Policjanci karzą wybranych - skarży się lęborczanin

Edyta Litwiniuk redakcja@gp24.pl
Ireneusz Stosik uważa, że policjanci wręczają mandaty tylko wybranym kierowcom.
Ireneusz Stosik uważa, że policjanci wręczają mandaty tylko wybranym kierowcom. Fot. Edyta Litwiniuk
Dlaczego jeden kierowca dostaje mandat za wykroczenie, a drugi nie? - mówi Ireneusz Stosik z Lęborka. Pan Ireneusz został ukarany za przekroczenie linii ciągłej, której nie zauważył, bo na jezdni było błoto.

Drogowe absurdy

Drogowe absurdy

To nie jedyny absurd drogowy w Lęborku. Kolejny można napotkać już kilka metrów dalej. Może nie wszyscy kierowcy zdają sobie sprawę z tego, że aby wyjechać ze sklepu Jysk w stronę np. Cewic należy wrócić się do centrum miasta. Przy wyjeździe nie można skręcić w lewo. Należy pojechać w prawo i dojechać aż do ronda Solidarności. Potem trzeba zawrócić i wyjechać z miasta.

- Tu powinien jeszcze stać znak pionowy - mówi.

Pan Ireneusz na co dzień pracuje za granicą. Do Lęborka przyjechał na kilkanaście dni. Miasto było jeszcze zasypane śniegiem, potem na ulicach leżało błoto pośniegowe. Jakie było jego zdziwienie, kiedy jadąc ulicą Zwycięstwa od strony wiaduktu, skręcił w lewo w drogę osiedlową i dostał mandat.

- Policjanci powiedzieli, że tu na jezdni jest linia ciągła i nie można skręcić w lewo. Przecież na ulicy leży błoto i nic nie widać - mówi Ireneusz Stosik.

Podczas gdy funkcjonariusze wypisywali mu mandat jeszcze dwa auta wjechały w ten sam sposób co on. Oba skręciły w lewo jadąc od strony wiaduktu i przekroczyły linię ciągłą.

- Zapytałem policjantów czy tamci kierowcy też zostaną ukarani. Powiedzieli, że zajmą się nimi później. Ale zamiast tego odjechali. To jakaś dyskryminacja. A może zostałem ukarany bo mam samochód na angielskich numerach - zastanawia się nasz czytelnik.

- Jeżeli interwencja została przeprowadzona nieprawidłowo, policjanci faktycznie nie zareagowali na wykroczenie i wpłynie do nas skarga, to komendant ją rozpatrzy oraz sprawę wyjaśni - mówi mł. asp. Daniel Pańczyszyn z lęborskiej policji.

Nasz czytelnik podkreśla, że linia ciągła na drodze powinna być powtórzona pionowym znakiem z zakazem skrętu. Według policji nie ma takiej konieczności: - To niemożliwe.Przepisy nie wymagają powtórzenia znaku poziomego znakiem pionowym - mówi mł. asp. Marek Baranowski z sekcji ruchu drogowego KPP w Lęborku.

Pan Ireneusz został ukarany 220 złotowym mandatem za przekroczenie "linii jednostronnie przekraczalnej". To jego zdaniem kolejna drogowa nieścisłość.

- Wyjechać spod budynku przy ulicy Zwycięstwa 30 można w lewo i w prawo. Ale wjechać tylko od strony ronda Solidarności. Jeżeli ktoś jedzie od ul. Krzywoustego to żeby dostać się do domu musi wjechać do centrum i zawrócić na rondzie. To przecież farsa - bulwersuje się czytelnik i twierdzi, że większość kierowców i tak skręca w tym miejscu.

- Zrobiłem źle i za to zapłacę, ale coś z tym trzeba zrobić. Przecież wiele osób skręca w ten sposób i pewnie nawet nie wiedzą, że łamią prawo - mówi.

