Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przestrzeń i moc na maksa

Marcin Klinkosz [email protected] tel. 059 848 81 22
Amerykanie kochają wielkie, przestronne i mocne auta. Usiłują tym zarazić Europejczyków. Ford S-max jest zupełnie nowym modelem, który ma trafić tylko na europejski rynek. Podczas salonu w Genewie auto miało swoją oficjalną premierę.

Podobnie jak Ford Focus C-max, nowy model S-max nawiązuje do formuły uniwersalnego vana. Trzeba również pamiętać, że w ofercie amerykańskiej firmy mieści się też wersja kombi Forda Mondeo i olbrzymi siedmiomiejscowy Ford Galaxy.
I kulturysta, i sportowiec
Ford S-max stara się być rasowym minivanem, a jednocześnie dać kierowcom poczucie poruszania się autem ze sportowym zacięciem. Linia zewnętrzna została poprowadzona w sposób, który za wszelką cenę chce rozwiać wrażenie, że S-max to typowa "amerykańska landara". Kształt przedniej części nadwozia wyznaczają charakterystycznie wyprofilowany nos i dynamicznie ukształtowane reflektory, a światła przeciwmgielne znajdują się bliżej środka pojazdu i umieszczone są wysoko na przednim zderzaku.
Również opływowa, opadająca linia dachu, wydatnie zaznaczone nadkola oraz unosząca się ku tyłowi dolna linia okien mają sprawiać wrażenie, że najważniejszą cechą nowego samochodu jest dynamika. Patrząc jednak z boku S-max odkrywa jak na dłoni swój atletyczny wygląd.
Przede wszystkim wygoda
We wnętrzu przewidziano nawet do 26 funkcjonalnych i pomysłowych schowków. Wśród wielu nowych, przyjaznych użytkownikowi urządzeń jest nowy interfejs HMI ułatwiający komunikowanie się człowieka z pojazdem (Human Machine Interface). Dostępny za dopłatą przeszklony panoramiczny dach pozwala pasażerom spoglądać w czasie jazdy w niebo, jednocześnie wpuszczając do wnętrza dużo dziennego światła.
W standardowym wyposażeniu wszystkich wersji S-maxa jest klimatyzacja. Na życzenie dostępna jest automatyczna klimatyzacja dwustrefowa.
Sporo uwagi poświęcono bezpieczeństwu. Utworzono tzw. Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS), oprócz powszechnie stosowanych poduszek gazowych obejmujący między innymi airbag chroniący kolana kierującego.
Mocarne silniki
W najbogatszej wersji wrażenie dynamizmu wspierają również osiągi, bowiem przednie koła napędza 220-konny silnik R5 Duratec z turbodoładowaniem. Pozostałe silniki to: dwulitrowa jednostka benzynowa Duratec, rozwijająca moc 145 KM (107kW), oraz ciche i dynamiczne silniki dieslowskie: 1.8-litrowy Duratorq TDCi o mocy 125 KM (92kW), 2,0-litrowy Duratorq TDCi o mocy 130 KM (96kW) z filtrem cząstek stałych (DPF), a także nieco mocniejsza wersja dwulitrowego silnika Duratorq TDCi, dysponująca mocą 140 KM (103kW) i oferowana z filtrem DPF lub bez.
Samochód będzie dostępny na europejskim rynku od połowy tego roku. Ceny tego modelu będą podane do wiadomości tuż przed rynkowym debiutem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza