Prezentacje - Opel Insignia wszedł do sprzedaży (wideo, zdjęcia)

Wojciech Frelichowski
Fot. archiwum
W krajowych salonach Opla jest już dostępna Insignia - nowy model tej niemieckiej marki. Producent nie zawahał się nazwać swojego auta hitem roku. Oczywiście jest w tym sporo przesady i reklamy, ale jedno jest pewne - takiego Opla jeszcze nie było.

Do tej pory stylistyka Opli była raczej zachowawcza. Marka jest sytuowana w grupie aut popularnych, czyli adresowanych do przeciętnych zjadaczy chleba, zatem i pomysły projektantów nie były wygórowane. Razem z Insignią, jak twierdzi producent, ma się to zmienić. Od teraz Ople mają być atrakcyjne i nowoczesne.

Pierwszym symptomem nowego jest nazwa auta. Choć Insignia jest następcą Vectry, to jednak według Opla nowy model jest radykalnym skokiem naprzód, w kierunku odnowienia marki.

Prawie coupe

Auto kusi płynną sylwetką z lekką linią dachu, które upodabniają nadwozie do stylu coupé. Charakterystyczne elementy stylistyki, to szeroki przód i stylizowane w kształcie skrzydeł tylne światła oraz przetłoczenia po bokach nadwozia, które zaczynają się za przednimi nadkolami. Kształt karoserii podkreśla osłona chłodnicy wraz z nowo zaprojektowanym logo Opla.

W kabinie uwagę zwraca rozbudowana tablica rozdzielcza zaprojektowana z wykorzystaniem motywu skrzydła. Producent zapowiada, że ten motyw będzie powtarzał się we wszystkich nowych Oplach.

Nowością jest również czerwone podświetlenie zegarów, które także będą pojawią się w przyszłych modelach Opla.

Technika śladem stylistyki

Insignia to także szereg nowatorskich rozwiązań technicznych. Jednym z ciekawszych jest zaawansowany, adaptacyjny system oświetlenia (AFL).

Zewnętrzne oświetlenie auta ma dziewięć różnych trybów automatycznie dostosowujących się do różnych warunków jazdy. Innym nowym elementem w systemie AFL są światła do jazdy dziennej wykonane z diod LED, które zużywają mniej energii niż zwykłe żarówki halogenowe, są od nich trwalsze, a ponadto atrakcyjnie wyglądają.

Nowością jest również napęd na cztery koła Adaptive 4x4, który Opel zastosował po raz pierwszy w aucie klasy średniej. System ten jest oferowany w opcji. Producent twierdzi, że proaktywny i równomierny rozkład momentu obrotowego nie tylko zapewnia optymalną trakcję, ale także zwiększa stabilność jazdy i dynamiczne prowadzenie samochodu.

Nad bezpieczeństwem jazdy czuwa m.in. mechatroniczny system podwozia FlexRide z technologią korygowania toru jazdy, który pomaga pojazdowi dostosować się do aktualnych warunków drogowych i pozwala kierowcy wybrać ustawienia odpowiednie do jego "nastroju“. FlexRide jest dostępny również w wersji z napędem na przednią oś.

Siedem silników

Nowy Opel występuje w siedmiu wersjach silnikowych: czterech benzynowych i trzech wysokoprężnych. Wśród motorów benzynowych trzy to jednostki czterocylindrowe: 1.6 (115 KM), 1.8 (140 KM) i 2.0 Turbo (220 KM).

Topową jednostką napędową jest sześciocylindrowy, widlasty motor o pojemności 2,8 litra i mocy 260 KM.

Jeśli chodzi o wersje wysokoprężne to wszystkie mają pod maską 2-litrowy turbodiesel. W zależności od wersji motor ten może mieć moc 110, 130 lub 160 KM.

Wszystkie silniki mogą być konfigurowane sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciostopniowym automatem.

Wersje i wyposażenie

Na razie Opel Insignia jest oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan i hatchback, kombi dojdzie później. Podstawową wersją wyposażeniową jest Essentia.

W tej odmianie auto jest wyposażone m.in. w: przednie i boczne poduszki powietrzne oraz dwie kurtyny powietrzne, systemy ABS i ESP, system mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnej kanapie, manualną klimatyzację, system audio CD, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy.

Ceny Insigni rozpoczynają się od kwoty 72.900 zł (wersja Essentia sedan 1,6 l 115 KM) i 74,400 zł (wersja Essentia hatchback 1.6 l 115 KM).

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
golfina dwujka jest de best dobry materiał pod tuning
V
VW-mania
Golf III-ka jest the best...
Dodaj ogłoszenie