Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rachunek z Telekomunikacji Polskiej może być niższy

Daniel Klusek
Liliana Kulesza podczas redakcyjnego dyżuru w "Głosie Pomorza”.
Liliana Kulesza podczas redakcyjnego dyżuru w "Głosie Pomorza”. Fot. Krzysztof Tomasik
Na pytania czytelników z całego regionu odpowiadała wczoraj Liliana Kulesza, szefowa biura prasowego Telekomunikacji Polskiej w Gdańsku.

- Wyjeżdżam za granicę. Czy mogę zawiesić swoją linię na ten czas i nie płacić abonamentu.

- Tak. Wystarczy zadzwonić pod numer 19393 i zgłosić taką chęć. Najlepiej zrobić to na tydzień przed wyjazdem. Wówczas nie będzie pan płacił abonamentu, ale 21,35 zł miesięcznie za utrzymanie numeru. Na formę płatności można się umówić z pracownikiem TP.

- Jestem osobą niepełnosprawną. Czy mogę liczyć na ulgi w abonamencie?

- Telekomunikacja oferuje zniżkę w abonamencie w wysokości 50 procent na podstawie orzeczeń o stopniu niepełnosprawności wydawanych przez Powiatowy lub Wojewódzki Zespół Orzekający o Stopniu Niepełnosprawności. Ulgi przyznajemy na podstawie orzeczeń stopnia niepełnosprawności w związku z chorobą wzroku (symbol 0-4O) oraz znacznego lub umiarkowanego stopnia zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu (symbol 03-L).

- Pobieram zasiłek z ośrodka pomocy społecznej. Czy mogę liczyć na zniżki w opłatach?

- Może pan skorzystać z planu przygotowanego specjalnie dla osób otrzymujących świadczenie z ośrodków pomocy społecznej. Aby skorzystać z tej oferty, trzeba przyjść do salonu z dokumentem poświadczającym pobieranie zapomogi.

- Straciłam pracę. Jak mogę mniej płacić za abonament telefoniczny?

- Proponuję zmianę abonamentu na plan domowy tp60 za 50 zł miesięcznie, w ramach którego klienci otrzymują na rozmowy 60 minut przez całą dobę lub 120 minut, jeśli dzwonią wieczorami, czyli po godz. 18 oraz w weekendy. Dodatkowo od 1 października klienci indywidualni podpisujący umowy na korzystanie z planów domowych mogą teraz otrzymać 50 lub 30 proc. obniżki na abonament. Szczegóły oferty pod bezpłatnym numerem 19393 lub w każdym salonie sprzedaży TP.

- Czy to prawda, że teraz wybieramy już numer telefoniczny bez "0"? Czy jak dzwonię za granicę, to też mam kręcić bez zera?

- Od 15 maja 2010 r. zmieniony zostanie schemat wybierania numerów krajowych z telefonów stacjonarnych. Połączenia na numer miejscowy, międzystrefowy, do sieci komórkowej i teleinformatycznej będą realizowane z pominięciem początkowej cyfry "0". Od 30 września obowiązuje okres przejściowy, w którym można wybierać numery krajowe - z cyfrą "0" i bez cyfry "0". Wprowadzone zmiany powodują konieczność przeprogramowania aparatów telefonicznych, modemów bądź innych urządzeń z zaprogramowanymi numerami. Nie zmieni się sposób wybierania połączeń na numery międzynarodowe, przed numerem kierunkowym kraju docelowego, w dalszym ciągu należy wybierać "00".

- Zagubiłem ostatni rachunek za telefon. Czy mam to gdzieś zgłosić?

- Powinien pan zadzwonić na Błękitną Linię pod nr 19393, gdzie można sprawdzić stan swojego konta i wysokość ostatniego rachunku. Rachunek można uregulować w dowolnej formie, np. poprzez przelew internetowy. Istotne jest, żeby w tytule wpłaty napisać swoje imię, nazwisko, adres oraz nr telefonu, a także informację, jakiego miesiąca dotyczy opłata. Zachęcamy do korzystania z bezgotówkowej formy płatności za faktury poprzez polecenie zapłaty lub zlecenie stałe.

- Mieszkam w Mostach, niedaleko Lęborka. Wiele spraw załatwiam telefonicznie w Trójmieście. Aby tam zadzwonić, muszę wykręcić numer kierunkowy 58. Kiedy Telekomunikacja Polska wprowadzi jedną strefę numeracyjną dla całego województwa pomorskiego?

- Ewentualna zmiana stref numeracyjnych leży wyłącznie w gestii Ministerstwa Infrastruktury i tam powinny być kierowane wszelkie tego typu sygnały. Jednak wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, Telekomunikacja Polska z początkiem września ubiegłego roku wprowadziła nowe plany telefoniczne - plany doMowe, które m.in. ujednolicają cenę połączeń lokalnych oraz międzystrefowych.

- Niedługo się przeprowadzam. Od pół roku korzystam z neostrady, czy będę mogła przenieść tę linię, z której korzystam, do nowego mieszkania?

- TP nie świadczy usługi przeniesienia samej neostrady tp. Oznacza to, że w przypadku zmiany adresu zamieszkania klienta obecna umowa na usługę neostrada tp musi zostać rozwiązana. Klient musi rozwiązać umowę i zamówić neostradę tp w nowej lokalizacji w aktualnie dostępnej ofercie.

- Zgłosił się do mnie pan, przedstawiając się jako przedstawiciel Telekomunikacji i namawiał mnie do zmiany operatora z TP na polskiego. Przedstawiał ładne tabelki i wysokości opłat za połączenie niższe od TP.

- Niestety, dociera do nas coraz więcej tego typu sygnałów. Aby wyeliminować nieuczciwych sprzedawców, TP wprowadziła standardy obsługi klientów: każdy doradca TP wyposażony jest w identyfikator z logo TP, który powinien okazać klientowi. Prawdziwość danych doradcy tp można
w każdej chwili sprawdzić, dzwoniąc pod numer bezpłatnej infolinii 800 500 005 i podając te dane.

Pod tym numerem można zgłaszać wszelkie przypadki tego typu oszustw. Nasi doradcy, którzy odwiedzają klientów w domach, zwyczajowo wcześniej umawiają się z nimi na wizytę telefonicznie. Przy zawieraniu umów należy dokładnie przeczytać to, co otrzymuje się do podpisu. Pamiętajmy, że w ciągu 10 dni od daty podpisania umowy klient może od niej odstąpić, nie ponosząc z tego tytułu żadnych konsekwencji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza