Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Porządki po Biedroniu, czyli reorganizacja słupskiego ratusza

Zbigniew Marecki
Archiwum
Od 1 czerwca w słupskim ratuszu obowiązuje nowa struktura organizacyjna. Prezydent Krystyna Danilecka-Wojewódzka połączyła kilka wydziałów, zlikwidowała niektóre samodzielne stanowiska, a inne rozbudowała.

W ten sposób z wydziałów zarządzania nieruchomościami i biznesu oraz wydziału polityki mieszkaniowej utworzono jeden wydział zarządzania nieruchomościami. Jego dyrektorką została Agnieszka Zwierz. Ten wydział będzie podlegał wiceprezydent Marcie Makuch.

- Tak można będzie lepiej koordynować zadania związane z polityką mieszkaniową. Myślę, choćby o sprzedaży podwórek, o co zabiegają wspólnoty mieszkaniowe - mówiła prezydent miasta.

Kolejna zmiana to utworzenie Wydziału Współpracy i Promocji, który będzie łączył zadania dotychczasowego Wydziału Dialogu i Komunikacji Społecznej (budżet obywatelski) i pion biznesu, dotychczas funkcjonujący w ramach Wydziału Zarządzania Nieruchomościami. Dyrektorką tego nowego wydziału została Beata Macedońska, a łączył on będzie dwa referaty: współdziałania z partnerami i promocji. Ten wydział będzie bezpośrednio podlegał prezydentowi miasta.

Z kolei Wydział Polityki Transportowej został włączony do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Ponadto zmienił nazwę Wydział Planowania, Rachunkowości i Kontrolingu. Teraz nosi nazwę Wydziału Budżetu Miasta. Poza tym zostało zlikwidowane stanowisko ds. zrównoważonego rozwoju, które zajmowała Beata Maciejewska, która odeszła z ratusza razem z Robertem Biedroniem. Jej kompetencje przejął m.in. Wydział Współpracy i Promocji. Natomiast Rafał Szymański, od kilku tygodni pełnomocnik ds. sportu, tworzy teraz swoje biuro z trzema pracownikami. Do jego kompetencji będzie należał nadzór nad spółką Trzy Fale, gdy zacznie działać słupski park wodny, w którym ratusz będzie realizował swój program społeczny. W strukturze ratusza pojawiło się także stanowisko informacji przestrzennej, gdzie przy pomocy specjalnego programu można będzie łatwo ustalić, co działa w wybranym fragmencie przestrzeni miasta. To stanowisko będzie działać w ramach Wydziału Polityki Przestrzennej. Ma to pomóc w uzyskaniu kompleksowej informacji na temat działalności różnych firm i jednostek. Zaś w Wydziale Podatków Lokalnych utworzono nowe stanowisko ds. wymiaru i kontroli podatku od nieruchomości, co ma pozwolić na bieżącą kontrolę wpływów podatkowych.

- Poza jednym etatem w ramach tej reorganizacji nie tworzymy nowych etatów, a jedynie bezkosztowo przeprowadzamy wewnętrzną wymianę pracowników między wydziałami - podkreśla prezydent miasta. Poinformowała także, że dzięki tym zmianom już udało się ustalić, do kogo należy kilka zaniedbanych nieruchomości w mieście. Krystyna Danilecka -Wojewódzka zamierza się z nimi spotkać, aby doprowadzić do uporządkowania ich własności. Podsumowując ten fragment środowej konferencji prasowej, dodała, że po ostatnich czterech latach w ratuszu stwierdzono, że pójście w kierunku wąskiej specjalizacji nie spełniło oczekiwań i należy to zweryfikować. - Mieszkańcy miasta nie chcą czekać miesiącami czy latami, żeby załatwić swoje fundamentalne sprawy. Musimy budować strukturę ratusza. żeby po prostu służyć mieszkańcom - uważa prezydent Słupska. .

Część radnych ma jednak wątpliwości, czy wdrożone w magistracie zmiany dadzą pożądany efekt, bo uważają, tworzenie superwydziału może sparaliżować działania urzędników.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza