Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promem z Kłajpedy do portu w Świnoujściu

Piotr Jasina [email protected]
Promem z Kłajpedy do portu w ŚwinoujściuRodzimy przewoźnik promowy, Unity Line studzi zapały pomysłodawców stałego połączenia zespołu naszych portów z Kłajpedą. Nie wyklucza takiego wariantu, ale obwarowuje je warunkami wsparcia.
Promem z Kłajpedy do portu w ŚwinoujściuRodzimy przewoźnik promowy, Unity Line studzi zapały pomysłodawców stałego połączenia zespołu naszych portów z Kłajpedą. Nie wyklucza takiego wariantu, ale obwarowuje je warunkami wsparcia. ZMPSiŚ
Temat promowego połączenia odżył po odnowieniu kontaktów i kolejnym porozumieniu gospodarzy Szczecina i Kłajpedy.

Porozumienie prezydent Szczecina Piotr Krzystek i Judita Simonaviciute, zastępca mera Kłajpedy parafowali w Starej Rzeźni, podczas trwającego w naszym mieście finału Baltic Tall Ships Regatta 2015. Przypomnijmy, iż wcześniej przedstawiciele obu miast juz dwukrotnie parafowali dokumenty o współpracy partnerskiej, w 2002 i 2009 roku.

Spotkanie w Starej Rzeźni stało się też okazją do rozmowy o bardziej wymiernych formach współpracy gospodarczej. Powrócił temat połączenia promowego Kłajpedy z naszym zespołem portowym Szczecin i Świnoujście. Piotr Krzystek, prezydent Szczecina nie krył zainteresowania. Przyznał dziennikarzom, iż rozmowy z władzami litewskiego portu nad Bałtykiem toczą się od dłuższego czasu. Nie krył przekonania, że kolejne porozumienie obu miast może te rozmowy zdynamizować.

Samorządowcy mają świadomość, że połączenie musi mieć uzasadnienie ekonomiczne. Muszą być zainteresowani spedytorzy, dla których transport ładunku promem musi być bardziej opłacalny niż przewóz TIR-ami przez Polskę na Zachód Europy. Uruchomienie takiej linii w ciągu roku, dwóch uznaliby za sukces.

Jarosław Kotarski, dyrektor Unity Line, promowego przewoźnika z grupy PŻM bardzo ostrożnie wypowiada się na temat ewentualnej linii Świnoujście-Kłajpeda. Potwierdza argumenty ekonomiczne przypominając, że tzw. dyrektywa siarkowa, zmuszająca do stosowania droższego paliwa podrożyła bardzo koszty transportu. Co z pewnością nie sprzyja takim planom.

- Od 10 lat robimy kalkulacje, na razie bez decyzji - dodaje. - Ale przy odpowiednim wsparciu i gwarancjach niczego nie wykluczamy.
 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza