Radni zgodzili się długoletnią umowę. Będzie osiem nowych autobusów w Słupsku

Zbigniew MareckiZaktualizowano 
Firma planuje, że w ramach tego programu m.in. kupi 8 nowych autobusów.
Firma planuje, że w ramach tego programu m.in. kupi 8 nowych autobusów. archiwum
Miejscy radni w Słupsku przyjęli dzisiaj uchwałę, która uprawnia prezydenta Słupska do podpisania ze spółką MZK długoletniej umowy na świadczenie usług przewozowych w mieście.

Według władz spółki taka umowa pozwoli spółce osiągnąć stabilizację oraz wejść w program modernizacyjny w oparciu o dofinansowanie unijne.

Firma planuje, że w ramach tego programu m.in. kupi 8 nowych autobusów. Większość radnych w swoich wypowiedziach chwaliła pozytywne zmiany w spółce.

Krytycznie wypowiadał się jednak radny Tadeusz Bobrowski, który podkreślał, że źle jest, iż w spółce nadal działają autobusy na trzy różne napędy.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 21

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

H
Halinka

A ja chętnie zadowole Radnego Bobrowskiego-urocza słupszczanka sexi i ładna 40.

G
Gość

Dobrze się stało, że miasto wycofało się z pomysłów prywatyzacji MZK i przetargów na linie autobusowe tylko teraz trzeba być konsekwentnym i powrócić ze sprzedażą biletów i kontrolą przejazdów do spółki tak jak to miało miejsce zanim zaplanowano przetargi na linie wprowadzając zarząd transportu.

S
Smerf Maruda
W dniu 25.09.2013 o 17:45, CzesiekKanar napisał:

Diesel, CNG, Etanol takimi paliwami są napędzane jednostki w Słupskim MZK

 

Autobusy na etanol , czyli na zwykły spirit,

były najgłupszym i najkosztowniejszym idiotyzmem władz .

 

Napiszcie kto za tym zakupem stał !!!

 

Interesujące jest,

czy zakupiony alkohol był wypalony przez autobusy,

 

czy opylony na lewo bez akcyzy ,

jako Żołądkowa Autobusowa :lol:

N
Nocny Kowboj

 

 Nawiasem mówiąc głównym paliwem MZK są KIEROWCY bo to dzięki nim autobusy jeżdżą 

 

Fakt, nie pomyślałem o tym w ten sposób  ;) .

 

Dzięki za informacje odnośnie etanolu,. 

C
CzesiekKanarPoRobocie

Co do Etanolu jest to najdroższa eksploatacja pojazdu, cena z ok jeden litr wynosi ok 5 zł a, spalanie autobusu waha się w granicach ok 50 litrów / 100 km. Jeżeli prawdą jest to że MZK wzbogaci się o 8 nowych autobusów to zapewne będą zasilane CNG i zastąpią "żarłoczne" Etanole co za tym idzie obniżą się koszta funkcjonowania spółki. Prawda jest taka żeby nie cudowny BASEN który za wszelką cenę Mr Kobyliński chce wybudować kosztem ok 12 mln przeznaczyć na zakup autobusów to by MZK pozbyło się tych wszystkich leciwych MAN-ów kosztem nowej floty. Nawiasem mówiąc głównym paliwem MZK są KIEROWCY bo to dzięki nim autobusy jeżdżą wożąc Słupskie Społeczeństwo, a tym wszystkim nie zadowolonym radzę zrobić uprawnienia na autobus koszt ok 7 tyś zł i przyjść do pracy za 2 tyś żeby zobaczyli jaki to jest miód wożąc Słupskich moherów od przystanku do przystanku - no bo oni jeżdżą za darmo....

o
on

nie ma się z czego cieszyć - następne lata monopolu i najwyższych cen ...

 

N
Nocny Kowboj

Co do prywatyzacji to problem jest tego typu, że komunikacja miejska w całej Polsce przynosi straty. Gdyby był to taki dochodowy interes to wiele firm by się biło o ten rynek. Jest tylko jedne miasto w Polsce, w którym po otrzymaniu dotacji na utrzymanie komunikacji miejskiej przynosi ona dochód. Jest to Gdynia. Dlaczego tak jest pytajcie Profesora Olgierda Wyszomirskiego, mojego byłego wykładowce. Taki, system zarządzania wprowadził, że okazało się, że komunikacja miejska nie musi przynosić samych strat. Ale jeżeli patrzeć na ZKM w Gdyni z perspektywy przychodów i wydatków przed otrzymaniem dotacji (komunikacja miejska jest dotowana z budżetu państwa) to przynosi ona straty, po uwzględnieniu dotacji na swoje utrzymanie przynosi zysk. Taka niestety smutna prawda. Nie jestem do końca przekonany, czy komunikacja miejska w Słupsku mogłaby przynosić zysk, mniejsza zamożność mieszkańców, mniejsza liczba potencjalnych klientów nie sprzyjają takiej inwestycji. Dobrym pomysłem są autobusy na CNG, to najbardziej ekologiczne paliwo, mało spalin, mało toksyn, Dodatkowym plusem jest fakt, że jak np: mamy Autobus spalający około 20 litrów benzyny na 100 km, to CNG będzie spalał około 16 metrów sześciennych, a jeden metr sześcienny obecnie kosztuje około 3,03 zł, a po podwyżkach akcyzy zaproponowanych przez rząd (obecnie akcyza na to paliwo wynosi 0%) ma skoczyć do ponad 3,30 zł. Taniej wychodzi eksploatacja autobusów na CNG przez co można osiągnąć mniejsze starty na funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. W Gdyni jest dużo autobusów na CNG i planują przerzucić się na to paliwo. Brakuje w Słupsku też trolejbusów, kiedyś były już ich nie ma. Koszt przejechania 100 km trolejbusem na prąd to około 10 - 12 złotych. Czyli dodatkowe tnięcie kosztów jeżeli chodzi o eksploatacje. Co do kosztów eksploatacji autobusów zasilanych etanolem się nie wypowiem, bo nie mam na ten temat informacji, być może wychodzi taniej niż na CNG.

 

Tylko wszystko to ma jeden problem, takie inwestycje, żeby przynieść wymierne korzyści potrzebują dużych nakładów, a miasto już jest bardzo zadłużone.

 

PS. Jeżeli ktoś zamierza kupić samochód i planuje nim jeździć głównie po mieście i na niedalekie wypady za miasto, to polecam taki zasilany na CNG. Eksploatacja wychodzi taniej niż na LPG, a w Kobylnicy jest stacja tankowania CNG. Używany samochód na CNG można kupić już za mniej niż 10 tyś. złotych. Jest też jeden minus, jeżeli samochód nie był z fabryczną instalacją to pół bagażnika będzie zajmować butla na CNG. I najważniejszy problem, sieć stacji tankowania w Polsce jest mizerna. W przypadku długich tras, trzeba je planować wcześniej, ale jeżeli chodzi o jazdę po mieście i w niedalekie wypady, to jak najbardziej jest to najtańsze paliwo (taniej wychodzi, tylko jazda  samochodem elektrycznym, ale te są bardzo drogie). Koszt przejechania 100 km bije na głowę porównywalne auta z silnikiem wysokoprężnym i LPG, a CNG jak mawiają eksperci wydłuża życie silnika i jest dla niego lepszym paliwem niż LPG. Jakby ktoś planował kupno samochodu, głównie do miasta to warto rozważyć tę opcję. Co do długich tras to przez mizerną sieć tankowania, raczej nie będzie się to opłacać. Owszem po wyczerpaniu się CNG można dalej jechać na benzynie jak w przypadku LPG, ale nie jest wówczas tania i opłacalna podróż.

