Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podatki 2010. Rozlicz się przez internet (pobierz program)

Redakcja
PIT można złożyć także elektronicznie przez Internet.
PIT można złożyć także elektronicznie przez Internet.
W tym roku PIT za 2009 rok możemy złożyć przez internet. Nawet jeśli nie mamy kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Do rozliczenia i złożenia PIT przez internet potrzebny jest specjalny program. Do tego trzeba przygotować dokumenty, czyli numer NIP, pesel, rozliczenia dochodu, jakie otrzymaliśmy od pracodawców, z ZUS itd.

Potrzebne też będzie złożone w roku ubiegłym zeznanie za 2008 rok, bo będziemy musieli podać wpisaną tam kwotę przychodu.

Teraz zostaje nam uruchomić komputer i zainstalować zamieszczony wyżej program e-Deklaracje. Wyświetli się strona, na której będzie kilka okienek. Trzeba kliknąć w takie, na którym jest napis "Katalog formularzy".

Tu wyświetlą się na ekranie komputera różne rodzaje zeznań podatkowych. Wybieramy odpowiednie. Jeśli nie prowadzimy działalności gospodarczej, nie pracowaliśmy za granicą, mamy tylko dochody z pracy na umowę o pracę, wybieramy PIT-37. Klikamy w napis na dole "otwórz". Wtedy pojawi się formularz. W nim na czerwono zaznaczone będą pola, które musimy wypełnić. Po kolei wpisujemy NIP, imię, nazwisko itd.

Kiedy dojdziemy do końca musimy podpisać zeznanie. Przez internet nie zrobimy tego w sposób tradycyjny. Jest część formularza o nazwie "Dane autoryzujące do podpisania zeznania". Tu musimy wpisać nazwisko, imię, datę urodzenia, pesel, NIP i kwota przychodu jaką wpisaliśmy w zeznaniu rocznym za 2008 rok.

Możemy kliknąć sprawdź poprawność. Program sprawdzi, czy prawidłowo wypełniliśmy formularz, czy zgadzają się obliczenia, ale nie zweryfikuje, czy podaliśmy prawdziwe dane.

Po sprawdzeniu możemy kliknąć "drukuj", jeśli chcemy wydrukować swoje zeznanie, a po wydrukowaniu wydać polecenie "wyślij".

Nasz PIT zostanie wysłany, a jednocześnie zapisany w naszym programie. Teraz, aby do niego zajrzeć, po wejściu w program e-Deklaracje musimy kliknąć w okienko z napisem "Moje rozliczenia", a następnie - jak się otworzą - w "wysłane". Tu pojawi się nasz PIT.

Kiedy zostanie on wysłany, otrzymamy z Ministerstwa Finansów numer referencyjny, pod którym nasze zeznanie zostało zarejestrowane.

Teraz zostaje nam czekać, czy Ministerstwo Finansów zaakceptuje nasz PIT. Odpowiedź powinniśmy otrzymać w ciągu od 1 do 24 godzin. W programie pojawi się napis przyjęte lub odrzucone, bo popełniliśmy błąd.

Jeśli jest przyjęte otrzymamy urzędowe poświadczenie odbioru i sprawa jest zakończona. To potwierdzenie możemy sobie wydrukować.

- Jeśli popełniliśmy błąd, możemy go poprawić i zeznanie wysłać ponownie - mówi Tomasz Kukieła, informatyk z Drugiego Urzędu Skarbowego w Koszalinie. - Jest taka możliwość. A najczęściej popełnianymi przez podatników błędami, nie tylko w elektronicznie wysyłanych zeznaniach, są: podanie złego NIP, zamiast swojego wpisujemy NIP pracodawcy, wpisanie złego adresu, a konkretnie błędy w nazwie miejscowości - np. zamiast Koszalin podajemy - Koszalin, czy zamiast ul. Moniuszki wpisujemy Maniuszki itd.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza