Pracownicy szpitala w Miastku dostaną spóźnione wypłaty

Andrzej Gurba
Piątkowa sesja Rady Miejskiej w Miastku, w czasie której dyskutowano o wzajemnych rozliczeniach między szpitalami.
Piątkowa sesja Rady Miejskiej w Miastku, w czasie której dyskutowano o wzajemnych rozliczeniach między szpitalami. Andrzej Gurba
Udostępnij:
W czwartek (6 lutego) Szpital Powiatu Bytowskiego przelał na konto Szpitala Miejskiego w Miastku 600 tysięcy złotych. Dzięki temu część pracowników miasteckiego szpitala dostanie swoje spóźnione wypłaty.

Przypomnijmy, że Szpital Miejski w Miastku znalazł się w tragicznym finansowym położeniu. Na jego koncie było zaledwie kilka tysięcy złotych. Nowa spółka liczyła, że w styczniu dostanie pieniądze z Narodowego Funduszu Zdrowia. Pieniądze za grudzień przelano jednak na konto Szpitala Powiatu Bytowskiego (w grudniu 2013 roku był jeszcze jeden szpital obejmujący Bytów i Miast­ko).

Z tych pieniędzy wypłacono pensje za grudzień etatowym pracownikom szpitala w Miastku. Nie dostały ich osoby, które mają kontrakty (lekarze i częściowo personel średni), bo one wystawiają rachunki szpitalowi z opóź­nieniem. Za styczeń w miasteckim szpitalu wypłaty już nikt nie dostał.

Między szpitalami wybuchł ostry spór o te pieniądze. Prezes miasteckiej spółki dogadała się ze związkami zawodowymi, że w tej sytuacji termin wypłaty przesuwa się z końca stycznia na 10 lutego. Nie spodobało się to części pracowników, którzy musieli pożyczać pieniądze, aby mieć za co się utrzymać.

We wtorek zarządy obu szpitalnych spółek spotkały się i doszły do porozumienia.

- Szpital Powiatu Bytowskiego przeleje na nasze konto 600 tysięcy złotych. Do końca lipca tego roku ma nastąpić ostateczne finansowe rozliczenie między naszymi szpitalami - mówiła nam Renata Kiem­pa, prezes Szpitala Miejskiego w Miastku. Chwilę później porozumienie między szpitalami zatwierdził Zarząd Powiatu Bytowskiego i pieniądze zostały przelane.

Prezes Kiempa nie ukry­wa, że te 600 tysięcy złotych nie wystarczy na wszystkie bieżące wydatki, w tym i na wszystkie wynagrodzenia. Dlatego też od wielu dni usilnie zabiega o 1,5 mln zł bankowego kredytu. Czasu jest mało, bo w poniedziałek (10 lutego) mija termin pracowniczych wypłat. Można przyjąć, że pensje w pierwszej kolejności otrzymają pracownicy zatrudnieni na etat, a nie na kontrakt.

- Pracownicy są na bieżąco informowani o sytuacji - zaznacza prezes Kiempa.

Roman Ramion, burmistrz Miastka, jest przekonany, że to porozumienie kończy etap niedomówień i niepotrzebnych sporów między szpitalami.

- Z mojego punktu widzenia najważniejsze cały czas jest utrzymanie płynności finansowej szpitala w Miastku oraz rzetelne rozliczenie między placówkami. Jeśli będzie taka konieczność, powołamy biegłego rewidenta - mówi Ramion.

Miliardowe inwestycje w Polsce zagranicznych firm

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 13.02.2014 o 00:53, qwerty napisał:

szpital należy postawić na nogi po 10 latach rządów Bytowa. czego chcecie z dnia na dzień ma to być super szpital wzorcowy w całym województwie? nie jestem fachowcem ale mam świadomość, że do tego trzeba czasu. z całą pewnością minimum 2-3 lat. znacznie większy szpital w takim "ciemnogrodzie" jak Kościerzyna prawdopodobnie zwolni ok. 250 osób to więcej niż cała załoga miasteckiego szpitala. oni zapewne byliby szczęśliwi gdyby ich jedynym zmartwieniem było opóźnienie terminu wypłaty- przecież nigdzie nie przeczytałem informacji aby w Miastku mieli tych pieniędzy nie otrzymać w późniejszym terminie. Nie słyszałem także zapowiedzi o planowanych zwolnieniach w miasteckim szpitalu więc moim zdaniem przestańcie siać panikę. Ten szpital potrzebuje spokoju dopiero zaczynają samodzielną działalność muszą załatwić kredyt pozwalający na płynność finansową. jeżeli jakiś bank ma go udzielić  to szpital musi normalnie, spokojnie funkcjonować.

Ramiona i radnych , wybierzcie mlodszych, za chwilę pługi zaorają nas

G
Gość
W dniu 13.02.2014 o 00:53, qwerty napisał:

szpital należy postawić na nogi po 10 latach rządów Bytowa. czego chcecie z dnia na dzień ma to być super szpital wzorcowy w całym województwie? nie jestem fachowcem ale mam świadomość, że do tego trzeba czasu. z całą pewnością minimum 2-3 lat. znacznie większy szpital w takim "ciemnogrodzie" jak Kościerzyna prawdopodobnie zwolni ok. 250 osób to więcej niż cała załoga miasteckiego szpitala. oni zapewne byliby szczęśliwi gdyby ich jedynym zmartwieniem było opóźnienie terminu wypłaty- przecież nigdzie nie przeczytałem informacji aby w Miastku mieli tych pieniędzy nie otrzymać w późniejszym terminie. Nie słyszałem także zapowiedzi o planowanych zwolnieniach w miasteckim szpitalu więc moim zdaniem przestańcie siać panikę. Ten szpital potrzebuje spokoju dopiero zaczynają samodzielną działalność muszą załatwić kredyt pozwalający na płynność finansową. jeżeli jakiś bank ma go udzielić  to szpital musi normalnie, spokojnie funkcjonować.

 

szpital należy postawić na nogi po 10 latach rządów Bytowa. czego chcecie z dnia na dzień ma to być super szpital wzorcowy w całym województwie? nie jestem fachowcem ale mam świadomość, że do tego trzeba czasu. z całą pewnością minimum 2-3 lat. znacznie większy szpital w takim "ciemnogrodzie" jak Kościerzyna prawdopodobnie zwolni ok. 250 osób to więcej niż cała załoga miasteckiego szpitala. oni zapewne byliby szczęśliwi gdyby ich jedynym zmartwieniem było opóźnienie terminu wypłaty- przecież nigdzie nie przeczytałem informacji aby w Miastku mieli tych pieniędzy nie otrzymać w późniejszym terminie. Nie słyszałem także zapowiedzi o planowanych zwolnieniach w miasteckim szpitalu więc moim zdaniem przestańcie siać panikę. Ten szpital potrzebuje spokoju dopiero zaczynają samodzielną działalność muszą załatwić kredyt pozwalający na płynność finansową. jeżeli jakiś bank ma go udzielić  to szpital musi normalnie, spokojnie funkcjonować.

w tym mieście władze trzeba zmienić i to szybko. rozliczyć Ramiona Borowskiego Mieczkowskiego i pozostałych dziadków

G
Gość
W dniu 13.02.2014 o 13:30, Gość napisał:

 Brawo zgadzam się z tą wypowiedzią. Pozwólcie szpitalowi i jego pracownikom zadziałać. Mam nadzieję , że im się uda bo nie chce jeżdzić po lekarzach ościennych miast i tam czekać 10 godzin na przyjęcie!!!!!!!!!!!

 

szpital należy postawić na nogi po 10 latach rządów Bytowa. czego chcecie z dnia na dzień ma to być super szpital wzorcowy w całym województwie? nie jestem fachowcem ale mam świadomość, że do tego trzeba czasu. z całą pewnością minimum 2-3 lat. znacznie większy szpital w takim "ciemnogrodzie" jak Kościerzyna prawdopodobnie zwolni ok. 250 osób to więcej niż cała załoga miasteckiego szpitala. oni zapewne byliby szczęśliwi gdyby ich jedynym zmartwieniem było opóźnienie terminu wypłaty- przecież nigdzie nie przeczytałem informacji aby w Miastku mieli tych pieniędzy nie otrzymać w późniejszym terminie. Nie słyszałem także zapowiedzi o planowanych zwolnieniach w miasteckim szpitalu więc moim zdaniem przestańcie siać panikę. Ten szpital potrzebuje spokoju dopiero zaczynają samodzielną działalność muszą załatwić kredyt pozwalający na płynność finansową. jeżeli jakiś bank ma go udzielić  to szpital musi normalnie, spokojnie funkcjonować.

w tym mieście władze trzeba zmienić i to szybko. rozliczyć Ramiona Borowskiego Mieczkowskiego i pozostałych dziadków

G
Gość
W dniu 13.02.2014 o 13:30, Gość napisał:

 Brawo zgadzam się z tą wypowiedzią. Pozwólcie szpitalowi i jego pracownikom zadziałać. Mam nadzieję , że im się uda bo nie chce jeżdzić po lekarzach ościennych miast i tam czekać 10 godzin na przyjęcie!!!!!!!!!!!

w tym mieście władze trzeba zmienić i to szybko. rozliczyć Ramiona Borowskiego Mieczkowskiego i pozostałych dziadków

G
Gość
W dniu 13.02.2014 o 00:53, qwerty napisał:

szpital należy postawić na nogi po 10 latach rządów Bytowa. czego chcecie z dnia na dzień ma to być super szpital wzorcowy w całym województwie? nie jestem fachowcem ale mam świadomość, że do tego trzeba czasu. z całą pewnością minimum 2-3 lat. znacznie większy szpital w takim "ciemnogrodzie" jak Kościerzyna prawdopodobnie zwolni ok. 250 osób to więcej niż cała załoga miasteckiego szpitala. oni zapewne byliby szczęśliwi gdyby ich jedynym zmartwieniem było opóźnienie terminu wypłaty- przecież nigdzie nie przeczytałem informacji aby w Miastku mieli tych pieniędzy nie otrzymać w późniejszym terminie. Nie słyszałem także zapowiedzi o planowanych zwolnieniach w miasteckim szpitalu więc moim zdaniem przestańcie siać panikę. Ten szpital potrzebuje spokoju dopiero zaczynają samodzielną działalność muszą załatwić kredyt pozwalający na płynność finansową. jeżeli jakiś bank ma go udzielić  to szpital musi normalnie, spokojnie funkcjonować.

 

Brawo zgadzam się z tą wypowiedzią. Pozwólcie szpitalowi i jego pracownikom zadziałać. Mam nadzieję , że im się uda bo nie chce jeżdzić po lekarzach ościennych miast i tam czekać 10 godzin na przyjęcie!!!!!!!!!!!
q
qwerty
W dniu 12.02.2014 o 19:52, uli napisał:

ano na takiej , że lo zamknęli, bo liczba uczni spadała i nadal spada. szpital ratuje życie i obsługuje największa gminę w Polsce. bzdura, że w całej Polsce w szpitalach nie płacą na czas - tylko w szpitalach ciemnogrodzkich. większość placówek funkcjonuje prężnie i co cie zdziwi - leczy. fakt, że w miastku co najwyżej można sobie poleżeć, bo zero specjalistów, brudnawo i poniżej standardów krajowych, co nie zmienia faktu, że po co mieszkańcom na głowie 3 mln długu, za usługi daleko niewspółmiernie tańsze - gdyby te 3 mln podzielić na wszystkich mieszkańców gminy to każdy wyleczyłby się we własnym zakresie w full serwisie. to nie pracownicy podpisywali akt notarialny tylko the best burmistrz skonsultowany ze swoimi doradcami.

szpital należy postawić na nogi po 10 latach rządów Bytowa. czego chcecie z dnia na dzień ma to być super szpital wzorcowy w całym województwie? nie jestem fachowcem ale mam świadomość, że do tego trzeba czasu. z całą pewnością minimum 2-3 lat. znacznie większy szpital w takim "ciemnogrodzie" jak Kościerzyna prawdopodobnie zwolni ok. 250 osób to więcej niż cała załoga miasteckiego szpitala. oni zapewne byliby szczęśliwi gdyby ich jedynym zmartwieniem było opóźnienie terminu wypłaty- przecież nigdzie nie przeczytałem informacji aby w Miastku mieli tych pieniędzy nie otrzymać w późniejszym terminie. Nie słyszałem także zapowiedzi o planowanych zwolnieniach w miasteckim szpitalu więc moim zdaniem przestańcie siać panikę. Ten szpital potrzebuje spokoju dopiero zaczynają samodzielną działalność muszą załatwić kredyt pozwalający na płynność finansową. jeżeli jakiś bank ma go udzielić  to szpital musi normalnie, spokojnie funkcjonować.

u
uli
W dniu 11.02.2014 o 01:23, qwerty napisał:

na jakiej podstawie twierdzisz, że szpital nie zostałby zlikwidowany? nauczyciele z liceum też twierdzili, że nie można zamknąć tej szkoły- i co? już po szkole. przecież przed rokiem powiat zamierzał restrukturyzować szpital tzn. zamknąć część odziałów i w zasadzie stworzyć coś na kształt domu pomocy społecznej bez chirurgii, ginekologii itd. powstrzymali się z podjęciem działań po tym jak pracownicy przerażeni perspektywą takich zmian zgłosili chęć poprowadzenia samodzielnie szpitala. kto mówił, że będzie lekko? szpitale w całym kraju mają problemy. nie dostali w terminie wypłaty i co już wielki lament? nie oni pierwsi. może bardziej docenią swoją pracę bo nigdzie nie jest powiedziane, że zawsze musi być.

 

ano na takiej , że lo zamknęli, bo liczba uczni spadała i nadal spada. szpital ratuje życie i obsługuje największa gminę w Polsce. bzdura, że w całej Polsce w szpitalach nie płacą na czas - tylko w szpitalach ciemnogrodzkich. większość placówek funkcjonuje prężnie i co cie zdziwi - leczy. fakt, że w miastku co najwyżej można sobie poleżeć, bo zero specjalistów, brudnawo i poniżej standardów krajowych, co nie zmienia faktu, że po co mieszkańcom na głowie 3 mln długu, za usługi daleko niewspółmiernie tańsze - gdyby te 3 mln podzielić na wszystkich mieszkańców gminy to każdy wyleczyłby się we własnym zakresie w full serwisie. to nie pracownicy podpisywali akt notarialny tylko the best burmistrz skonsultowany ze swoimi doradcami.

G
GOSC
W dniu 11.02.2014 o 11:05, goąć napisał:

 na jakiej podstawie twierdzisz, że szpital nie zostałby zlikwidowany? nauczyciele z liceum też twierdzili, że nie można zamknąć tej szkoły- i co? już po szkole. przecież przed rokiem powiat zamierzał restrukturyzować szpital tzn. zamknąć część odziałów i w zasadzie stworzyć coś na kształt domu pomocy społecznej bez chirurgii, ginekologii itd. powstrzymali się z podjęciem działań po tym jak pracownicy przerażeni perspektywą takich zmian zgłosili chęć poprowadzenia samodzielnie szpitala. kto mówił, że będzie lekko? szpitale w całym kraju mają problemy. nie dostali w terminie wypłaty i co już wielki lament? nie oni pierwsi. może bardziej docenią swoją pracę bo nigdzie nie jest powiedziane, że zawsze musi być.Miastkowy ma racje, a Ty nie znasz ogólnej sytuacjiMASZ RACJE!!!

