Pracodawcy w sieci

Robert Felczak/www.echodnia.eu
sxc.hu
Biznes na mniejszą czy większą skalę, praktycznie nie jest możliwy bez internetu.

Poszukiwanie informacji o firmie i oferowanych przez nią produktach lub usługach potencjalni klienci najczęściej rozpoczynają od Internetu. I dlatego strona www oraz poczta elektroniczna w biznesie są obecnie niezbędne.

Strona internetowa i poczta elektroniczna są bardzo przydatne w firmie, nawet jeżeli działalność przedsiębiorstwa nie jest związana z Internetem. Za niewielką cenę można bowiem zyskać klientów, a przynajmniej zareklamować własny biznes.

Do stworzenia strony internetowej niezbędny jest wybór i rejestracja tak zwanej domeny internetowej. Można to zrobić korzystając z usług firm zajmujących się tworzeniem stron www.

- Adres strony internetowej powinien być krótki i precyzyjny. Koniecznie powinien zawierać w sobie nazwę firmy, co umożliwi trafne i szybkie wyszukanie jej przez potencjalnych klientów. Tworząc nazwę domeny internetowej warto mieć świadomość, że od jej nazwy będzie uzależniony adres poczty elektronicznej - radzi Marcin Borowiec, specjalista do spraw wdrożeń w Centrum Systemów Komputerowych Zeto SA.

Gdy już wykupimy miejsce w Internecie, a więc własną domenę, należy zadbać o pocztę elektroniczną, tak zwany e-mail. Jego adres powinien być ściśle związany z nazwą strony www.

Poczta elektroniczna to nieocenione narzędzie służące do szybkiego i skutecznego przepływu informacji w firmie oraz kontaktu z klientami. Do elektronicznych listów można dołączać rozmaite załączniki. Na przykład faktury, cenniki, katalogi czy też zdjęcia oferowanych produktów.

- Poza błyskawicznym dostarczeniem do adresata lub grupy adresatów dodatkową zaletą jest to, że wysłanie e-maila nic nie kosztuje - dodaje Marcin Borowiec.

Następnie można przystąpić do tworzenia wirtualnej siedziby firmy, czyli strony www. To bardzo istotna kwestia, wizytówka firmy. I dlatego niezwykle ważny jest nie tylko wygląd, ale również treść. W tym przypadku także można skorzystać z pomocy firmy, która na nasze zlecenie przygotuje projekt, a następnie stworzy stronę www.

Podstawowymi informacjami, jakie powinny znajdować się na stronie www są: adres siedziby firmy wraz z numerami telefonów i adresem poczty elektronicznej oraz informacje o oferowanych produktach lub usługach. Ponadto warto też umieścić adnotacje na temat historii firmy i jej osiągnięciach, umieścić mapkę dojazdu, a także formularze umożliwiające zadawanie pytań i zgłaszanie uwag.
- Warto pamiętać, że odbiorcą strony jest klient, a nie właściciel firmy. A nie zawsze to, co podoba się właścicielowi przypadnie do gustu klientowi - instruuje Marcin Borowiec.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie