Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polesie w szczecińskim doku nr 5

Piotr Jasina
Polesie w szczecińskim doku nr 5Masowiec Polesie należy do grupy 38-tysięczników. Jego remont w Szczecinie potrwa do końca roku. Statek ma pięć lat.
Polesie w szczecińskim doku nr 5Masowiec Polesie należy do grupy 38-tysięczników. Jego remont w Szczecinie potrwa do końca roku. Statek ma pięć lat. Andrzej Szkocki
Polesie to już szósty masowiec szczecińskiego armatora, który w tym roku trafił do doków Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia kontynuuje współpracę z największym polskim armatorem - Polską Żeglugą Morską. Na początku grudnia na remont do największego doku remontówki - nr 5, wpłynął masowiec Polesie. Jednostka przejdzie w Szczecinie remont klasowy.

Klasowy przegląd

MS Polesie należy do serii masowców wybudowanych dla PŻM przez chińską stocznię Xingang. Został ochrzczony w 2010 r. Jest to masowiec typu handy-size, wyposażony w cztery dźwigi pokładowe pięć ładowni, w których może przewozić ponad 37 tys. ton rudy węgla, nawozów, ziarna lub innych ładunków masowych. 

Nowoczesna konstrukcja statku odpowiada najnowszym przepisom Międzynarodowej Organizacji Morza oraz towarzystw klasyfikacyjnych. W lutym 2014 r. statek przeszedł poważny sztorm na północnym Atlantyku.

Kolejna jednostka PŻM w doku Gryfii

- Polesie to szósta jednostka w tym roku, która przejdzie remont w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia - informuje Krzysztog Gogol, doradca dyrektora naczelnego PŻM. W marcu stocznia remontowała masowiec Mazowsze. Dwa miesiące później na szczeciński dok trafił masowiec Juno, natomiast w czerwcu i w sierpniu odbyły się remonty kolejnych statków Polskiej Żeglugi Morskiej. Były to Isolda, Pilica oraz masowiec Orla.

Remontują w polskich stoczniach

Krzysztof Gogol podkreśla, że armator w tym roku remontował swoje jednostki wyłącznie w polskich stoczniach. Najczęściej była to Gryfia, ale statki PŻM były remontowane także w dokach Stoczni Remontowej Nauta oraz w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Szczeciński armator dysponuje obecnie flotą 68 jednostek. Średnia wieku statków jest bardzo korzystna i wynosi zlewdwie 8,5 roku. W całej grupie PŻM zatrudnienie znajduje 3,5 tys. osób. Około 2,7 tys. pracuje na morzu. Dla szczecińskiej remontówki to bardzo poważny partner.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza