To ostatni z serii czterech bliźniaczych jednostek, jakie zamówiła w tym zakładzie Polska Żegluga Morska - informuje Krzysztof Gogol z PŻM. - Odebranie statku planowane jest na wiosnę przyszłego roku.
Trzy jednostki dla PŻM już wykonała
Stocznia NTS wykonała w tym roku dla Polskiej Żeglugi Morskiej trzy jednostki, wszystkie o nośności 80. tys. ton.
- Były to : m/s „Giewont”, m/s „Jawor” oraz m/s „Ornak” - wylicz Gogol. - Statki te to klasyczne masowce, ze względu na rozmiar nazywane kamsarmaxami (największymi, jakie mogą zawijać do portu Kamsar w Gwinei) lub post-panamaxami.
Masowce te mają długość 229 m. i szerokość 32,26 m. Statki te przy pełnym ładunku osiągają zanurzenie 14,6 metra.
Ogromne jednostki
Jak duży jest to statek najlepiej obrazuje porównanie z transportem lądowym: ładunek jaki może przewozić odpowiada pociągowi złożonemu z ok. 1416 węglarek o łącznej długości 17 kilometrów.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?