Police: Pierwszy wiadukt do remontu

Piotr Jasina piotr.jasina@mediaregionalne.pl 91 481 33 34
Police: Pierwszy wiadukt do remontuWiadukt wciągu ul. Piotra i Pawła przy Zakładach Chemicznych. W tym roku zostanie przebudowany. Skończy się wahadłówka uciążliwa dla kierowców.
Police: Pierwszy wiadukt do remontuWiadukt wciągu ul. Piotra i Pawła przy Zakładach Chemicznych. W tym roku zostanie przebudowany. Skończy się wahadłówka uciążliwa dla kierowców. Fot. Piotr Jasina
Udostępnij:
Gmina przygotowuje się do modernizacji wiaduktu przy ul. Piotra i Pawła. To jeden z dwóch przy Zakładach Chemicznych wymagający pilnej przebudowy.

Od maja 2008 rok wiadukty na ulicach Piotr i Pawła oraz Kuźnickiej możemy przejechać tylko jednym pasem. Działa tu sygnalizacja świetna. Obiekty są w ciągach dróg okalających Zakłady Chemiczne. Ich gospodarzem jest gmina.

W tym roku jeden z nich zostanie zmodernizowany.

- Zarezerwowaliśmy w tegorocznym budżecie 9 mln zł na wiadukt przy ul. Piotr i Pawła - informuje Jakub Pisański, wiceburmistrz Polic odpowiedzialny w gminie za inwestycje. - Liczymy, że połowę tej kwoty otrzymamy z puli marszałka.

Burmistrz dodaje, że dokumentacja jest już gotowa, gmina czeka tylko na pozwolenie na budowę.

- Na przełomie stycznia i lutego powinniśmy rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę - dodaje. - Prace rozpoczniemy przed wakacjami. Będą zakończone w tym roku.

Przebudowa większego wiaduktu, wzdłuż ul. Kuźnickiej to już koszt rzędu 17 mln zł. Ten obiekt też musi być pilnie przebudowany. W tym roku jednak gmina nie ma pieniędzy na ten cel.

- Ale przymierzamy się również do tej inwestycji - dodaje nasz rozmówca. - Mam nadzieję, że w najbliższych 2-3 latach drugi obiekt także będzie zmodernizowany.

Ruch wahadłowy na obu wiaduktach wprowadzono ze względu na bezpieczeństwo. Specjaliści od dróg i mostów gminy Police zalecili takie rozwiązanie po ekspertyzach stanu technicznego tych obiektów. Ich nośność została bardzo osłabiona. Znaki ograniczające prędkość na tych obiektach do 40 km na godzinę były ignorowane przez kierowców ciężarówek. Nie można było pozwolić, by na środku wiaduktu spotykały się dwa 40-tonowe składy.

Wiadukty przy Zakładach Chemicznych zbudowano na początku lat 80. Ich nośność jest bardzo osłabiona. Opadła żelbetowa otulina elementów zbrojeniowych, przeżera je rdza. Korozja szczególnie postępuje w otoczeniu zakładów.
W ciągu doby z Zakładów wyjeżdża około 200-300 TIR-ów. Pełne składy ważą 40 ton i więcej. Większość ciężarówek jedzie ulicami Piotra i Pawła oraz Kuźnicką, właśnie przez wiadukty.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
ona
Ale wymyslili niech pokonczą najpierw to co jest rozgrzebane a nie nastepy most do remontu.
G
Gość
A sygnalizacja świetlna, która tam się znajduje jest całkowicie ignorowana.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie