Port i obwodnica kością niezgody w Ustce

Bogumiła RzeczkowskaZaktualizowano 
Archiwum
W piątek na stronie internetowej Ustki umieszczono informację o potrzebie rozbudowy portu. Nie byłoby jej, gdyby nie petycja skierowana do burmistrza z podpisami 191 osób, które nie chcą portu przeładunkowego ani obwodnicy biegnącej środkiem zachodniej Ustki.

191 mieszkańców Ustki w petycji skierowanej do burmistrza Jacka Graczyka prosi o przeprowadzenie głosowania w trzech sprawach o wspólnym mianowniku - rozbudowa portu.

Autorzy petycji (została umieszczona w internecie już w sierpniu) zaznaczają, że dostrzegają potrzebę modernizacji portu, zachowania funkcji rybackiej i rozwoju turystycznej, w tym żeglarskiej, ale sprzeciwiają się skali rozbudowy funkcji przeładunkowej.

(Przypomnijmy, że inwestycja ta otrzymała prawie 190 mln zł dofinansowania, jednak jej rozmach skraca plażę zachodnią o 300 metrów.) To - zdaniem przeciwników - jest zmianą kierunku rozwoju Ustki bez zasięgnięcia opinii mieszkańców.

Wraz z rozbudową portu ma powstać wiodąca do portu obwodnica, biegnąca jednak przez Ustkę zachodnią (osiedle mieszkaniowe), która jednocześnie nie zredukuje ruchu drogowego w wylotowej części ulicy Darłowskiej (szkoła).

Autorzy petycji wnoszą o przeprowadzenie we wrześniu głosowania w sprawach: dominującego kierunku rozwoju miasta, podstawowej funkcji portu morskiego i wariantów przeprowadzenia obwodnicy.

- Mamy trzy miesiące na udzielenie odpowiedzi na petycję - odpowiada Eliza Mordal, rzeczniczka ratusza.

Na razie Urząd Miasta przedstawił informację o konieczności rozbudowy portu, który przestał być bezpiecznym miejscem postoju dla ok. 150 jednostek cumujących w nim na stałe. Ratusz zapewnia, że obawy przed zniknięciem plaży są nieuzasadnione, podstawowa funkcja portu pozostanie rybacka, zgodnie z celem przyznanego dofinansowania. Pozostałe funkcje, już istniejące – turystyka, handel i wojsko, pozostaną jako dodatkowe.

Do tematu wrócimy.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Wideo

Materiał oryginalny: Port i obwodnica kością niezgody w Ustce - Głos Pomorza

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1,490

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość
W dniu 04.02.2019 o 17:54, Gość napisał:

Smerf był tyle razy złapany na kłamstwach i manipulacji, że dyskusja z nim nie ma sensu. Wójtowa pozwała go za jego insynuacje i biedoczek płakał w sądzie, żeby go nie skazywano, czy jakoś tak. Smerf bierze jakieś fakty i na ich podstawie tworzy bajkowe teorie i wyciąga wnioski jakie mu pasują. Przykład: słynne baseny solarne przy II molo - bezczelne kłamstwo marudy. Co więcej jak usłyszy jakąś plotkę to zaraz leci z tym na forum głosząc jako świętą prawdę...

zgłoś
G
Gość
W dniu 05.03.2019 o 18:03, Gość napisał:

 "Ustecki port, który od wielu lat był omijany szerokim łukiem przez statki transportowe, dziś przeżywa renesans. Teraz zawijają tu szwedzkie statki, które przez Bałtyk transportują setki tysięcy ton kruszywa. Dla zarządu usteckiego portu i Urzędu Morskiego w Słupsku to uzasadnienie dla rozpoczynającej się właśnie rozbudowy infrastruktury portowej.Wysokie ceny paliw i stawek za transport drogowy skłania coraz więcej osób do korzystania z transportu morskiego, który od kilku miesięcy bije rekordy. Widać to doskonale także na przykładzie małych portów takich jak te w Ustce, do którego od kilku dni nieustannie zawijają statki transportowe.Do usteckiego portu mogą zawijać jednostki o maksymalnej długości do 80 metrów. Gdyby nie wysłużona infrastruktura, a właściwie jej brak, do Ustki zawijałyby znacznie większe jednostki, które dziś płyną do nowocześniejszych portów. Ale dla wielu zagranicznych przewoźników to lozacja ma kluczowe znaczenie.O potencjale usteckiego portu od dawna mówiły władze Urzędu Morskiego w Słupsku. Dzięki staraniom urzędników prawie 100-letnia infrastruktura portowa niebawem zmieni się nie do poznania. Dzięki rządowemu wsparciu i środkom unijnym nie tylko zostanie powiększony awanport, ale także wyremontowane zostaną nabrzeża i zaplecze portowe. Dzięki czemu do Ustki będą mogły zawijać większe statki."   czekam tylko teraz na dementi burmistrza Jacka Graczyka, że jak boga kocham duże statki z kruszywem i innym towarem wpływać do Ustki nie będą bo On zabroni prezesowi usteckiego Zarządu Portu :-))    

Obiecanki cacanki a głupiemu radość. Nic do powiedzenia burmistrz nie będzie miał. Może sobie tylko pogadać i naobiecywać.

zgłoś
G
Gość
W dniu 05.03.2019 o 18:03, Gość napisał:

 "Ustecki port, który od wielu lat był omijany szerokim łukiem przez statki transportowe, dziś przeżywa renesans. Teraz zawijają tu szwedzkie statki, które przez Bałtyk transportują setki tysięcy ton kruszywa. Dla zarządu usteckiego portu i Urzędu Morskiego w Słupsku to uzasadnienie dla rozpoczynającej się właśnie rozbudowy infrastruktury portowej.Wysokie ceny paliw i stawek za transport drogowy skłania coraz więcej osób do korzystania z transportu morskiego, który od kilku miesięcy bije rekordy. Widać to doskonale także na przykładzie małych portów takich jak te w Ustce, do którego od kilku dni nieustannie zawijają statki transportowe.Do usteckiego portu mogą zawijać jednostki o maksymalnej długości do 80 metrów. Gdyby nie wysłużona infrastruktura, a właściwie jej brak, do Ustki zawijałyby znacznie większe jednostki, które dziś płyną do nowocześniejszych portów. Ale dla wielu zagranicznych przewoźników to lozacja ma kluczowe znaczenie.O potencjale usteckiego portu od dawna mówiły władze Urzędu Morskiego w Słupsku. Dzięki staraniom urzędników prawie 100-letnia infrastruktura portowa niebawem zmieni się nie do poznania. Dzięki rządowemu wsparciu i środkom unijnym nie tylko zostanie powiększony awanport, ale także wyremontowane zostaną nabrzeża i zaplecze portowe. Dzięki czemu do Ustki będą mogły zawijać większe statki."   czekam tylko teraz na dementi burmistrza Jacka Graczyka, że jak boga kocham duże statki z kruszywem i innym towarem wpływać do Ustki nie będą bo On zabroni prezesowi usteckiego Zarządu Portu :-))    

Obiecanki cacanki a głupiemu radość. Nic do powiedzenia burmistrz nie będzie miał. Może sobie tylko pogadać i naobiecywać.

zgłoś
G
Gość
W dniu 05.03.2019 o 18:03, Gość napisał:

   czekam tylko teraz na dementi burmistrza Jacka Graczyka, że jak boga kocham duże statki z kruszywem i innym towarem wpływać do Ustki nie będą bo On zabroni prezesowi usteckiego Zarządu Portu :-))    

 

Ja uważam,że burmistrz może wszystko :) całuj naprzód :)

zgłoś
G
Gość
"Ustecki port, który od wielu lat był omijany szerokim łukiem przez statki transportowe, dziś przeżywa renesans. Teraz zawijają tu szwedzkie statki, które przez Bałtyk transportują setki tysięcy ton kruszywa. Dla zarządu usteckiego portu i Urzędu Morskiego w Słupsku to uzasadnienie dla rozpoczynającej się właśnie rozbudowy infrastruktury portowej.

Wysokie ceny paliw i stawek za transport drogowy skłania coraz więcej osób do korzystania z transportu morskiego, który od kilku miesięcy bije rekordy. Widać to doskonale także na przykładzie małych portów takich jak te w Ustce, do którego od kilku dni nieustannie zawijają statki transportowe.
Do usteckiego portu mogą zawijać jednostki o maksymalnej długości do 80 metrów. Gdyby nie wysłużona infrastruktura, a właściwie jej brak, do Ustki zawijałyby znacznie większe jednostki, które dziś płyną do nowocześniejszych portów. Ale dla wielu zagranicznych przewoźników to lozacja ma kluczowe znaczenie.
O potencjale usteckiego portu od dawna mówiły władze Urzędu Morskiego w Słupsku. Dzięki staraniom urzędników prawie 100-letnia infrastruktura portowa niebawem zmieni się nie do poznania. Dzięki rządowemu wsparciu i środkom unijnym nie tylko zostanie powiększony awanport, ale także wyremontowane zostaną nabrzeża i zaplecze portowe. Dzięki czemu do Ustki będą mogły zawijać większe statki."

 

czekam tylko teraz na dementi burmistrza Jacka Graczyka, że jak boga kocham duże statki z kruszywem i innym towarem wpływać do Ustki nie będą bo On zabroni prezesowi usteckiego Zarządu Portu :-))

 
zgłoś
G
Gość
W dniu 05.03.2019 o 13:19, gość napisał:

a obwodnica przez stocznię znowu się obaliła .... toż to śledzik nie dziwota...


Przewróciło się - niech leży. Cały luksus polega na tym, że nie muszę go podnosić - będę się potykał czasem... Będę się czasem potykał, ale nie muszę sprzątać :-)
No leży leży, na szczęście tak że nikomu nie zagraża.
zgłoś
g
gość

a obwodnica przez stocznię znowu się obaliła .... toż to śledzik nie dziwota...

zgłoś
G
Gość

TVP- apolityczne, bezstronne, wiarygodne i najrzetelniejsze, źródło informacji na świecie :wub: :wub: :wub:

:lol: :lol: :lol:

zgłoś
G
Gość
W dniu 24.02.2019 o 17:41, Ziemia Ustecka napisał:

Telewizja Gdańsk wsparła Smerfa Marudę swoim programem.Sowieckie trolle i polskie góównojedy wpadły w rozpacz i depresję ...   

 

Ciebie wsparła :lol: :lol: :lol:

Jak widać zaburzenia i megalomania coraz większe, ale za dobrze wiadomo kim jesteś żeby ktoś cię poważnie traktował :)

zgłoś
G
Gość
W dniu 23.02.2019 o 22:38, Ziemia Ustecka napisał:

 PS: Co Pinokio narobiłeś w gacie ?

 

Jaki odważny, jak zwykle w sieci :D

Czyżby jakieś procenty weszły sobotnim wieczorem? :D

 

Na argumenty to dyskusja toczy się od dawna, tylko takie żałosne zdziecinniałe trolle jak ty cały czas ją rozmywają, wrzucając głupoty, dając upust swojej frustracji i liżąc pupki komu trzeba :)

zgłoś
Z
Ziemia Ustecka
W dniu 23.02.2019 o 20:26, Gość napisał:

Sprawa dotyczy portu, a maruda o PKP. Znamienne.

Co masz przeciwko budowie nowego portu i obwodnicy psie ogrodnika?

Może podyskutujemy na fakty i argumenty?

 

PS: Co Pinokio narobiłeś w gacie ?

zgłoś
G
Gość

Sprawa dotyczy portu, a maruda o PKP. Znamienne.

zgłoś
G
Gość
W dniu 22.02.2019 o 18:22, Gość napisał:

Jak wychodzi z dokumentów urzędowych, to może w przyszłej pięciolatce ruszą rozładunki w porcie i zarazem dewastacja uzdrowiska, nie licz na to że cokolwiek dowiesz się od burmistrza, bo on sam nie chce wiedzieć w co Ustkę wplątał. Najważniejsze to stołek i kasa!!!

zgłoś
G
Gość

Idole Smerfa pokazali wyborcom środkowy palec. nie przykryjesz tego wklejkami

zgłoś
Z
Ziemia Ustecka

Gość, dnia 22 Lut 2019 - 12:50 AM, napisał:

 

W dniu 22.02.2019 o 00:50, Gość napisał:

Maruda a ty nie grzmisz? Gdyby to były czasy Olecha to darbyś się w niebisa jaka to krzywda się dzieje. Za komunstyczne fanaberie ludzie muszą dodatkowo płacić. Zgroza.

Ponieważ za Olecha i Kury i ich radnych te pieniądze zostałby wyrzucone w błoto,

tak jak 5-7 mln zł, które mieszkańcy Ustki z własnej kieszeni muszą zapłacić za remont dworca. W Słupsku i innych miastach dworce PKP remontuje się za pieniądze centralne.W Ustce wskutek fanaberii przewodniczącego poprzedniej rady Grzegorza Koskiego i jego posłusznych mapetów zauroczonych DARMOWYM przejęciem dworca mamy taką, a nie inna sytuacje finansową. Pisałem o tym wiele razy.
 

 

Cytat

 

Smerf Zbulwersowany, dnia 01 Paź 2018 - 4:48 PM, napisał:

 

Czy Koski odda 5 mln, które Ustka musi wydać na remont dworca PKP ?

To dzięki jego inicjatywie i głosowaniu w sprawie bezpłatnego przejęcia budynku dworca, budżet Ustki jest 5 baniek w plecy. Można by za to wyremontować z 5-7  ulic w Ustce.

 

No ale Grzegorz Koski ma gest, dla niego 5 mln to tylko taka sama suma, jaka dał Malek za głowę Olecha.

 

Niegospodarność tej ekipy radnych z KWW "Grzegorz Koski i KWW "PIS" woła o pomste do nieba.

 

Nie głosujcie na radnych z tych komitetów, no chyba, że zrobią składkę i oddadzą te 5 baniek, za swoją głupotę  :angry:  !!!

 

PS: Słupsk robi remont dworca PKP za pieniądze centralne, radni Ustki postanowili to zrobić za nasza kasę.

5mln poszło w p..s..u. :wacko: 
zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3