Protest taksówkarzy: 18.10.2018. Przeciwko nielegalnym przewoźnikom i "bezczynności władz". Sparaliżują stolicę?

AIPZaktualizowano 
Piotr Smoliński / Polska Press
W samo południe 18 października rozpocznie się w Warszawie protest taksówkarzy. Nieznaną dokładnie trasą przejadą oni zwartą grupą przez całe miasto. Wiadomo, że zaczną z okolic Cmentarza Północnego.

"Niezmiennie od lat protestujemy przeciwko nielegalnym przewoźnikom. Ludziom, którzy okradają nas każdego dnia. Ale także ludziom, którzy okradają WAS każdego dnia. Nie płacą podatków, nie płacą ZUS-u. Czyli nie płacą na drogi, służbę zdrowia, szkoły, przedszkola. A ze wszystkiego korzystają" , czytamy w oświadczeniu Związku Zawodowego Taksówkarzy "Warszawski Taksówkarz".

To główne uzasadnienie protestu. Rząd szykuje od dawna zmiany w prawie transportowym, ale idzie to bardzo wolno. Są przy tym obawy, że zmiany pójdą za daleko i ograniczą swobodę wykonywania biznesu taksówkowego raz narażą tę branżę na niepotrzebne dodatkowe koszty. Chodzi o projekt wprowadzenia licencji dla pośredników oraz wprowadzenie dla taxi obowiązku corocznego badania technicznego.
Wyjaśnia to szczegółowo

Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce:

Istnienie konkurencji na rynku jest pozytywnym czynnikiem motywującym do dalszego rozwoju, jednak powinna się ona odbywać na uczciwych i równych zasadach. Dlatego mytaxi rozumie potrzebę wyrównania zasad na rynku, postulowaną przez licencjonowanych taksówkarzy. Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym zbyt długo oczekuje na wdrożenie, co potęguje niecierpliwość w środowisku taksówkarskim.

Uważamy, że merytoryczny dialog jest odpowiednią drogą do osiągnięcia zmian w przepisach, które uwzględniłyby postęp technologiczny i będą zadowalające dla wszystkich uczestników rynku. W minionych tygodniach ponownie zgłosiliśmy do Ministerstwa Infrastruktury nasze stanowisko i propozycje zmian w sprawie ostatniej, proponowanej w 2017 roku, nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.

Zdefiniowanie pośredników ich roli w przewozie osób jest konieczne, ponieważ czym innym jest usługa świadczona przez kierowcę, od tej świadczonej przez pośrednika. Można to osiągnąć dzięki wprowadzeniu uzasadnionych obowiązków dla pośredników i adekwatnych kar za ich nieprzestrzeganie. Natomiast wprowadzenie licencji dla pośredników jest nieuzasadnionym biurokratycznym obciążeniem.

Konieczne jest również uelastycznienie sposobu naliczania opłat w taksówkach. Obecnie nie mogą one konkurować z rozwiązaniami stosowanymi w usługach peer-to-peer, takimi jak np. uzależnienie taryfy od natężenia popytu, czy elektroniczne naliczanie opłaty. Jednocześnie uważamy, że określenie stawek maksymalnych i minimalnych jest zasadne, ale powinny one dotyczyć zarówno przewóz osób jak i taksówki. Dzięki nim, pasażer może mieć pewność co do sprawiedliwego wyliczenia opłaty, a kierowca ma zabezpieczenie godnych dochodów. Ważne jest również uelastycznienie wymogów dotyczących taksówkarzy, np. zniesienie corocznego badania technicznego auta oraz umożliwienie świadczenia usługi w sąsiednich gminach.

Model funkcjonowania mytaxi na rynku jest dowodem, że nowoczesna usługa może być realizowana we współpracy z licencjonowanymi taksówkarzami, z poszanowaniem przepisów prawa, jednocześnie oferując kierowcom atrakcyjne warunki pracy. Badanie przeprowadzone przez DELab UW i mytaxi, pt. „Taksówkarz – cyfrowy przedsiębiorca”, wykazało, że aż 91 proc. kierowców korzystających z aplikacji mytaxi ocenia ją jako wygodniejsze narzędzie do przyjmowania i rozliczania kursów, niż radio-taxi. Dla 97 proc. ważne są elastyczne godziny pracy, jakie daje im aplikacja, a według 92 proc. aplikacje taxi pozytywnie wpływają na zmianę wizerunku tej branży.

Kliknij w ten tekst i polub nas na Facebooku! Będziesz wtedy na bieżąco z aktualnymi i ważnymi informacjami dotyczącymi budżetu domowego oraz prowadzenia biznesu. Naprawdę warto!

Załączone pliki:

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Materiał oryginalny: Protest taksówkarzy: 18.10.2018. Przeciwko nielegalnym przewoźnikom i "bezczynności władz". Sparaliżują stolicę? - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

s
sdkjfdsjfhsd
W dniu 18.10.2018 o 09:37, Taxi napisał:

Protest protestem a kołem kręcić trzeba w Szczecinie taxi tańsze od ubera. Z drugiej strony jakby nie było popytu to nie będzie podaży, klienta nie interesuje kto go wiezie tylko cena przejazdu, a czy taxi ma ubezpieczenie oc i nnw, czy kierowca zna topografie miasta, czy jeździ bezpiecznie no i w jakim stanie techn.jest auto taxi to czasami pytania bez odp. Pozdrawiam taksówkarz

xx

X
XXx

Co z tych licencji skoro i tak złotówa może oszukać i przywieźć mnie na około lub policzyć w innej taryfie ? Wolę ubera. Cenę za przejazd mam już od razu ustaloną

B
Buc

Mało gościu wiesz,w MyTaxi tylko sami legalni taksówkarze z licencjami

T
Taxi

Protest protestem a kołem kręcić trzeba w Szczecinie taxi tańsze od ubera. Z drugiej strony jakby nie było popytu to nie będzie podaży, klienta nie interesuje kto go wiezie tylko cena przejazdu, a czy taxi ma ubezpieczenie oc i nnw, czy kierowca zna topografie miasta, czy jeździ bezpiecznie no i w jakim stanie techn.jest auto taxi to czasami pytania bez odp. Pozdrawiam taksówkarz

A
Art

"O ile mi wiadomo w mytaxi Polska nie ma ani jednej osoby z licencją taxi." gorszego kretynizmu nie czytalem jeszcze !!!
"Uber kształtuje ceny w relacji podaż/ popyt,"- dzieki temu kierowcy nauczyli sie wylogowac z systemu, ze roslo zapotrzebowanie na przejazd, a mnozniki robia swoje

T
Tei

Proponowane przez mytaxi i innych pośredników zmiany w ustawie mają na celu zabezpieczenie interesów tychże. Niekiedy są zbieżne z interesami podmiotów faktycznie wykonujących przewóz osób, innym razem nie. I to jest zrozumiałe. Tyle, że mytaxi uzurpuje sobie prawo do wypowiadania sie w imienu taksowkarzy nie majac ku temu żadnej merytorycznej wiedzy. I podstawy prawnej. To tylko i aż pośrednik. Podobnie jak iTaxi. Proponowałbym, aby mytaxi wypowiadało się w swoim interesie, a nie w interesie taksówkarzy. O ile mi wiadomo w mytaxi Polska nie ma ani jednej osoby z licencją taxi. Cała wiedza pracowników mytaxi oparta jest na statystykach... liczeniu ilości przyjętych kursów, odrzuconych itp. I raportowaniu do centrali w Hamburgu.
Nawiasem mówiąc - dlaczego przedsiębiorca / taksówkarz) nie może dowolnie kształtować ceny w zależności od popytu i jakości świadczonych usług - klasy i rocznika samochodu itp? Czy wyobraźcie sobie Państwo restauratora na Starym Mieście, któremu wynajmujący lokal np. miasto określa maksymalne i minimalne ceny za obiad? Nie? No właśnie. A dlaczego Uber kształtuje ceny w relacji podaż/ popyt, a taksówkarze w Warszawie działają w oparciu o ceny urzędowe, które ostatnio zmieniły się w 2009r. ? Przypomnę, że wówczas bilet MZK kosztował 2.20 zł., Dziś 4.40 zl. A litr ON -3,40 zł., Dziś 5.15 zł. Czy każdy z Państwa czytający ten tekst zarabia dziś tyle samo ile w 2009r. ,czy trochę więcej?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3