Z kolei dla kierowców dopiero planujących zakup samochodu w tym roku najistotniejsza jest jego marka. Takie są wyniki badań TNS OBOP.
Na drugim miejscu, wśród najczęściej wymienianych powodów wyboru danego samochodu znalazła się ekonomiczność, którą wskazała jedna trzecia badanych (33 proc.). Niskie koszty utrzymania i eksploatacji samochodu są częściej wymieniane przez osoby, które informacje czerpią od dealerów i mechaników.
Kolejne miejsca wśród najczęściej wymienianych powodów zakupu samochodu zajmują: okazyjność zakupu (29 proc.), prestiż marki (28 proc.), dobra opinia o samochodzie usłyszana od znajomych lub w reklamie (25 proc.) oraz niezawodność auta (23 proc.). Relatywnie najrzadziej wymienianymi kryteriami wyboru były: ekologia (5 proc.), serwis (5 proc.) oraz rynkowa nowość (1 proc.).
Dane dotyczące intencji zakupu samochodu w 2009 r. pokazują, że kryteria związane z prestiżem marki (42 proc. wskazań) i wcześniejszymi doświadczeniami z marką (30 proc. wskazań) liczą się dla Polaków bardziej w fazie planowania niż podczas realnego zakupu. Gdy planujemy zakup samochodu, jego cena jest ważna dla zdecydowanie mniejszej grupy badanych (31 proc.), natomiast przy realnym zakupie to cena jest najważniejsza (45 proc.).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?