Chodzi o zarządzenie prezydenta z zeszłego tygodnia, które powiększa liczbę etatów w gabinecie prezydenta miasta z 14 do 17. Pierwsze to stanowisko ds. obsługi sekretariatu zastępcy prezydenta miasta, dwa kolejne to stanowiska ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, które mają podlegać pełnomocnikowi prezydenta ds. tych organizacji.
Zobacz także:Media Markt rekrutuje w Słupsku. Zatrudni 50 osób
- Jak tak dalej pójdzie, to będziemy mieli sytuację taką, że wydział nazywany gabinetem prezydenta będzie jednym z największych w ratuszu - mówi Robert Kujawski, wiceprzewodniczący rady miejskiej (PiS). - Na przykładzie tego zarządzenia widzimy, jak wygląda oszczędzanie w Słupsku - dodaje.
Ratusz odpiera zarzuty. Malwina Noetzel-Wszałkowska z biura prasowego urzędu wyjaśnia, że nie tworzy się nowych etatów, ale dokonuje jedynie wewnętrznych przesunięć stanowisk z innych wydziałów.
Od końca grudnia na stronach urzędu sukcesywnie przybywa ogłoszeń o pracę. Poszukiwany jest m.in. podinspektor ds. decyzji o pozwoleniu na budowę. Nabór prowadzony jest na wakat powstały po przejściu dotychczasowego pracownika na emeryturę, a urząd w związku z wdrażanymi oszczędnościami planuje na razie zatrudnić nowego pracownika na pół, a nie na cały etat.
Zobacz także: Zdolni, młodzi ludzie ze Słupska są bezrobotni
Poszukiwany jest też radca prawny i podinspektor-asystent grupy roboczej "Od partnerstwa do kooperacji" w prezydenckim gabinecie. Zatrudniono już podinspektora ds. promocji zdrowia. Aktualnie rozpatrywane są aplikacje złożone na stanowisko inspektora ds. kultury, sportu i projektów europejskich w wydziale oświaty, kultury i sportu oraz na stanowisko podinspektora w wydziale gospodarki nieruchomościami. Tu również trzeba było obsadzić wakaty powstałe w wyniku rozwiązania stosunków pracy z zatrudnionymi dotychczas na tych stanowiskach pracownikami. Ratusz szuka też podinspektora ds. gospodarki odpadami komunalnymi.
Jest o co walczyć, bo przyszły podinspektor może liczyć na pensję 2,1 tys. zł brutto. Da porównania średnia pensja zasadnicza na stanowisku dyrektora wydziału to 4,3 tys. zł brutto plus dodatki (stażowy, specjalny, funkcyjny). Z kolei przeciętne wynagrodzenie w UM w Słupsku to 2,9 tys. zł brutto.
Zatrudnienie w ratuszu to też stabilizacja, bo jak informuje biuro prasowe, redukcja etatów realizowana jest poprzez nieobsadzanie stanowisk, na których zatrudnieni pracownicy przejdą na emeryturę lub rozwiążą stosunek pracy, jednak nie zawsze.
- Takie działania możliwe są wyłącznie po analizie zadań wykonywanych na danym stanowisku oraz możliwości podzielenia zadań pomiędzy pozostałych pracowników danego wydziału - informuje Malwina Noetzel-Wszałkowska.
- Nie zawsze możliwa będzie redukcja poszczególnych stanowisk. Ponadto należy wziąć pod uwagę, że wiele nowych zadań jest dokładanych samorządom - wyjaśnia.
Podziel się z nami swoimi wrażeniami z rozmowy o pracę w UM
Złożyłeś dokumenty na któryś z wakatów w urzędzie. Udało ci się przebrnąć przez rozmowę kwalifikacyjną? Podziel się z nami swoimi wrażeniami. Czekamy na Twoją historię. Pisz na: [email protected].
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?