Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podpowiadali, jak zbudować markę w sektorze rolno-spożywczym [wideo]

maz
Kilkudziesięciu przedsiębiorców oraz uczniów Zespołu Szkół Agrotechnicznych w Słupsku uczestniczyło w środę w konferencji pt. "Strefa inspiracji dla małych i średnich wytwórców żywności".

Konferencję zorganizowali Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Lubaniu. W trakcie wykładów uczestnicy wysłuchali prezentacji o systemach jakości żywności, budowaniu wartości dla klientów oraz tworzeniu strategii marki w sektorze rolno-spożywczym. Wykładowcy mówili m.in. o tym, jaką rolę spełnia logo firmy oraz jej misja i wartości, które trzeba sobie uświadomić, zanim wybierze się produkt, który chcielibyśmy sprzedawać. Zwracali także uwagę na znaczenie badań marketingowych, które trzeba przeprowadzić, abyśmy wiedzieli, kto może być zainteresowany oferowanym przez nas produktem. Jak się okazuje, takie badanie wcale nie muszą być drogie, bo sondaż można przeprowadzić poprzez przygotowaną samodzielnie ankietę albo właściwie wykorzystywaną stronę na Facebooku. O doświadczeniach swojej rodziny w trakcie tworzenia firmy Tołłoczko z Kruszyny, która oferuje naturalne wędliny pomorskie, opowiadała Iwona Tołoczko, jej współwłaścicielka. Prelegentka zaprosiła także uczestników konferencji do degustacji jej wyrobów, które bardzo smakowały zebranym.

Natomiast Krzysztof Jaszczak, dyrektor pomorskiego oddziału Krajowego Ośrodka Wparcia Rolnictwa opowiedział "Głosowi" o projekcie "Polska smakuje", który jest odpowiedzią na konieczność zbudowania silnej i rozpoznawalnej marki polskiej żywności. Wg twórców projektu, który jest realizowany od kilku lat, marka firmy w świadomości konsumentów może być utrwalana poprzez znak graficzny i hasło słowne na bezpłatnej stronie internetowej „Polska smakuje”. Główny celem programu „Polska smakuje” jest bowiem promocja polskiej regionalnej żywności, wytwarzanej w ramach systemów jakości żywności i posiadającej stosowne, uznawane przez certyfikaty Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

- Produkty opisane na stronie "Polska smakuje"spełniają najwyższe parametry jakościowe, sanitarne, a także smakowe. Zależy nam, by poprzez rożnego rodzaju wydarzenia regionalne utrwalać znak “Polska smakuje”, a tym samym pomagać producentom i rolnikom reklamować ich wyroby - deklaruje dyr. Jaszczak.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza