Nowa spółka do spraw promocji to na razie jedna osoba - prezes Tomasz Ziomek. Jej siedziba to Centrum Informacji Turystycznej nieopodal ratusza. Biuro, to mały pokoik na zapleczu. Choć prezes działa w pojedynkę, załatwiając formalności związane z rejestracją Agencji Promocji Regionalnej Ziemia Słupska, już wie, kto będzie go wspomagać w jej prowadzeniu. Na pewno Arkadiusz Mięczewski, jeden z autorów koncepcji powołania agencji, znajdzie w niej zatrudnienie.
- Z panem Mięczewskim będzie podpisana umowa kontraktowa, na tych samych warunkach finansowych, jakie miał w urzędzie miejskim - zastrzega prezes Ziomek.
Do zespołu najprawdopodobniej dołączy też rzecznik prasowy prezydenta Mariusz Smoliński.
Jak informuje prezes Ziomek, współpracą ze spółką zainteresowany jest też Włodzimierz Wolski, Dyrektor LOT Ustka i współautor koncepcji powołania Agencji Promocji Regionalnej do życia. Najprawdopodobniej do zespołu dołączy w październiku.
Jaka będzie struktura Agencji?
- Struktura będzie wypadkową efektów rozmów, które aktualnie prowadzimy z lokalnymi samorządami - mówi Ziomek.
- Dopiero kiedy zostanie ustalone, kto i na jakich zasadach zdecyduje się z nami współpracować, zapadną decyzje co do jej kształtu osobowego. Na pewno w firmie nie będę tworzył betonowych wakatów, a od pracowników będę wymagał kreatywności i elastyczności. Nie będzie tak, że jedna osoba odpowiada tylko za jedną rzecz. To musi być zespół - podkreśla.
Agencja za swoją pracę na rzecz miasta wystawiać będzie faktury. Taka forma zarządzania ma ułatwić nadzór na finansami instytucji.
Nad czym aktualnie pracuje prezes?
Najważniejsze są rozmowy z samorządami. Tomasz Ziomek rozmawiał już z władzami gminy Damnica, która wyraziła chęć współpracy. Tworzy też dokładny kalendarz imprez w mieście i regionie. W zamyśle są plany przedsięwzięć związanych z Euro 2012.
- Nie wyobrażam sobie, żeby na Euro zabrakło miejsc w Słupsku, gdzie mieszkańcy regionu oraz turyści za pomocą wystawionych telebimów mogliby wspólnie oddać się sportowym emocjom - mówi Ziomek.
Prezes chciałby przy współpracy z lokalnymi samorządami, szczególnie z Ustką, stworzyć wspólną ofertę turystyczną dla kibiców, którzy przyjadą na mistrzostwa Europy w piłce nożnej.
- Chcielibyśmy zachęcić kibiców do skorzystania z bogatej oferty noclegowej, jaką proponuje nasz region, szczególnie Ustka. Turyści mogliby przecież dojeżdżać z naszego regionu na mecze do Gdańska - informuje.
Zdaniem prezesa, do Słupska powinna powrócić impreza w stylu Hity na Czasie, która zapewniłaby miastu ogólnopolską promocję w mediach.
Promocje Festiwalu Pianistyki Polskiej i Komeda Jazz Festiwal muszą zejść na dalszy plan. - To za mały target - mówi prezes.
- Dla góra 300 osób w 100 tys. mieście.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?