Postawili znak STOP. Będzie bezpieczniej?

Aleksander RadomskiZaktualizowano 
Na skrzyżowaniu ulic Anny Łajming z Tuwima w Słupsku zamieszczono znaki STOP.
Na skrzyżowaniu ulic Anny Łajming z Tuwima w Słupsku zamieszczono znaki STOP. Krzysztof Piotrkowski
Na skrzyżowaniu ulic Anny Łajming z Tuwima w Słupsku zamieszczono znaki STOP. Mają sprawić, że kierowcy zatrzymają się, co zapobiegnie wypadkom. 30 czerwca zginęła tu 72 letnia kobieta.

Znak STOP zamiast ustąp pierwszeństwa przejazdu. Takie właśnie rozwiązanie ma przełożyć się na poprawę bezpieczeństwa na niebezpiecznej krzyżowce w samym centrum Słupska. Pod koniec czerwca właśnie u zbiegu ul. Anny Łajming z Tuwima doszło do tragicznego w skutkach wypadku. Zginęła 72-letnia kobieta. Wcześniej dochodziło tam do częstych kolizji.

Zobacz także:Śmiertelny wypadek na ul. Anny Łajming (wideo)

Znak STOP nakazujący zatrzymanie się autom jadącym od strony Anny Łajming to tymczasowe rozwiązanie. Docelowo część krzyżówki ma zostać przebudowana. Planuje się jej wyniesienie, w podobny sposób jak na ul. Grodzkiej.

Wideo od internauty: Przechodnie pomagali podnieść auto

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 71

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

c
chrumek
W dniu 16.07.2016 o 19:31, PA3 napisał:

Zrobić w tym miejscu przeprawę promową i będzie bezpiecznie

powpadają do rzeki i się potopią :)
G
Gość

jezdza bez kierunkowskazu

 

G
Gość
W dniu 14.07.2016 o 20:49, Jaruś napisał:

O właśnie, tu jest problem. Skręcający w Tuwima w wielu przypadkach nie włączają kierunkowskazu (bo skoro jadę drogą z pierwszeństwem, to nie muszę). I to jest główna przyczyna kolizji na tym skrzyżowaniu. 

W ciągu niecałej minuty czterech  kierowców bez kierunkowskazu  :angry: pl.tinypic.com/player.php?v=vq1c1l&s=9#.V43sj1JkjIU

p
pantera czarna
W dniu 16.07.2016 o 19:31, PA3 napisał:

Zrobić w tym miejscu przeprawę promową i będzie bezpiecznie

 

...dobry pomysl. :D

p
pantadeusz2015
W dniu 16.07.2016 o 19:31, PA3 napisał:

Zrobić w tym miejscu przeprawę promową i będzie bezpiecznie

Skad weźmiesz wodę ?

p
pantadeusz2015
W dniu 14.07.2016 o 10:50, Krewetka napisał:

Będzie bezpieczniej jak będą przeprowadzane szczegółowe badania lekarskie kierowców (tkz.badania psychotechniczne...podzielność uwagi,refleks,wzrok itp.).Mam 45 lat.Moja mama mi mówiła,że miała bardzo ciężki poród ze mną ("klocek ponad czterokilowy").Żartobliwie czasami wspomina,że najpierw wyszło z niej coś okrągłego (kierownica?)Nie każdy ma predyspozycje do kierowania pojazdami.Powiem tak.Jak mam gdzieś dalej jechać np. robię ringa do Berlina dalej na północ Francji i powrót przez stolicę "porszawki" czyli Stuttgart to aż mi się uśmiech maluje na twarzy.Nie dlatego,że się wyżyje na autobanie niemieckiej.Uwielbiam ten niemiecki porządek jak się zapier***a autostradą....obserwując bacznie wsteczne/boczne lusterko czy aby przypadkiem ktoś mnie nie wyprzedza A8-emką.Jak ja kocham jeździć.Jak ja kocham komunikować się z kierowcami przez CB,wbijać prawy kierunek informując wyprzedząjącego,że można śmiało wykonać manewr.Taka prawdziwa solidarność kierowców starej daty....a teraz co jest?."Leci" sobie taki akwizytor pierdziawką typu Toyota Yaris z ogromną prędkością.....i myśli,że jest niezniszczalny (z półmetrowym przodem).Kiedy można depnąć to można.Najważniejsze na koniec.....nie należy przeceniać swoich umiejętności.Mówię to na podstawie moich własnych obserwacji.Miałem kilka podbramkowych wręcz sytuacji,które nigdy w życiu by mi do głowy nie przyszły....i właśnie takie tematy nauczyły mnie pokory na drodze.

