reklama

Przy dworcu w Ustce zastosowano technologię sprzed wieków [zdjęcia]

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Zaktualizowano 
Takiego rozwiązania architektonicznego chyba nikt się nie spodziewał. Przy dworcu kolejowym w Ustce PKP PLK zastosowało technologię sprzed wieków. Trwają właśnie prace nad tworzeniem systemu odwodnienia.

Na dworcu kolejowym w Ustce wyremontowano perony i torowiska. Modernizacja tej części linii 405 jeszcze trwa. Powstaje nowy przystanek, remontowany jest most kolejowy i wykopywany głęboki na półtora metra rów między peronem a inwestycją miejską - węzłem komunikacyjnym.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405” (Szczecinek - Ustka) zgodnie z przyjętą dokumentacją projektową wykonuje rów odwadniający od strony realizowanego przez miasto węzła integracyjnego - mówi Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza. - Mimo wielokrotnego przedstawiania przez burmistrza miasta weta do tego rozwiązania projektowego ta wersja ostatecznie została zatwierdzona przez spółkę PKP PLK S.A. W związku z formą użytkowania gruntu - tereny kolejowe są traktowane jako tereny „zamknięte”, a formy zagospodarowania w ich granicach nie są ujawniane na mapach zasadniczych starostwa powiatowego - urząd miasta miał ograniczone możliwości reakcji do wprowadzenia sprzeciwu do tego rozwiązania projektowego. Niemniej skorzystał z każdych możliwych dróg wniesienia sprzeciwu do przyjętego rozwiązania projektowego: pisemnych oraz odrębnych spotkań z inwestorem w tej sprawie. Mimo sprzeciwu ze strony miasta Ustka, to rozwiązanie przyjęto do dalszej realizacji.

To nie pierwsza kolizja Ustki z kolejarzami. Ratusz wolał przystanek w porcie. PKP buduje go między ul. Kościelniaka a stawkiem. Inwestor nie zrobił też kolektora odprowadzającego wodę, ponieważ projekt nie obejmował go swoim zakresem. To zadanie spadło na miasto, bo woda zalałaby węzeł komunikacyjny. Natomiast rów odgrodzi nową jezdnię, która powstanie przy dworcu, od toru. Zamiast kanału.

Udało się jedynie powstrzymać budowę wiaty peronowej zupełnie niepasującej do starej wiaty na drugim peronie. Konserwator zabytków negatywnie zaopiniował projekt wiaty.

Co na to wszystko PKP?

- Szczegółowa analiza wykonana podczas tworzenia studium wykonalności była podstawą do ustalenia lokalizacji i budowy nowego przystanku Ustka Uroczysko - odpowiada Martyn Janduła z zespołu prasowy PKP PLK S.A. - Na stacji Ustka projektowana jest wiata, która zostanie zamontowana na peronie nr 1. Projekt ma nawiązywać architektonicznie do sąsiadującej zabytkowej wiaty oraz rozwiązań planowanych przez Urząd Miasta Ustka na węźle przesiadkowym. Na stacji Ustka wykonywany jest system odwodnienia. Rów- niezbędny do odprowadzenia wód opadowych, jest częścią systemu oraz zabezpiecza stację przed skutkami intensywnych opadów. Przed ułożeniem nowych torów, w rejonie stacji Ustka umożliwiono w kwietniu miastu budowę własnych kolektorów, które będą niezbędne do odwodnienia planowanego przez Ustkę węzła przesiadkowego.

Zobacz także: Budowa węzła w Ustce

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
7 listopada, 14:39, Gość:

Roboty z przed wiekow ale kasiore zgarna cho cho z 21go wieku i za pare lat beda gory i doliny z przed wiekow

"sprzed", a nie "z przed" patrioto od siedmiu boleści.

G
Gość

Te tereny były długo niemieckie a raczej pruskie a oni zalewani przez morze wiedzieli co najlepsze dobrze by bylo żeby ktos z inwestorów podpatrzył projekty sprzed wojny usteckie i zaczął je urzeczywistniać.Bo przecież Ustka leży a bagnach a urzędnicy zapomnieli o tym chyba.Nie powinna być gęsta zabudowa budynków w Ustce, a jest.Absurd. Urzędnicy nie znają terenów usteckich.

G
Gość

Roboty z przed wiekow ale kasiore zgarna cho cho z 21go wieku i za pare lat beda gory i doliny z przed wiekow

G
Gość
7 listopada, 7:15, Ania:

Metoda może być i z przed kilku tysięcy lat bylebyła skuteczna i funkcjonowania.

Przecież nie trzeba od razu czegoś sprawdzonego, dobregi zmieniać na cos nowego, byleby komuś połechtać "ego".

Przecież nie od dziś wiadomo, że często to co funkcjonowała z powodzeniem kiedyś, sorawdzi sie również w tych czasach.

Moze władza z przed wieków do Ustki winna przybyć?

G
Gość

Co tylko w tej Ustce wybudują to wszystko spartola kładka raz rozbudowa węzła PKP dwa dodatkowy przystanek powinien być blisko portu remont mostu trzy remont Darlowskiej cztery itd itd

G
Gość

może to dobre rozwiązanie tego odwodnienia niekiedy stare metody są najlepsze

P
Pioter

Miasto zamiast czepiać się kolejarzy to zacznijcie do porządku kontrolować pracę przebiegające na darlowskiej i myślcie intensywnie jak rozwiązać problem poruszania się po niej pieszo jak i samochodem bo to jakiś cyrk i do tego kierowcy którzy notorycznie łamią przepisy i bawią się w szeryfa drogowego proszę się temu przyjrzeć!!!!!!!!!

G
Gość

a tak w ogóle to o co autorce biega?

G
Gość

Rowy w Ustce.ROWY the best

G
Gość

Przy dworcu w Ustce zastosowało technologię sprzed wieków

-trudny język

A
Andy

PKPiSiewicze rulez

c
cieć

taka polska gospodarka

A
Ania

Metoda może być i z przed kilku tysięcy lat bylebyła skuteczna i funkcjonowania.

Przecież nie trzeba od razu czegoś sprawdzonego, dobregi zmieniać na cos nowego, byleby komuś połechtać "ego".

Przecież nie od dziś wiadomo, że często to co funkcjonowała z powodzeniem kiedyś, sorawdzi sie również w tych czasach.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3