Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przedłużono pilotaż Punktu Informacyjnego ZUS w Ustce

Zbigniew Marecki
Zbigniew Marecki
Działający pilotażowo od 4 maja 2016 r. w usteckim ratuszu Punkt Informacyjny ZUS odniósł frekwencyjny sukces. W związku z tym przedłużono jego działalność.
Działający pilotażowo od 4 maja 2016 r. w usteckim ratuszu Punkt Informacyjny ZUS odniósł frekwencyjny sukces. W związku z tym przedłużono jego działalność. Mariusz Surowiec
Działający pilotażowo od 4 maja 2016 r. w usteckim ratuszu Punkt Informacyjny ZUS odniósł frekwencyjny sukces. W związku z tym przedłużono jego działalność.

Do końca lipca obsłużono 329 klientów, a od 109 przyjęto wnioski o świadczenia, dokumenty dotyczące wypłacanych świadczeń, wnioski o przeliczenie świadczenia czy deklaracje rozliczeniowe.

Na mocy porozumienia z 18 kwietnia 2016 r. Jacek Graczyk, burmistrz Ustki i Tomasz Klaman, dyrektor Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Słupsku zdecydowali o powołaniu Punktu Informacyjnego ZUS w Ustce na pilotażowy okres 3 miesięcy, począwszy od 4 maja 2016 r. Wobec sukcesu frekwencyjnego usteckiego Punktu strony porozumienia zdecydowały przedłużeniu pilotażu do 31.12.2016 r. Punkt jest ułatwieniem dla mieszkańców Ustki, którzy nie muszą podróżować do Słupska, by załatwić sprawy związane z ubezpieczeniami społecznymi.

- Punkt Informacyjny jest czynny w usteckim ratuszu przy ul. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 3, w każdą środę (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 9 do 13. Dyżury pełni jeden pracownik ZUS, przygotowany do obsługi klientów świadczeniowych - mówi Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Gdańsku.

W czasie dyżurów można uzyskać ogólne informacje dotyczących warunków nabycia uprawnień, przyznawania, ustalania wysokości i wypłacania świadczeń, wysokości tych świadczeń, a także przysługujących dodatków, terminów wypłaty świadczeń, ponownego ustalania wysokości świadczeń, zasad zarobkowania w okresie pobierania świadczeń. Można również uzyskać informacje dotyczące środków dowodowych, jakie należy przedłożyć wraz z wnioskiem o świadczenia.

W Punkcie dostępne są druki, formularze i materiały informacyjne. Klienci mogą w usteckim punkcie składać wnioski, dokumenty i korespondencję kierowaną do ZUS, w tym odwołania od decyzji i sprzeciwy od orzeczeń lekarza orzecznika. Pracownik służy instruktażem i pomocą w wypełnianiu wniosków, dokumentów, a także dokonuje ich wstępnej weryfikacji formalnej.

W Punkcie można uzyskać zaświadczenia o pobieraniu/wysokości świadczenia, niepobieraniu świadczeń, wysokości składki zdrowotnej pobieranej od świadczenia, czy zgłoszeniu świadczeniobiorcy/członka rodziny świadczeniobiorcy do ubezpieczenia zdrowotnego. Możliwe jest też uzyskanie duplikatów PIT i decyzji waloryzacyjnych. Interesująca dla klientów jest także możliwość uwierzytelnienia profilu na Platformie Usług Elektronicznych.

ZOBACZ TAKŻE: "Lekarze ZUS jesteście moralnymi trupami"

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza