Funkcjonariusze już na samym początku spotkania zwrócili uwagę na przestępstwa, których dopuszczają się sprawcy na szkodę osób starszych oraz radzili jak postępować, aby nie stać się ofiarą oszustów i złodziei. Przygotowana specjalnie na to spotkanie prezentacja multimedialna, przedstawiała najważniejsze metody i sposoby, którymi posługują się sprawcy przestępstw popełnianych na szkodę osób starszych. Prowadzący spotkanie sierż. szt. Edyta Żuk z Wydziału Prewencji KMP w Słupsku oraz nadkom. Robert Czerwiński omówili najważniejsze problemy dotyczące podpisywania umów kredytowych oraz jak się okazało przedłużania umów z dostawcami energii, telewizji czy telefonii cyfrowej. Policjanci zwrócili uwagę na przestępstwa, których dopuszczają się sprawcy na szkodę osób starszych oraz radzili jak postępować, aby nie stać się ofiarą oszustów i złodziei. Prezentacja przedstawiała także przykłady metod i sposobów, jakimi posługują się sprawcy przestępstw popełnianych na szkodę osób starszych.
- Seniorzy są szczególnie narażeni na działanie oszustów ponieważ są ufni i często chętni do udzielenia pomocy. Przestępcy wykorzystują te cechy, wiedzą także, iż seniorzy mogą mieć oszczędności. Sprawcy podczas rozmowy telefonicznej tak manipulują rozmówcą aby wyłudzić pieniądze w przekonaniu, że pomagają Policji w realizowanej akcji - mówili zebranym funkcjonariusze.
Podczas spotkania omówiono także najważniejsze problemy dotyczące aspektu podpisywania umów kredytowych. Jak się okazało to zagadnienie także spowodowało duże zainteresowanie wśród seniorów. Dyskutowano o problemach dotyczących bezpieczeństwa w trakcie zakupów w Internecie czy w sklepach stacjonarnych, oraz o związanych z tym prawem do rękojmi czy gwarancji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?