Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont trasy kolejowej z Lęborka do Maszewa

Sylwia Lis
Po wycince drzew teren jest już gotowy na ułożenie torów.
Po wycince drzew teren jest już gotowy na ułożenie torów. Sylwia Lis
Aż 1400 drzew trzeba było wyciąć na trasie remontowanego odcinka linii kolejowej z Lęborka do Maszewa. PKP PLK informuje, że wykonawca lada dzień zacznie układać nowe tory.

To jedna z największych inwestycji kolejowych w regionie.

- Obecnie kończą się wszystkie prace projektowe - mówi Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w Gdań-sku. - Największa ich część w zasadzie została zakoń-czona. To przede wszystkim wycinka drzew i krzewów wzdłuż całej linii. Roboty te można było wykonać właśnie w okresie jesienno-zimowym, po uprzednim uzyskaniu pozwolenia ze sta- rostwa powiatowego. Wykonawca ściął aż tysiąc czterysta drzew. Dlatego też uporządkowanie tego terenu trwało tak długo.

Linia kolejowa na trasie z Lęborka do Maszewa Lęborskiego nazywana jest obron-ną, a remont torów realizowany jest na potrzeby po- bliskiej jednostki wojskowej w Siemirowicach (PKP PLK wykona remont tylko do Maszewa, resztą zajmie się wojsko).

- Linia ta musi być utrzymywana w dobrym stanie technicznym - mówi Ewa Symonowicz-Ginter. - Zadanie jest ujęte w Programie Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych w latach 2012-
-2013. Głównym celem modernizacji jest wznowienie przewozów towarowych dla potrzeb wojskowych. Linia kolejowa nr 237 Lębork-Maszewo Lęborskie jest ujęta w wykazie linii kolejowych o znaczeniu państwowym. Długość modernizowanej trasy wynosi prawie jedenaście kilometrów. Przewozy zawieszone zostały w roku 2000 roku. Po modernizacji pociągi będą tu mogły rozwijać prędkość osiemdziesiąt kilometrów na godzinę.

Remontem zajmuje się firma Strabag. Koniec prac ma nastąpić w 2014 roku.

- Wykonawca jednak cały czas twierdzi, że z robotami uwinie się do jesieni - mówi Ewa Symonowicz-Ginter.

- Wszystko na to wskazuje, że słowa dotrzyma, bo już cały materiał jest zgromadzony. Jeszcze w tym miesiącu zacznie się układanie nowego torowiska.

Czytelnicy, którzy przejeż-dżają wzdłuż linii, zaniepokoili się, że przy wjeździe do Lęborka usypano stertę ze starymi podkładami.

- Leżą tam już od jakiegoś czasu - mówi czytelnik z Lęborka. - To stare deski, mogą być nasączone jakimiś chemikaliami. Pada deszcz, teraz te substancje wsiąkają w ziemię, co może być niebezpieczne.
Ewa Symonowicz-Ginter uspokaja. - Wykonawca prac wie, że część materiału musi zutylizować. To, co zostanie, ponownie będzie wykorzystane - mówi.

Inwestycja ma kosztować osiem milionów złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza