Remont trasy kolejowej z Lęborka do Maszewa

Sylwia Lis
Po wycince drzew teren jest już gotowy na ułożenie torów.
Po wycince drzew teren jest już gotowy na ułożenie torów. Sylwia Lis
Aż 1400 drzew trzeba było wyciąć na trasie remontowanego odcinka linii kolejowej z Lęborka do Maszewa. PKP PLK informuje, że wykonawca lada dzień zacznie układać nowe tory.

To jedna z największych inwestycji kolejowych w regionie.

- Obecnie kończą się wszystkie prace projektowe - mówi Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w Gdań-sku. - Największa ich część w zasadzie została zakoń-czona. To przede wszystkim wycinka drzew i krzewów wzdłuż całej linii. Roboty te można było wykonać właśnie w okresie jesienno-zimowym, po uprzednim uzyskaniu pozwolenia ze sta- rostwa powiatowego. Wykonawca ściął aż tysiąc czterysta drzew. Dlatego też uporządkowanie tego terenu trwało tak długo.

Linia kolejowa na trasie z Lęborka do Maszewa Lęborskiego nazywana jest obron-ną, a remont torów realizowany jest na potrzeby po- bliskiej jednostki wojskowej w Siemirowicach (PKP PLK wykona remont tylko do Maszewa, resztą zajmie się wojsko).

- Linia ta musi być utrzymywana w dobrym stanie technicznym - mówi Ewa Symonowicz-Ginter. - Zadanie jest ujęte w Programie Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych w latach 2012-
-2013. Głównym celem modernizacji jest wznowienie przewozów towarowych dla potrzeb wojskowych. Linia kolejowa nr 237 Lębork-Maszewo Lęborskie jest ujęta w wykazie linii kolejowych o znaczeniu państwowym. Długość modernizowanej trasy wynosi prawie jedenaście kilometrów. Przewozy zawieszone zostały w roku 2000 roku. Po modernizacji pociągi będą tu mogły rozwijać prędkość osiemdziesiąt kilometrów na godzinę.

Remontem zajmuje się firma Strabag. Koniec prac ma nastąpić w 2014 roku.

- Wykonawca jednak cały czas twierdzi, że z robotami uwinie się do jesieni - mówi Ewa Symonowicz-Ginter.

- Wszystko na to wskazuje, że słowa dotrzyma, bo już cały materiał jest zgromadzony. Jeszcze w tym miesiącu zacznie się układanie nowego torowiska.

Czytelnicy, którzy przejeż-dżają wzdłuż linii, zaniepokoili się, że przy wjeździe do Lęborka usypano stertę ze starymi podkładami.

- Leżą tam już od jakiegoś czasu - mówi czytelnik z Lęborka. - To stare deski, mogą być nasączone jakimiś chemikaliami. Pada deszcz, teraz te substancje wsiąkają w ziemię, co może być niebezpieczne.
Ewa Symonowicz-Ginter uspokaja. - Wykonawca prac wie, że część materiału musi zutylizować. To, co zostanie, ponownie będzie wykorzystane - mówi.

Inwestycja ma kosztować osiem milionów złotych.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
DianaM

Wątpię żeby opłacało się tworzyć przewóz osób z kamieńca czy cewic do lęborka.. dla dziesięciu osób przejazd pociągu - jakoś tego nie widzę.

s
sceptyk
Żiom.

Żadnego ruchu pasażerskiego nie bedżie linia ta jedynie bedżie wykorzystywana do celów jednostki.A mogli by zrobić sezonowe połączenie.

Żiom.

Żadnego ruchu pasażerskiego nie bedżie linia ta jedynie bedżie wykorzystywana do celów jednostki.A mogli by zrobić sezonowe połączenie.
Minusem tez jet to iż w Cewicach nie ma stacji kolejowej bo tory idą przez las ( ok 1 kilometr od Cewic), najbliższa stacja w Kamieńcu lub w Maszewie.
G
Gość

Żiom.

Żadnego ruchu pasażerskiego nie bedżie linia ta jedynie bedżie wykorzystywana do celów jednostki.A mogli by zrobić sezonowe połączenie.

Z
Ziom

Swoją drogą czy gmina Cewice itd nie była by zainteresowana stworzeniem transportu ludzi koleją w tamtych rejonach.Skoro tory bedą wybudowane.Żeby trasa nie była za krótka to połączyć ją np z Łebą. Czyli Siemirowice-Lębork-Łeba. Myśle,że pasażerów byłoby na tyle dużo,żeby zainteresować potencjalnego przewoźnika.Niejgorzej wyglądałaby sprawa z remontem/budową peronów/stacji. Tyle,że Unia daje sporo kasy na kolej,tylko trzeba o Nią zawalczyć i mądrze wykorzystać.Pytanie czy ktoś z tych rejonów byłby zainteresowany utworzenia tam kolei pasażerskiej.?

Z
Ziom

Swoją drogą czy gmina Cewice itd nie była by zainteresowana stworzeniem transportu ludzi koleją w tamtych rejonach.Skoro tory bedą wybudowane.Żeby trasa nie była za krótka to połączyć ją np z Łebą. Czyli Siemirowice-Lębork-Łeba. Myśle,że pasażerów byłoby na tyle dużo,żeby zainteresować potencjalnego przewoźnika.Niejgorzej wyglądałaby sprawa z remontem/budową peronów/stacji. Tyle,że Unia daje sporo kasy na kolej,tylko trzeba o Nią zawalczyć i mądrze wykorzystać.Pytanie czy ktoś z tych rejonów byłby zainteresowany utworzenia tam kolei pasażerskiej.?

B
Badziaka

'To stare deski, mogą być nasączone jakimiś chemikaliami. Pada deszcz, teraz te substancje wsiąkają w ziemię, co może być niebezpieczne." Generalnie te podkłady już do lat były zamontowane na ziemi więc jak poleżą troch na stercie to raczej nic sie nie stanie... i tak pochodzą z tamtej okolicy

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3