 

g
goąć
W dniu 11.02.2014 o 01:23, qwerty napisał:

na jakiej podstawie twierdzisz, że szpital nie zostałby zlikwidowany? nauczyciele z liceum też twierdzili, że nie można zamknąć tej szkoły- i co? już po szkole. przecież przed rokiem powiat zamierzał restrukturyzować szpital tzn. zamknąć część odziałów i w zasadzie stworzyć coś na kształt domu pomocy społecznej bez chirurgii, ginekologii itd. powstrzymali się z podjęciem działań po tym jak pracownicy przerażeni perspektywą takich zmian zgłosili chęć poprowadzenia samodzielnie szpitala. kto mówił, że będzie lekko? szpitale w całym kraju mają problemy. nie dostali w terminie wypłaty i co już wielki lament? nie oni pierwsi. może bardziej docenią swoją pracę bo nigdzie nie jest powiedziane, że zawsze musi być.Miastkowy ma racje, a Ty nie znasz ogólnej sytuacji

q
qwerty
W dniu 10.02.2014 o 22:12, ULI napisał:

NIESTETY TEN MIASTECKI CIEMNOGRÓD NIE POTRAFI SIĘ ODEZWAĆ NAWET W TAKICH SYTUACJACH. PO RAZ KOLEJNY RAMON NIE ZDAŁ EGZAMINU. PO CO WZIĄŁ TEN SZPITAL I TAK NIKT BY GO NIE ZLIKWIDOWAŁ. A TAK BYTÓW POZBYŁ SIĘ KŁOPOTU A MY WZIĘLIŚMY SOBIE GO NA GARBA A NIE WIEM Z CZEGO PODATNICY SPŁACĄ DŁUGI.DZIĘKI RAMION BOROWSKI I SPÓŁKA.

na jakiej podstawie twierdzisz, że szpital nie zostałby zlikwidowany? nauczyciele z liceum też twierdzili, że nie można zamknąć tej szkoły- i co? już po szkole. przecież przed rokiem powiat zamierzał restrukturyzować szpital tzn. zamknąć część odziałów i w zasadzie stworzyć coś na kształt domu pomocy społecznej bez chirurgii, ginekologii itd. powstrzymali się z podjęciem działań po tym jak pracownicy przerażeni perspektywą takich zmian zgłosili chęć poprowadzenia samodzielnie szpitala. kto mówił, że będzie lekko? szpitale w całym kraju mają problemy. nie dostali w terminie wypłaty i co już wielki lament? nie oni pierwsi. może bardziej docenią swoją pracę bo nigdzie nie jest powiedziane, że zawsze musi być.

M
Miastkowy

Miało być tak pięknie:  Miastko uwolnione od Bytowa, bycie na swoim, spółka pracownicza, ... .

A co jest? Bieda, 3 mln zł. zadłużenia, brak pieniędzy w kasie, brak płynności finansowej, opóźnione wypłaty wynagrodzeń i brak wypłaty dla kontraktowców, groźba redukcji zatrudnienia a w perspektywie możliwa likwidacja szpitala. 

Czy o to nam chodziło?? 

U
ULI

NIESTETY TEN MIASTECKI CIEMNOGRÓD NIE POTRAFI SIĘ ODEZWAĆ NAWET W TAKICH SYTUACJACH. PO RAZ KOLEJNY RAMON NIE ZDAŁ EGZAMINU. PO CO WZIĄŁ TEN SZPITAL I TAK NIKT BY GO NIE ZLIKWIDOWAŁ. A TAK BYTÓW POZBYŁ SIĘ KŁOPOTU A MY WZIĘLIŚMY SOBIE GO NA GARBA A NIE WIEM Z CZEGO PODATNICY SPŁACĄ DŁUGI.

DZIĘKI RAMION BOROWSKI I SPÓŁKA.

R
Radny
W dniu 09.02.2014 o 10:00, Mieszkaniec Miastka napisał:

Mamy luty, a tu nie tylko niezapłacone pobory, ale i zobowiazania.Zaciągnięte ciche kredyty od prywatnych osób.Ludzie -pogońcieRamiona i radnych , wybierzcie mlodszych, za chwilę pługi zaorają nas

Masz racje.

B
Bez komentarza
POpaprańcy
M
Mieszkaniec Miastka

Mamy luty, a tu nie tylko niezapłacone pobory, ale i zobowiazania.

Zaciągnięte ciche kredyty od prywatnych osób.

Ludzie -pogońcie

Ramiona i radnych , wybierzcie mlodszych, za chwilę pługi zaorają nas

 

Dodaj ogłoszenie