Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Produkty z Koszalina są w domach w kilkudziesięciu krajach

asia
Produkty z Koszalina są w domach w kilkudziesięciu krajachKrzysztof Łukasik, prezes firmy Kospel, trzyma w dłoniach podgrzewacz przepływowy, jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów eksportowych przedsiębiorstwa.
Produkty z Koszalina są w domach w kilkudziesięciu krajachKrzysztof Łukasik, prezes firmy Kospel, trzyma w dłoniach podgrzewacz przepływowy, jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów eksportowych przedsiębiorstwa. Radek Koleśnik
Koszalińska firma Kospel świętuje jubileusz 25 lat istnienia. Dziś w nowoczesnych przedsiębiorstwach w Koszalinie, Karlinie i Damnicy produkowane są m.in. podgrzewacze wody, elektryczne kotły centralnego ogrzewania, kolektory słoneczne.

Produkty te można znaleźć nie tylko w Europie, ale i u azjatyckich, i afrykańskich klientów. Korzysta z nich kilka milionów użytkowników na świecie.
Kospel jest firmą z polskim kapitałem, zatrudniającą polskich inżynierów i specjalistów. Ta załoga z powodzeniem konkuruje z uznanymi markami i koncernami światowymi.  Firmę w 1990 roku założył jej obecny prezes Krzysztof Łukasik. Wtedy rozpoczął montaż pierwszych, skonstruowanych przez siebie przepływowych podgrzewaczy wody. Dziś Kospel dysponuje nowoczesnym parkiem maszynowym, a kilkuset pracowników wdraża najnowocześniejsze technologie.

- 25 lat temu nie byłem w stanie przywidzieć, jak potoczą się losy firmy, stworzyć konkretny biznesplan. Nie było bowiem wiadomo, w jakim kierunku zmierzać będzie polska gospodarka - mówi prezes Krzysztof Łukasik. Dziś nazywa Kospel, podobnie jak wiele firm ze wczesnych lat 90., jest "dzieckiem czasów". - To firmy, które powstawały na bazie przekształceń gospodarczych w naszym kraju. Wtedy na rynku nie było praktycznie nic, przez Polskę przetaczała się fala problemów gospodarczych, ale bardzo wiele przedsiębiorstw umacniało się. Dziś można określić, że były skutecznie zarządzane, ale wtedy... Raczej rozsądnie wydawały pieniądze. Rozwijały się na fali niedoborów rynkowych i przetrwały. Jest ich w kraju sporo - mówi prezes.

Dziś taka właśnie droga do sukcesu jest w biznesie raczej nierealna. Inny jest klimat gospodarczy, inaczej prosperuje rynek.  Co zatem można zrobić, by zwiększyć swoją szansę na biznesowy sukces? - Warto próbować robić coś nietypowego. Niektórym na pewno się powiedzie, co potwierdzają przykłady wielkich tego świata. Trzeba próbować działać inaczej. Ci, co tworzyli facebooka, nie wiedzieli, dokąd ich to zaprowadzi. Miała być to forma komunikacji między studentami, a urosła im największa firma na świecie - podpowiada Łukasik.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza