Podsumowanie pracy Rzeczników Praw Konsumentów. Udzielili ponad 444 tys. porad

(nik)
Marek Zapolski niemal codziennie przyjmuje skargi na usługodawców i sprzedawców.
Marek Zapolski niemal codziennie przyjmuje skargi na usługodawców i sprzedawców. Łukasz Capar
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podsumował ubiegłoroczną pracę Rzeczników Praw Konsumentów. W 2012 roku udzielili ponad 444 tys. porad.

- Zgodnie z obowiązującym prawem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Natomiast w przypadku problemów indywidualnych możemy liczyć na pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKIK.

Najczęstszą formą działania rzeczników jest udzielanie porad prawnych. Gdy porady nie wystarczają do rozwiązania problemu, rzecznicy interweniują u przedsiębiorcy. Rzecznicy pomagają też konsumentom, którzy decydują się bronić swoich interesów przed sądem. W roku 2012 przygotowali 4 407 pozwów i powództw w sprawach indywidualnych. W minionym roku najczęściej zgłaszaliśmy się do rzeczników w sprawach zakupu obuwia i odzieży, sprzętu RTV i AGD, elementów wyposażenia mieszkania, komputerów i motoryzacji. Skargi konsumentów dotyczyły zwykle reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową lub na podstawie gwarancji. Podobnie jak w latach poprzednich najwięcej skarg dotyczyło usług telekomunikacyjnych.

- W Słupsku jest podobnie jak w kraju - przyznaje Marek Zapolski, miejski rzecznik konsumentów.
- Skargi dotyczą gównie umów z operatorami telefonii komórkowej i telewizji satelitarnej. Jednak często wypływają z tego, że konsumenci nie czytają dokładnie umów, jakie podpisują - mówi Zapolski.

Reklamacje obuwia są drugie pod względem liczby zgłoszeń w Słupsku. - Na trzecim miejscu są problemy po podpisaniu umowy na zakup towarów sprzedawanych na pokazach. W tym ostatnim przypadku wiele osób, które przychodzi po poradę, to ludzie starsi - informuje Marek Zapolski.

UOKiK informuje, że w 2012 r. znacząco wzrosła liczba skarg związanych z usługami finansowymi. Dotyczyły one m.in. niewłaściwego wykonywania umów o kredyt, nieprawidłowości związanych z nieterminowym rozpatrywaniem reklamacji przez banki, brakiem rzetelnej i pełnej informacji ze strony konsultantów bankowych co do treści umowy i skutków jej zawarcia oraz działalności firm parabankowych.

Kościoły zdrowego ciała, siłownie obeszły przepisy

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
andrzej
W dniu 29.08.2013 o 14:19, tara napisał:

ŁUKASZ pytasz co ty robisz u tego pana ? A no już ci odpowiadam wkurzasz go i zajmujasz drogocenny czas !!!

 

Zgadzam się z opinią powyżej "najczęstsza porada - NIC NIE PORADZĘ"
Trzeba tylko dodać, że ciężko jest zrobić cokolwiek, jak się ma obie ręce zajęte trzymaniem stołka.

muszę przyznać że dużo racji jest w tych komentarzach gdyż parę dni temu byłem po poradę w sprawie operatora telefonii orange .Porada była krótka  trzeba czytać umowy.Nie pomogły moje wyjaśnienia że operator z winy pracownika uruchomił telefon z przeszło dwu tygodniowym opuznieniem. W związku z tym złożyłem rezygnację z usług tego operatora z winy operatora.Poradę otrzymałem taką żebym z nimi nie zadzierał,bo i tak nie wygram.

t
tara
W dniu 29.08.2013 o 12:12, Łukasz napisał:

Wszystko co piszecie to prawda ten rzecznik zachowuje się tak jagby siedział w kieszeni u przedsiębiorców,zdarzyło mi się usłyszeć z jego ust że kupując jakiś towar powinienem się liczyć z ryzykiem ,że coś może być z nim nie tak,słysząc taki tekst od osoby mającej stać na straży interesu konsumenta opadają ręce i pogłowie kołacze się pytanie co ja robie u tego pana,bo pomocy to raczej nie uzyskam.

ŁUKASZ pytasz co ty robisz u tego pana ? A no już ci odpowiadam wkurzasz go i zajmujasz drogocenny czas !!!

 

Ł
Łukasz

Wszystko co piszecie to prawda ten rzecznik zachowuje się tak jagby siedział w kieszeni u przedsiębiorców,zdarzyło mi się usłyszeć z jego ust że kupując jakiś towar powinienem się liczyć z ryzykiem ,że coś może być z nim nie tak,słysząc taki tekst od osoby mającej stać na straży interesu konsumenta opadają ręce i pogłowie kołacze się pytanie co ja robie u tego pana,bo pomocy to raczej nie uzyskam.

M
Martens

Zgadzam się z opinią powyżej "najczęstsza porada - NIC NIE PORADZĘ"
Trzeba tylko dodać, że ciężko jest zrobić cokolwiek, jak się ma obie ręce zajęte trzymaniem stołka.

G
Gość

Nie bardzo ma się czym pochwalić Rzecznik z Ratusza, bo na pomoc Jego nie ma co liczyć. Tyle że bierze pieniądze podatników.

G
Gość

Najczęstsza porada - NIC NIE PORADZE

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3