Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przybywa wolnych etatów w słupskim ratuszu. Gabinet prezydenta się powiększa

Alek Radomski [email protected]
Przybywa wolnych etatów w słupskim ratuszu.
Przybywa wolnych etatów w słupskim ratuszu. Archiwum
Dublowanie zadań i kompetencji urzędników, a w konsekwencji rozrost administracji i wydatków zarzucają opozycyjni radni prezydentowi Słupska.

Chodzi o zarządzenie prezydenta z zeszłego tygodnia, które powiększa liczbę eta­tów w gabinecie prezydenta miasta z 14 do 17. Pierwsze to stanowisko ds. obsługi sekretariatu zastępcy prezydenta miasta, dwa kolejne to stanowiska ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, które mają podlegać pełnomocnikowi prezydenta ds. tych organizacji.

Zobacz także:Media Markt rekrutuje w Słupsku. Zatrudni 50 osób

- Jak tak dalej pójdzie, to będziemy mieli sytuację taką, że wydział nazywany gabinetem prezydenta bę­dzie jednym z największych w ratuszu - mówi Robert Kujawski, wiceprzewodniczący rady miejskiej (PiS). - Na przykładzie tego zarządzenia widzimy, jak wygląda oszczę­dzanie w Słupsku - dodaje.

Ratusz odpiera zarzuty. Malwina Noetzel-Wszałkow­ska z biura prasowego urzę­du wyjaśnia, że nie tworzy się nowych etatów, ale dokonuje jedynie wewnętrznych przesunięć stanowisk z innych wydziałów.

Od końca grudnia na stronach urzędu sukcesywnie przybywa ogłoszeń o pracę. Poszukiwany jest m.in. podinspektor ds. decyzji o pozwoleniu na budowę. Nabór prowadzony jest na wakat powstały po przejściu dotychczasowego pracownika na emeryturę, a urząd w związku z wdrażanymi oszczędnościami planuje na razie zatrudnić nowego pracownika na pół, a nie na cały etat.

Zobacz także: Zdolni, młodzi ludzie ze Słupska są bezrobotni

Poszukiwany jest też radca prawny i podinspektor-asystent grupy roboczej "Od partnerstwa do kooperacji" w prezydenckim gabinecie. Zatrudniono już podinspektora ds. promocji zdrowia. Aktualnie rozpatrywane są aplikacje złożone na stanowisko inspektora ds. kultury, sportu i projektów europejskich w wydziale oświaty, kultury i sportu oraz na stanowisko podinspektora w wydziale gospodarki nieruchomościami. Tu również trzeba było obsadzić wakaty powstałe w wyniku rozwiązania stosunków pracy z zatrudnionymi dotychczas na tych stanowiskach pracownikami. Ratusz szuka też podinspektora ds. gospodarki odpadami komunalnymi.

Jest o co walczyć, bo przyszły podinspektor może liczyć na pensję 2,1 tys. zł brut­to. Da porównania średnia pensja zasadnicza na stanowisku dyrektora wydziału to 4,3 tys. zł brutto plus dodatki (stażowy, specjalny, funkcyjny). Z kolei przeciętne wynagrodzenie w UM w Słup­sku to 2,9 tys. zł brutto.

Zatrudnienie w ratuszu to też stabilizacja, bo jak informuje biuro prasowe, redukcja etatów realizowana jest poprzez nieobsadzanie stanowisk, na których zatru­dnieni pracownicy przejdą na emeryturę lub rozwiążą stosunek pracy, jednak nie zawsze.

- Takie działania możliwe są wyłącznie po analizie zadań wykonywanych na danym stanowisku oraz możliwości podzielenia zadań pomiędzy pozostałych pracowników danego wydziału - informuje Malwina Noetzel-Wszałkowska.

- Nie zawsze możliwa będzie redukcja poszczególnych stanowisk. Ponadto należy wziąć pod uwagę, że wiele nowych zadań jest dokładanych samorządom - wyjaśnia.

Podziel się z nami swoimi wrażeniami z rozmowy o pracę w UM

Złożyłeś dokumenty na któryś z wakatów w urzędzie. Udało ci się przebrnąć przez rozmowę kwalifikacyjną? Podziel się z nami swoimi wrażeniami. Czekamy na Twoją historię. Pisz na: [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza