Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Praca zdalna w słupskim ratuszu. Jak załatwić sprawy w czasie pandemii

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Fot. Łukasz Capar
Koronawirus w słupskim ratuszu. W poniedziałek zawieszono funkcjonowanie kolejnego referatu Centrum Obsługi Mieszkańców. Pracowników podzielono na grupy i w części wysłano na pracę zdalną. Choć trudności już są, paraliżu jeszcze nie ma. Podpowiadamy jak załatwić urzędowe sprawy.

Referat Ewidencji Ludności oraz Referat Ewidencji Kierowców to dwie pandemiczne ofiary w strukturze Urzędu Miejskiego w Słupsku. W poniedziałek ratusz poinformował, o przypadkach koronawirusa wśród ich pracowników i zdecydował o zawieszeniu działalności. W praktyce oznacza to, że bezpośrednio nie załatwimy żadnych spraw meldunkowych oraz tych związanych z ewidencją kierowców, prawem jazdy czy profilem kandydata na kierowcę. Do kontaktu z urzędem w tym zakresie pozostaje skrzynka podawcza, do której można wrzucić odpowiednie wnioski. Jak poinformowano, będą one gromadzone i rejestrowane. Zostaną rozpatrzone po powrocie pracowników do pracy.

Działają za to, choć w ograniczeniu, pozostałe trzy referaty Centrum Obsługi Mieszkańców. Mowa o dowodach osobistych, obsłudze przedsiębiorców i rejestracji pojazdów. Jednak liczba pracowników przy biurkach w tych referatach została okrojona. Cześć pracuje zdalnie, cześć obsługuje klientów urzędu na miejscu. Dzięki takiemu rozwiązaniu tylko połowa wydziału zostanie objęta ewentualną kwarantanną, co pozwoli na kontynuowanie działań samorządu, a interesantom na załatwianie spraw.

- Zdecydowaliśmy się na ten model, bo sprawdził się on podczas ostatniej fali pandemii - tłumaczył dziennikarzom podczas konferencji prasowej Marek Goliński, wiceprezydent Słupska. - Mieliśmy kilka przypadków koronawirusa, przypadków zarażenia się między pracownikami a klientami. Chcemy uniknąć spotkania się dwóch zespołów na co dzień. Będziemy obserwować, jak sytuacja się rozwija, ale chcemy, aby urząd w tym trybie pracował do końca przyszłego tygodnia. Apeluję do mieszkańców, którzy szczególnie w sprawach rejestracji pojazdów, dowodów osobistych i spraw w ogóle do załatwienia w COM-ie, o ograniczenie wizyt o ile mogą.

W dalszym ciągu obowiązuje wydawanie numerków i umawianie na konkretną godzinę. Z tą różnicą, że numerków jest znacznie mniej niż dotychczas. We wtorek wydano ich około 50-ciu, z czego połowa przypadła na rejestrację pojazdów. Również tu, alternatywą jest funkcjonująca już od około 10 miesięcy urna podawcza. Wrzucając do niej wniosek, można zainicjować każdą sprawę. Jak nas zapewniono, zagrożeń w sprawie rejestracji pojazdów nie ma.

Przypomnijmy, że zmianie ulegają godziny funkcjonowania słupskiego ratusza. Od 15 marca Urząd Miejski w Słupsku będzie czynny od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 -15.30.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza