Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przy dworcu w Ustce zastosowano technologię sprzed wieków [zdjęcia]

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Takiego rozwiązania architektonicznego chyba nikt się nie spodziewał. Przy dworcu kolejowym w Ustce PKP PLK zastosowało technologię sprzed wieków. Trwają właśnie prace nad tworzeniem systemu odwodnienia.

Na dworcu kolejowym w Ustce wyremontowano perony i torowiska. Modernizacja tej części linii 405 jeszcze trwa. Powstaje nowy przystanek, remontowany jest most kolejowy i wykopywany głęboki na półtora metra rów między peronem a inwestycją miejską - węzłem komunikacyjnym.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405” (Szczecinek - Ustka) zgodnie z przyjętą dokumentacją projektową wykonuje rów odwadniający od strony realizowanego przez miasto węzła integracyjnego - mówi Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza. - Mimo wielokrotnego przedstawiania przez burmistrza miasta weta do tego rozwiązania projektowego ta wersja ostatecznie została zatwierdzona przez spółkę PKP PLK S.A. W związku z formą użytkowania gruntu - tereny kolejowe są traktowane jako tereny „zamknięte”, a formy zagospodarowania w ich granicach nie są ujawniane na mapach zasadniczych starostwa powiatowego - urząd miasta miał ograniczone możliwości reakcji do wprowadzenia sprzeciwu do tego rozwiązania projektowego. Niemniej skorzystał z każdych możliwych dróg wniesienia sprzeciwu do przyjętego rozwiązania projektowego: pisemnych oraz odrębnych spotkań z inwestorem w tej sprawie. Mimo sprzeciwu ze strony miasta Ustka, to rozwiązanie przyjęto do dalszej realizacji.

To nie pierwsza kolizja Ustki z kolejarzami. Ratusz wolał przystanek w porcie. PKP buduje go między ul. Kościelniaka a stawkiem. Inwestor nie zrobił też kolektora odprowadzającego wodę, ponieważ projekt nie obejmował go swoim zakresem. To zadanie spadło na miasto, bo woda zalałaby węzeł komunikacyjny. Natomiast rów odgrodzi nową jezdnię, która powstanie przy dworcu, od toru. Zamiast kanału.

Udało się jedynie powstrzymać budowę wiaty peronowej zupełnie niepasującej do starej wiaty na drugim peronie. Konserwator zabytków negatywnie zaopiniował projekt wiaty.

Co na to wszystko PKP?

- Szczegółowa analiza wykonana podczas tworzenia studium wykonalności była podstawą do ustalenia lokalizacji i budowy nowego przystanku Ustka Uroczysko - odpowiada Martyn Janduła z zespołu prasowy PKP PLK S.A. - Na stacji Ustka projektowana jest wiata, która zostanie zamontowana na peronie nr 1. Projekt ma nawiązywać architektonicznie do sąsiadującej zabytkowej wiaty oraz rozwiązań planowanych przez Urząd Miasta Ustka na węźle przesiadkowym. Na stacji Ustka wykonywany jest system odwodnienia. Rów- niezbędny do odprowadzenia wód opadowych, jest częścią systemu oraz zabezpiecza stację przed skutkami intensywnych opadów. Przed ułożeniem nowych torów, w rejonie stacji Ustka umożliwiono w kwietniu miastu budowę własnych kolektorów, które będą niezbędne do odwodnienia planowanego przez Ustkę węzła przesiadkowego.

Zobacz także: Budowa węzła w Ustce

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza