyrodzie nic nie ginie. Jeśli gdzieś dochodzi do spadku, to w innym miejscu mamy wzrost – tłumaczy Przemysław Sypniewski, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

- Wartość rynku KEP [Kurier-Ekspres-Paczka – red.] w ciągu czterech lat ma rosnąć o 14 proc. rocznie i to m.in. tam widzimy pole do popisu. Zamierzamy rozwinąć usługi paczkowo-kurierskie i logistyczne, a także dokonać wzrostu efektywności działania, przy jednoczesnym zachowaniu stabilności finansowej. Ambitnie? Oczywiście, że tak, ale my po prostu wiemy, jak to zrobić – dodaje prezes Sypniewski.

W znowelizowanej strategii na lata 2020-2024 Poczta Polska założyła więc, że w 2024 roku przychody z samego segmentu KEP i logistyki wyniosą ponad 2,1 mld zł.

- Przeznaczymy 1,9 mld zł na rozwój rozwiązań logistycznych i informatycznych. Chcemy uruchomić trzy nowe sortownie, zakupić osiem nowych maszyn paczkowych oraz wdrożyć pięć kluczowych systemów informatycznych – mówi Przemysław Sypniewski.

Co jeszcze Poczta Polska ma w planach? Zamierza przede wszystkim zwiększyć rozwój sieci Odbiór w Punkcie z 12 tys. punktów, które już działają, do 15 tys. Co ważne, wspomniane trzy tysiące punktów pojawią się w Polsce już do końca tego roku. Poza tym wzrośnie liczba automatów paczkowych – do końca 2020 roku będzie ich 700, a w 2024 roku aż cztery tysiące.

- Obecnie Poczta Polska jest największym pracodawcą w Polsce, zatrudniając ponad 80 tys. pracowników w ponad 7,5 tys. placówek. To się nie zmieni – zapewnia Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu ds. sprzedaży.

Bardzo ważną kwestią, zawartą w strategii Poczty Polskiej na lata 2020-2024 jest również realizacja rządowego programu e-doręczeń i przeznaczenie w wyznaczonego operatora cyfrowego.

- Poczta Polska została powołana ponad 460 lat temu do tego, by doręczać informacje oraz być łącznikiem pomiędzy państwem, obywatelem i biznesem. Dziś na świecie obserwujemy sytuację, w której poczty wielu krajów stały się naturalnymi partnerami państw w rozwoju e-korespondencji między instytucjami, a obywatelami. Dokładnie tą drogą chcemy podążać. Poczta Polska zamierza wspierać nasze państwo w rewolucji cyfrowej – mówi prezes Przemysław Sypniewski.

Warto przypomnieć, że we wrześniu 2019 roku przyjęto projekt ustawy o e-doręczeniach, który zakłada, że to narodowy operator pocztowy będzie odgrywał kluczową rolę w procesie cyfryzacji administracji państwowej. Poczta Polska posiada już gotowe narzędzie – Platformę Envelo, która jest wykorzystywana przy realizacji programu Polska Cyfrowa. To jedno z najnowocześniejszych rozwiązań na świecie, a jednocześnie jedyna na polskim rynku usługa, która spełnia wymagania rozporządzenia eIDAS – m.in. weryfikowalną identyfikację nadawcy i odbiorcy, znakowanie czasem oraz potwierdzenie nadania i odbioru.

Wideo

Materiał oryginalny: Poczta Polska reaguje na zmiany rynku. Nowa strategia na lata 2020-2024 - Dziennik Bałtycki

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3