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 18.04.2009 o 01:01, Lol napisał:

Patrol Policji nie mogl prowadzic 2 interwencji na raz. A co do innych krajow,to odziwo jak niemiecka policja komus daje mandat i to w euro to zaden polak nie pisnie ani,bo sie boi ze do wiezienia trafi,jak nie ma gotowki.A jak policjant polski daje mandat to wielka obraza,czemu?Bo polska policja ma male uprawnienia i male poparcie sadow.polskie prawo chroni nie tych co trzeba.Ot tyle


Masz całkowitą rację-jak prowadzą do sądu mordercę to tv pokazuje z zakrytą twarzą a ofiary i świadkowie są pokazywani w całości-po co? Chyba po to, żeby mafia wiedziała na kim się zemścić no nie? Popieram policję zwłaszcza lęborską, pracowici i tyle, dzieki nim nie boję się chodzić po mieście, wszędzie pełno kapturowych mentów!
L
Lol
W dniu 23.01.2009 o 18:42, Gość napisał:

Dla wszystkich zainteresowanych pragnę poinformować iż w chwili gdy został mi wypisywany mandat wjechało kilka innych samochodów w ten sam sposób, zauważyli to policjanci ale jednak tylko ja zostałem ukarany mandatem pozostali nie Pragnę nadmienić iż nie był to patrol drogowy tylko byli to policjanci z prewencji. W chwili wykonywania tego manewru prze zemnie ów patrol ustąpił mi pierwszeństwa przejazdu (czyli podpuścili mnie). Mam pytanie czemu nie zainterweniowali w stosunku do innych osób. Będąc od kilku lat w angli nie spotkałem się z takim chamstwem i arogancjom ze strony tamtejszej policji


Patrol Policji nie mogl prowadzic 2 interwencji na raz. A co do innych krajow,to odziwo jak niemiecka policja komus daje mandat i to w euro to zaden polak nie pisnie ani,bo sie boi ze do wiezienia trafi,jak nie ma gotowki.A jak policjant polski daje mandat to wielka obraza,czemu?Bo polska policja ma male uprawnienia i male poparcie sadow.polskie prawo chroni nie tych co trzeba.Ot tyle
G
Gość

Dla wszystkich zainteresowanych pragnę poinformować iż w chwili gdy został mi wypisywany mandat wjechało kilka innych samochodów w ten sam sposób, zauważyli to policjanci ale jednak tylko ja zostałem ukarany mandatem pozostali nie

Pragnę nadmienić iż nie był to patrol drogowy tylko byli to policjanci z prewencji. W chwili wykonywania tego manewru prze zemnie ów patrol ustąpił mi pierwszeństwa przejazdu (czyli podpuścili mnie). Mam pytanie czemu nie zainterweniowali w stosunku do innych osób. Będąc od kilku lat w angli nie spotkałem się z takim chamstwem i arogancjom ze strony tamtejszej policji

g
gosc

Pan ten zapewne do rodzinnego Lęborka przyjeżdża zbyt rzadko,żeby pamiętać o znakach i liniach na ulicach,Napewno zawsze jest to zimą,gdzie sa zasypane ulice i znaki na ulicach.Chrzanisz chłpie,zależy tobie na rozgłosie, w Anglii dostał byś mandat i nie otworzył gęby.

g
gosc
W dniu 21.01.2009 o 10:13, dość napisał:

Podobnie jest chcąc wyjechać od strony Lidla, kauflandu i policji w strone miasta, robimy z nakazu runde wokol ronda.A sami policjanci jadac np. na interwencje do miasta, dla zyskania czasu, podporzadkowuja sie nakazowi skretu w prawa strone ?Niejednokrotnie widac tam łamiacych przpisy.Inne wybiorcze karanie mandatami ( za parkowanie naprzeciwko jantara ) tez jestem w stanie podac.



Nastepnym razem jak będziesz dzwonił na policję prosząc o szybką interwencję w twojej sprawie nie mów,żeby przyjechali jak najszybciej.Wiesz jak trudno wyjechać od strony policji i dalej rondo,ile czasu na to trzeba stracić.Zastanów się jakie bzdury piszesz.
b
bodek1
W dniu 22.01.2009 o 08:11, ~mieszkaniec~ napisał:

Kozak z ciebie, ja wolę jeździć prawidłowo a nie wojować z policją. Poza tym kilka razy miałem z nimi do czynienia i powiem szczerze, że nie wierzę w to co piszesz. Może miałem szczęście, ale zawsze spotkałem się z kompetencją, pomocą i szybkim załatwieniem sprawy. To trudna praca i najlepiej jest krytykować, taka już nasza natura.