Najlepiej skierować kierowców na badania psychotechniczne i o znajomości Kodeksu o Ruchu Drogowym.

 

Jeżdżą niczym pastuchy za krowami - ich nic nie obowiązuje.

P
PA3

Zrobić w tym miejscu przeprawę promową i będzie bezpiecznie

j
ja

Gorzej jak niektórzy miasto będą brali za jakiś fastfood i będzie się im wydawało, że są w tego typu restauracjach, w których właśnie będzie się na przykład frytki z pod takiego oznaczenia, więc to może da im dopiero możliwość naciśnięcia na pedał gazu.

k
krum
W dniu 14.07.2016 o 22:17, czarna pantera napisał:

   W rzeczy samej Killer, masz racje. :)Ciekawe ile jeszcze musi wody w Slupii uplynac, zeby zamontowac tam sygnalizacje swietlna...pewnie teraz jakas firma musi skasowac te 150.000 zl...za te podwyzszenie/progi...i 2 znaki stopu itd.......nastepnie bedzie tam znowu wiele kolizji i wypadkow...po czym...po jakims nieszczesliwym wypadku w ratuszu dojda do wniosku, ze te 150.000 zostalo jednak zmarnowane i trzeba jednak zainwestowac w sygnalizacje swietlna...tak to bedzie...to tylko kwestia czasu...to znaczy kwestia kolejnych kilku trupow. :mellow:Policja od lat sugeruje ze nalezy tam zamontowac sygnalizacje swietlna...ale jakm widac nikt tego nie slucha...no i bedzie tak jak bylo, czyli po staremu.Sygnalizacja swietlna powinna byc tam ponadnormatywna niz zwykle, czyli nieco wieksza...a sa takie, sa.Znaki stop beda caly czas blokowac "korkowac" tamte miejsce, co bedzie najbardziej uciazliwe w godzinach szyczytu.Syygnalizacja swietlna uplynni ruch, ruch bedzie cykliczny...raz ci, a raz ci, czyli plynnosc bedzie 2 razy wieksza niz przy znaku STOP...Samochody ciezarowe i autobusy nie maja takiego "startu" przyspieszenia jak auta osobowe, dlatego auta ciezarowe i autobusy po zatrzymaniu przed znakiem stop, beda musialy dluzej czekac na mozliwosc bezpiecznego przejazdu...czekajac na wieksza luke pomiedzy autami jadacymi od strony Jagielly w Tuwima....bedzie zatem jeszcze bardziej niebezpiecznie niz jest teraz....szkoda, ze mocodawcy maja gleboko w d... to co na ten temat mowi policja drogowa w Slupsku...szkoda,ale poczekajmy, kilka osob jeszcze odniesie obrazenia, albo zginie, to wtedy wroci sygnalizacja swietlna. :)P.S....coz, Bareja wiecznie zywy ! :)Szok !  

Ja pamiętam sygnalizację świetlną w tym miejscu. I pamiętam wieczny zator w godzinach szczytu!

Dlatego nie jestem przekonany o światłach jako "lepszym rozwiązaniu"!

Bo nawet w rozwiązaniu ze światłami, zawsze znajdzie się ktoś kto będzie się pchał do nieszczęścia na "późnym żółtym" lub "wczesnym zielonym"!!!

Niewiele da infrastruktura drogowa, jeżeli czacha nie funkcjonuje a wyobraźni starcza nawet do oceny własnej urody w lusterku samochodowym! Tutaj wszystko zależy od kierowców!

w
wsd

były tam przez jakiś czas światła, ciekawy jestem komu to przeszkadzało.

G
Gość
W dniu 14.07.2016 o 16:29, POLSKA+DRUGA_grecja napisał:

 Nic się ne nauczyłeś. Gdybyś się czegoś nauczył, to nie pisałbyś wielkimi literami, ponieważ w ten sposób piszą niedouki internetowe. Wielkie litery oznaczają "darcie japy"...krzyk.A więc popraw się.MASZ BLEDNE WYOBRAZENIE CHLOPACZYNO..NICZYM WIZJNONER WE WLASNYM MNIEMANIU..IDEALNIE DOBRALES SOEBIE "NICK"...BEDE PISAL JAK MI SIE PODOBA..KIM TY JESTES BYS MOWIL MI JAK MAM PISAC???!!! SPOJRZ W LSUTRO I ODPWOWIEDZ SOBIE...

 

  typowy burak z lajnem w butach  - wlasnie przez takich dochodzi do wypadkow , łonii bedom pisali jak im sie podoba,loni bedom jezdzili jak im sie podoba,łoni som KIMS - do czasu

az trafia na drugiego  łonego w zdezelowanym bmw i ...........................

G
Gość

Oczywiście masz rację, że trzeba się dokładnie upewnić czy ten z pierwszeństwem nie skręca. Tylko w tym miejscu, zwłaszcza w godzinach szczytu- przejazd robi się przez to naprawdę trudny, jeżeli auta jadące od Jagiełły nie wrzucają kierunku. Jest przez to nerwowka, korek i trochę ryzyk-fizyk często.

a
absmak

Policja ma dobre miejsce na naukę respektowania znaku STOP. Na placu ratuszowym. I od razu cap - na chodniczek i mandacik.

 

Co do braku kierunkowskazów absolutna zgoda, bardzo dużo osób czuje "się królami" bo jadą "na pierwsenstfie". I zapomina o kierunkach. Ale to w tych na STOP ciąży obowiązek upewnienia się czy delikwent nie skręci. Lepiej poczekać i nie odwiedzać blacharza.. 

J
Ja

Przed chwilą dosłownie widziałem, jak autobus MZK kompletnie zignorowal znak i przejechał przez skrzyżowanie bez zatrzymywania się. Był to bodajże nr 5,na Kobylnice. Sznurek aut za nim-też jedynie zwolniły.
Po co stawiać znak, skoro nie jest respektowany i nikt tego respektowania nie egzekwuje? To tylko uczy kompletnego olewania przepisów.

c
czarna pantera
W dniu 04.07.2016 o 16:51, Killer napisał:

Znak stop to absurd. Spowoduje on tylko korki w godzinach szczytu jak i zwiększy się liczba kolizji poprzez najechanie na tył pojazdu zatrzymujacego się przed znakiem stop a dodatkowo będą kolizje odbywały się jak do tej pory. Wspomnicie moje słowa. Szerokiej drogi.

 

W rzeczy samej Killer, masz racje. :)
Ciekawe ile jeszcze musi wody w Slupii uplynac, zeby zamontowac tam sygnalizacje swietlna...pewnie teraz jakas firma musi skasowac te 150.000 zl...za te podwyzszenie/progi...i 2 znaki stopu itd...
....nastepnie bedzie tam znowu wiele kolizji i wypadkow...po czym...po jakims nieszczesliwym wypadku w ratuszu dojda do wniosku, ze te 150.000 zostalo jednak zmarnowane i trzeba jednak zainwestowac w sygnalizacje swietlna...tak to bedzie...to tylko kwestia czasu...to znaczy kwestia kolejnych kilku trupow. :mellow:
Policja od lat sugeruje ze nalezy tam zamontowac sygnalizacje swietlna...ale jakm widac nikt tego nie slucha...no i bedzie tak jak bylo, czyli po staremu.
Sygnalizacja swietlna powinna byc tam ponadnormatywna niz zwykle, czyli nieco wieksza...a sa takie, sa.
Znaki stop beda caly czas blokowac "korkowac" tamte miejsce, co bedzie najbardziej uciazliwe w godzinach szyczytu.
Syygnalizacja swietlna uplynni ruch, ruch bedzie cykliczny...raz ci, a raz ci, czyli plynnosc bedzie 2 razy wieksza niz przy znaku STOP.
.
.
Samochody ciezarowe i autobusy nie maja takiego "startu" przyspieszenia jak auta osobowe, dlatego auta ciezarowe i autobusy po zatrzymaniu przed znakiem stop, beda musialy dluzej czekac na mozliwosc bezpiecznego przejazdu...czekajac na wieksza luke pomiedzy autami jadacymi od strony Jagielly w Tuwima....bedzie zatem jeszcze bardziej niebezpiecznie niz jest teraz.
...szkoda, ze mocodawcy maja gleboko w d... to co na ten temat mowi policja drogowa w Slupsku...szkoda,

ale poczekajmy, kilka osob jeszcze odniesie obrazenia, albo zginie, to wtedy wroci sygnalizacja swietlna. :)
P.S.
...coz, Bareja wiecznie zywy ! :)
Szok !
 

 

 

 Policja ma w tej kwestiij racje, tylko sygnalizacja świetlna uzdrowi całą sytuację.

STOP w tym miejscu to kolejne wypadki.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3