G
Gość

Niemcy będący wzorem gospodarności opierają się na takich (jak to nazwałeś) komunalnych dziwolągach, więc tak sobie myślę że chyba wreszcie idziemy dobrze znaną pewną i utartą drogą, a ta twoja ślepa wiara w wolny rynek... cóż... widać ze obecny kryzys niczego cie nie nauczył.

g
gość
W dniu 25.09.2013 o 20:21, Nocny Kowboj napisał:

Jeżeli tak, to niestety radny opowiada bzdury. Redaktor w zasadzie skoro nie cytował dokładnie słów radnego mógł to poprawić i napisać o autobusach zasilanych trzema różnymi paliwami, nie trzema napędami ;) . Jakby nie patrzył to już kolejna taka gafa na stronie głównej gp24. Szanowni redaktorzy poprawcie to, albo napiszcie pod słowami radnego drobne sprostowanie  ;) . 

Dzięki takim decyzjom radnych nigdy tego socjalistycznego dziwoląga nie sprywatyzują. Pozyskanie funduszy unijnych kończy okres przekształcenia (prywatyzacji)spółki. Jako mieszkaniec tego miasta mam dość   utrzymywania sztabu ZIM-u, Zarządczyni ??? MZK oraz Scani. Konkurencja powinna sama zweryfikować tego typu instytucje. Ja jako mieszkaniec mam dość utrzymywania tak działających "spółek"

N
Nocny Kowboj

Jeżeli tak, to niestety radny opowiada bzdury. Redaktor w zasadzie skoro nie cytował dokładnie słów radnego mógł to poprawić i napisać o autobusach zasilanych trzema różnymi paliwami, nie trzema napędami ;) . Jakby nie patrzył to już kolejna taka gafa na stronie głównej gp24. Szanowni redaktorzy poprawcie to, albo napiszcie pod słowami radnego drobne sprostowanie  ;) . 

A
Andy
W dniu 25.09.2013 o 19:48, Nocny Kowboj napisał:

To nie jest dosłowny cytat, który wypowiedział radny, tylko napisane to co on powiedział słowami redaktora.

Dosłowny cytat to wprawdzie nie był ale stwierdzenie "o trzech napędach" to są słowa radnego Bobrowskiego. Polecam transmisję z sesji Rady Miejskiej od 2:01:00 gdy zaczyna się wystąpienie radnego Bobrowskiego

N
Nocny Kowboj

 

 

Krytycznie wypowiadał się jednak radny Tadeusz Bobrowski, który podkreślał, że źle jest, iż w spółce nadal działają autobusy na trzy różne napędy.

 

To nie jest dosłowny cytat, który wypowiedział radny, tylko napisane to co on powiedział słowami redaktora. Redaktor mógł poprawić błąd radnego, ale tego nie zrobił, albo przez nieuwagę bądź nieznajomość zagadnień technicznych strzelił gafę i trochę przekręcił słowa radnego. Gdyby to był dosłowny cytat z wypowiedzi radnego to przyznałby ci rację.

 
 
 
 
A
Andy
W dniu 25.09.2013 o 17:41, Nocny Kowboj napisał:

Kolejna perełka redaktorów gp :D Trzy napędy?

Tak mi się wydaje ze pan Bobrowski, który te słowa wypowiedział nie jest redaktorem GP tylko radnym, a redaktor GP tylko te słowa przytoczył.

N
Nocny Kowboj
 

 

Diesel, CNG, Etanol takimi paliwami są napędzane jednostki w Słupskim MZK 
 

Dzięki za naprostowanie. Nie zmienia to faktu, że jest jeden typ napędu czyli silniki spalinowe tylko, że zasilane trzema różnymi paliwami. 

G
Gość
W dniu 25.09.2013 o 17:41, Nocny Kowboj napisał:

Kolejna perełka redaktorów gp :D Trzy napędy? To znaczy jednym napędem będą silniki spalinowe, drugim silniki elektryczne, a tym trzecim napędem? Ogniwa Paliwowe, napęd atomowy?  Nie wiem, ale wydaje mi się, że jeżeli chodzi  sprawy techniczne to zajmują się nimi w gp sami idioci bez wiedzy i nie potrafiący myśleć. Przypomną słynne już "silniki benzynowe" w statkach ratowniczych :D. Poprawnie powinno być napędy na trzy różne paliwa, CNG, Olej Napędowy i pewnie popularną bezołowiówkę. 

Zamazałeś strony xxx? Cały czas na GP to rękodzieło zostaje?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3