Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Posłowie Lewicy walczą o powrót "Słonecznego", letniego pociągu łączącego Warszawę z Ustką.

Zbigniew Marecki
Zbigniew Marecki
Posłowie Lewicy  Magdalena Biejat, Joanna Senyszyn i Adrian Zandberg wysłali pismo do marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika, w którym proszą o wyjaśnienie, dlaczego Koleje Mazowieckie nie chcą w tym roku uruchomić "Słonecznego".  
Na zdjęciach: powitanie pierwszego w sezonie pociągu "Słoneczny" (2019).
Posłowie Lewicy Magdalena Biejat, Joanna Senyszyn i Adrian Zandberg wysłali pismo do marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika, w którym proszą o wyjaśnienie, dlaczego Koleje Mazowieckie nie chcą w tym roku uruchomić "Słonecznego". Na zdjęciach: powitanie pierwszego w sezonie pociągu "Słoneczny" (2019). Łukasz Capar
Posłowie Lewicy Magdalena Biejat, Joanna Senyszyn i Adrian Zandberg wysłali pismo do marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika, w którym proszą o wyjaśnienie, dlaczego Koleje Mazowieckie nie chcą w tym roku uruchomić "Słonecznego".

Według nich ta decyzja jest niezrozumiała. Mają nadzieję, że jest jeszcze szansa na jej zmianę. W swoim liście pytają marszałka Struzika o następujące kwestie:

1. Co jest przyczyną braku możliwości wprowadzenia przez spółkę Koleje Mazowieckie sprzedaży biletów na ściśle określone miejsca?

2. Jaki jest koszt uruchomienia kursów pociągu “Słoneczny” w sezonie?

3. Jakie były przychody ze sprzedaży biletów na przejazd pociągiem “Słoneczny” w latach 2015-2019?*

CZYTAJ TEŻ

Z kolei na Facebooku Paulina Matysiak, posłanka Lewicy Razem wyjaśnia, dlaczego posłowie lewicowi podjęli ten temat:

"Po raz pierwszy od 15 lat Koleje Mazowieckie nie uruchomią bardzo popularnego połączenia z Warszawy nad Bałtyk. Swoją decyzję uzasadniają względami bezpieczeństwa związanymi z epidemią koronawirusa, zaznaczając, że rotacja pasażerów na kolejnych stacjach uniemożliwia kontrolę liczby podróżnych w składzie. Pociąg „Słoneczny” cieszył się rekordową popularnością wśród mieszkańców Warszawy. Wystarczy powiedzieć, że w ciągu 15 lat przewiózł 1,25 mln pasażerów. Dlatego zawieszenie jego kursów jest dla mnie niezrozumiałe. Wyjaśnienia wskazujące na trudności w zachowaniu reżimu sanitarnego podczas kursu nie są wystarczającą przesłanką, gdyż można go zachować wprowadzając miejscówki do biletów jak zrobiła to Łódzka Kolej Aglomeracyjna na trasie Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna. Podróżni chętnie korzystali ze “Słonecznego” także z uwagi na brak tańszej alternatywy. Przejazd tym pociągiem jest zdecydowanie tańszy od alternatyw proponowanych przez PKP Intercity.
Pandemia koronawirusa przyniosła kryzys przewoźników spowodowany przede wszystkim spadkiem obrotów, dlatego tak istotne jest, aby utrzymać te połączenia, które przynoszą przedsiębiorcom największy zysk. Należy dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić pasażerom możliwość korzystania z połączeń cieszących się największą popularnością, zapewniając im bezpieczeństwo sanitarne podczas podróży.
Dodatkowo zawieszenie kursów pociągu sezonowego “Słoneczny” pogłębi problem wykluczenia transportowego i przyczyni się do powstawania korków na autostradzie A1 w sezonie letnim".

Zobacz też: Słoneczny przywiózł pierwszych turystów do Ustki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na ustka.naszemiasto.pl Nasze Miasto