Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008 r. Rok temu działalność rozpoczęło 11 dealerów. Obecnie liczba punktów dealerskich wzrosła do 20. Ponadto klienci mogą serwisować Mazdy w 15 autoryzowanych stacjach obsługi.
Do końca maja br. nabywców znalazło 3145 sztuk samochodów Mazda. Najpopularniejszym modelem jest Mazda6 (1250 sprzedanych aut), zaraz za nią Mazda2 (868 szt.) i Mazda3 (647). Dalej są Mazda CX-7 (255 szt.), Mazda5 (103 szt.) i Mazda MX-5 (22 szt.).
- Pierwszy rok Mazdy w Polsce uważamy za udany. Nie zmienia to jednak faktu, że warunki rynkowe, w których przyszło nam budować firmę nie są sprzyjające - podsumował Wojciech Halarewicz, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland. - Głównymi zagrożeniami dla naszego biznes planu są wahania kursów walut, niestabilne przepisy podatkowe oraz brak antykryzysowego rządowego programu wsparcia dla branży motoryzacyjnej w Polsce.
Celem firmy w najbliższych miesiącach będzie zapewnienie wysokiej jakości obsługi i rentowności sieci dealerskiej oraz osiągnięcie udziału rynkowego na poziomie 1,0 -1,5 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?