Przedsiębiorcy mogą bez przeszkód przesyłać elektroniczne faktury

Artur Kostecki artur.kostecki@mediaregionalne.pl Tel. 94 347 35 99 Fot. Radek Koleśnik
Nowe przepisy usprawnią przepływ dokumentów, zmniejszą wydatki na opłaty pocztowe, nakłady na materiały biurowe i archiwizację.
Nowe przepisy usprawnią przepływ dokumentów, zmniejszą wydatki na opłaty pocztowe, nakłady na materiały biurowe i archiwizację.
Przedsiębiorcy mogą wysyłać faktury drogą elektroniczną bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym. Minister finansów podpisał stosowne rozporządzenie.

Rozporządzenie jest odpowiedzią na apele przedsiębiorców o dopuszczenie do obrotu gospodarczego faktur VAT drukowanych po otrzymaniu drogą elektroniczną.

Dotychczas trzema akceptowalnymi formami faktur były: tradycyjne papierowe, e-faktury opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym lub e-faktury wysyłane za pomocą zamkniętej sieci elektronicznej wymiany danych (EDI).

Nowe przepisy usprawnią przepływ tych dokumentów, zmniejszą wydatki na opłaty pocztowe, nakłady na materiały biurowe i archiwizację. Pozwoli to zaoszczędzić czas i pieniądze podatników.

Zgodnie z wytycznymi faktury mogą być przesyłane, w tym udostępniane, w formie elektronicznej w dowolnym formacie elektronicznym pod dwoma warunkami. Pierwszym jest zapewnienie autentyczności pochodzenia i integralności treści faktury.

Drugim uzyskanie zgody kontrahenta na taką formę dystrybucji. Takiej zgody (oświadczenie woli) będzie można udzielić zarówno tradycyjnie, jak i w formie elektronicznej.

Faktury wysłane w formie elektronicznej będzie można przechowywać w dowolny sposób w podziale na okresy rozliczeniowe, zapewniając: autentyczność pochodzenia, łatwość ich wyszukiwania oraz bezzwłoczny dostęp do faktur organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej na żądanie.

E-faktury można będzie przechowywać również w innym kraju UE, pod warunkiem zapewnienia do nich organowi podatkowemu dostępu online.

Dla użytkowników nowe przepisy oznaczają same plusy. Nie potrzebne jest archiwum, można zaoszczędzić na papierze, tuszu do drukarki. Dokumenty nie "giną" wędrując po różnych działach, tylko są szybko i sprawnie przesyłane drogą elektroniczną.

Nie ma też potrzeby zatrudniać dodatkowych ludzi do prowadzenia obsługi faktur, archiwizacji, wysyłek listowych itp. Co ważne zmniejsza się ryzyko błędów. Nie bez znaczenia jest również honorowanie przez urzędy skarbowe skanów, PDF i udostępnianie urzędom podglądu do faktur na różne sposoby np. na CD, przenośnym dysku, pendrivie.

- Od lat marzyłem wręcz o tym, aby móc wysyłać faktury do moich klientów za pośrednictwem poczty e-mail - mówi Robert Bodendorf, szef koszalińskiej firmy Mikro-Serwis, zajmującej się oprogramowaniem do obsługi e-faktur.

- Do tej pory blokowały to przepisy prawa, ale od stycznia jest to nareszcie możliwe. Teraz fakturę mogę wysłać pocztą elektroniczną wprost do klienta ze swojego programu do fakturowania.

Czytaj też> Słupsk> Gazownia nie wystawia już faktur na telefon

 

To ułatwia mi wysyłanie dokumentów, powoduje oszczędności, jak również wpływa na przyspieszenie płatności od klienta. Moim zdaniem wiele firm w tym roku przejdzie całkowicie na elektroniczną wymianę faktur, a w przyszłym roku będzie to już standardem.

 

Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT? To zależy od Ciebie.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3