~mieszkaniec~

Kozak z ciebie, ja wolę jeździć prawidłowo a nie wojować z policją. Poza tym kilka razy miałem z nimi do czynienia i powiem szczerze, że nie wierzę w to co piszesz. Może miałem szczęście, ale zawsze spotkałem się z kompetencją, pomocą i szybkim załatwieniem sprawy. To trudna praca i najlepiej jest krytykować, taka już nasza natura.

b
bodek1

C

k
ktoś

..."jadąc ulicą Zwycięstwa od strony wiaduktu".... a to ciekawe, a ja myślałem, że mamy TUNEL, a tu masz WIADUKT

t
tytus

Z tym że ja się zgadzam z mandatem, przyjąłem go i zapłaciłem, ale dlaczego inni mogą robić coś za co ty odpowiesz finansowo...to było przesłanie mojego komentarza, i nei uważam że to jest tłumaczenia jak z podstawówki. Pozdrawiam

L
LbK

...dobrze wie że tam jest linia ciągła bo tam mieszka i to długo,na żywca skręca,a wiec łamie przepis.Co do Policji mam tez osobiscie wiele zastrzezen,ale to sie załatwia przez nie przyjecie mandatu,skargi itd.A co do lini i innych bezsensownych rozwiązań (np zlikwidowanie pasa skrętu w prawo dojezdzajac do ronda ze strony Gdanska ulica Abrahama) toz to chyba czuby jakies podejmuja takie decyzje.

G
Gość

jeżeli nie zgadzam się z mandatem mogę odmówić jego przyjęcia i spotkać się w sądzie. bardzo często sprawy te można wygrać. absurdem natomiast są pretensje że ktoś złamał przepisy i nic a ja biedny żuczek miałem pecha. tłumaczenie jak z "podstawówki".

t
tytus

- Jeżeli interwencja została przeprowadzona nieprawidłowo, policjanci faktycznie nie zareagowali na wykroczenie i wpłynie do nas skarga, to komendant ją rozpatrzy oraz sprawę wyjaśni - mówi mł. asp. Daniel Pańczyszyn z lęborskiej policji.-bzdura na resorach-zostałem ukarany mandatem za to ze przejechałem podwójną ciągłą na długiej prostej na prawie pustej drodze, poniewaz złapałem kapcia-mandat przyjąłem, ale chwilę wcześniej jeden radiowóz wyprzedzał w tym samym miejscu inny samochód. Widziałem to ja oraz dwie osoby jadące ze mną.Kiedy się spytałem dlaczego oni mogą a ja nie to odpowiedzieli mi że jechali na interwencję. Wtedy ja im na to, że są policją drogową, i oznakowany radiowóz jest uprzywilejowany tylko wtedy gdy jada na sygnałach. Zbyli mnie tekstami-teraz rozmawiamy o panu itp. Sama interwencja była farsą-młode leszczyki chciały się wykazać i tyle. Zdenerwowali mnie tym strasznie i napisałem skargę do komendanta. Jaką odpowiedź dostałem-"po wnikliwym przeanalizowaniu materiałów i po przeprowadzonej rozmowie z funkcjonariuszami uznaję, iż wersje przedstawione przez Pana i przez policjantów różnią się od siebie i w związku z tym Pańska skarga zostaje uznana za bezzasadną"...Nie spytali sie mnie o nic, ani świadków...Mam jak najlepsze zdanie na temat policji, doceniam ich pracę, ale to nie znaczy że mozna tak postępować.

K
Kaczor

Przecież jeżeli znaki poziome są niewidoczne (zaśnieżone) nie ma obowiązku się do nich stosować.

d
dość
W dniu 21.01.2009 o 07:47, ZDZICHU napisał:

POWINNI ZROBIC PORZĄDEK Z TA LINIA CIAGŁA I POPROSTU ZMIENIC NA LINIE PRZERYWANA


Podobnie jest chcąc wyjechać od strony Lidla, kauflandu i policji w strone miasta, robimy z nakazu runde wokol ronda.
A sami policjanci jadac np. na interwencje do miasta, dla zyskania czasu, podporzadkowuja sie nakazowi skretu w prawa strone ?
Niejednokrotnie widac tam łamiacych przpisy.
Inne wybiorcze karanie mandatami ( za parkowanie naprzeciwko jantara ) tez jestem w stanie podac.
Dodaj ogłoszenie