Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Radni Ustki przyjęli projekt logo

Marcin Prusak
Logo Ustki
Logo Ustki
Od wczoraj Ustka może oficjalnie posługiwać się swoim logo. Projekt przyjęli wczoraj usteccy radni miejscy. W użyciu ma pojawić się do wakacji.

Skąd wziął się projekt logo? Władze miasta w styczniu 2010 roku wybrały wizerunek, do którego miasto ma nawiązywać w swojej promocji. Był to wizerunek "Ustka - retroaktywna". Jak tłumaczą władze miasta w w tym haśle stopione zostały dwa pierwiastki, "retro" i "aktywny". Znak promocyjny miał dać możliwości podkreślania w zależności od potrzeb każdego z tych pierwiastków osobno.

Plastyczna, miękka i abstrakcyjna forma logo pozwala na wiele możliwości interpretacji i zastosowania znaku w różnych sytuacjach promocyjnych. W ramach pięciu odrębnych użyć: uzdrowisko, kultura, natura, sport, port. Na przykład białe logo będzie mogło być stosowane w promocji sportów wodnych, żółto - niebieskie w promocji letniego wypoczynku i uzdrowiska, bordowo - złote w promocji gospodarczej i pozyskiwaniu nowych inwestorów. Wielobarwne znaki w żywych kolorach - w promocji imprez. - Kolorystyka logo będzie mogła zmieniać się więc w zależności od potrzeb i grupy docelowej - informuje Piotr Wszółkowski, naczelnik wydziały promocji Urzędu Miasta w Ustce. - Do każdej z rozwijanych submarek zarezerwowany będzie zestaw kolorów, które będą pojawiać się w znaku. Jest to nowatorskie podejście do identyfikacji wizualnej miasta i zapewni ono Ustce wyróżnienie się spośród innych miast.

Prace nad logo Ustki trwały dwa lata. Początkowo miasto powołało specjalną komisję składającą z ludzi zajmujących się kultura i sztuką. Projekty konkursowe nadsyłali projektanci z całej Polski. Komisja nie była jednak w stanie zdecydować, który projekt jest najlepszy. Nie pomogły także konsultacje społeczne. Uznanie mieszkańców zyskało sześć projektów logo. Ostatecznie władze miasta zdecydowały, że logo zaprojektuje wynajęty do tego artysta plastyk. Koszt wykonania projektu logo oraz przygotowania strategii marki Ustki to 41 tys. zł.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza