Funkcjonuje od 1 sierpnia. Pracuje w niej 11 osób, które urzędują w czterech pokojach - od numeru 100 do 103. W skład Gabinetu Prezydenta Słupska wchodzą: sekretariat, rzecznik prezydenta i jego współpracownica, radca prawny prezydenta, grafik komputerowy, asystent prezydenta oraz pełnomocnicy ds. inwestycji strategicznych, promocji, współpracy zagranicznej i zarządzania jakością. Ten ostatni, czyli Wojciech Szulc został dyrektorem Gabinetu Prezydenta Słupska.
- Nowa organizacja ratusza była możliwa po likwidacji Wydziału Promocji Miasta, bo uzyskaliśmy trochę wolnego miejsca. Przeprowadzono ją po to, aby usprawnić przekaz informacji i przyspieszyć proces podejmowania decyzji - tłumaczy Mariusz Smoliński, rzecznik prasowy prezydenta miasta. Jednocześnie podkreśla, że powstanie nowej komórki organizacyjnej nie spowodowało zwiększenia zatrudnienia w ratuszu.
Ta decyzja budzi różne komentarze radnych. Radna Krystyna Danilecka -Wojewódzka, była konkurentka prezydenta w ostatnich wyborach samorządowych uważa, że powołanie gabinetu to bardzo sensowne posunięcie.
- On porządkuje pracę osób bezpośrednio współpracujących z prezydentem i może ją usprawnić - ocenia. Natomiast Tadeusz Bobrowski , szef Klubu Radnych PiS w Radzie Miejskiej w Słupsku jest zaskoczonym takim rozwiązaniem.
- To wygląda na budowanie coraz większego dworu prezydenta i mnożenie stanowisk w czasie, gdy trzeba oszczędzać. Moim zdaniem w w słupskim magistracie brakuje tylko gabinetu figur woskowych - ironizuje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?