Referat Ewidencji Ludności oraz Referat Ewidencji Kierowców to dwie pandemiczne ofiary w strukturze Urzędu Miejskiego w Słupsku. W poniedziałek ratusz poinformował, o przypadkach koronawirusa wśród ich pracowników i zdecydował o zawieszeniu działalności. W praktyce oznacza to, że bezpośrednio nie załatwimy żadnych spraw meldunkowych oraz tych związanych z ewidencją kierowców, prawem jazdy czy profilem kandydata na kierowcę. Do kontaktu z urzędem w tym zakresie pozostaje skrzynka podawcza, do której można wrzucić odpowiednie wnioski. Jak poinformowano, będą one gromadzone i rejestrowane. Zostaną rozpatrzone po powrocie pracowników do pracy.
Działają za to, choć w ograniczeniu, pozostałe trzy referaty Centrum Obsługi Mieszkańców. Mowa o dowodach osobistych, obsłudze przedsiębiorców i rejestracji pojazdów. Jednak liczba pracowników przy biurkach w tych referatach została okrojona. Cześć pracuje zdalnie, cześć obsługuje klientów urzędu na miejscu. Dzięki takiemu rozwiązaniu tylko połowa wydziału zostanie objęta ewentualną kwarantanną, co pozwoli na kontynuowanie działań samorządu, a interesantom na załatwianie spraw.
- Zdecydowaliśmy się na ten model, bo sprawdził się on podczas ostatniej fali pandemii - tłumaczył dziennikarzom podczas konferencji prasowej Marek Goliński, wiceprezydent Słupska. - Mieliśmy kilka przypadków koronawirusa, przypadków zarażenia się między pracownikami a klientami. Chcemy uniknąć spotkania się dwóch zespołów na co dzień. Będziemy obserwować, jak sytuacja się rozwija, ale chcemy, aby urząd w tym trybie pracował do końca przyszłego tygodnia. Apeluję do mieszkańców, którzy szczególnie w sprawach rejestracji pojazdów, dowodów osobistych i spraw w ogóle do załatwienia w COM-ie, o ograniczenie wizyt o ile mogą.
W dalszym ciągu obowiązuje wydawanie numerków i umawianie na konkretną godzinę. Z tą różnicą, że numerków jest znacznie mniej niż dotychczas. We wtorek wydano ich około 50-ciu, z czego połowa przypadła na rejestrację pojazdów. Również tu, alternatywą jest funkcjonująca już od około 10 miesięcy urna podawcza. Wrzucając do niej wniosek, można zainicjować każdą sprawę. Jak nas zapewniono, zagrożeń w sprawie rejestracji pojazdów nie ma.
Przypomnijmy, że zmianie ulegają godziny funkcjonowania słupskiego ratusza. Od 15 marca Urząd Miejski w Słupsku będzie czynny od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 -15.30.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?