Rolls - Royce zwleka z budową fabryki w Stargardzie

Redakcja
Rolls - Royce zwleka z budową fabryki w StargardzieSymboliczne wbicie łopaty pod budowę zakładu produkcyjnego MTU odbyło się w Stargardzkim Parku Przemysłowym Nowoczesnych Technologii 5 lipca 2012 roku.
Rolls - Royce zwleka z budową fabryki w StargardzieSymboliczne wbicie łopaty pod budowę zakładu produkcyjnego MTU odbyło się w Stargardzkim Parku Przemysłowym Nowoczesnych Technologii 5 lipca 2012 roku. Fot. Emilia Chanczewska
Na ostatniej konferencji poseł na Sejm RP Michał Jach z PiS wyjaśnił, jak wygląda sytuacja z planowaną budową fabryki, produkującej części do silników

- Zobaczysz, że za 20 lat tu będzie las przedsiębiorstw - mówił o Stargardzkim Parku Przemysłowym Nowoczesnych Technologii dyrektor odpowiedzialny za budowę MTU - wspominał poseł Michał Jach na spotkaniu z dziennikarzami w swoim biurze. 

Na początku lipca 2012 r. było wbicie łopaty pod budowę tej niemieckiej fabryki części do silników. Inwestycja miała pochłonąć ponad 90 mln euro, a pracę w nowym zakładzie znaleźć miało 220 osób. MTU w biurze przy ul. Śląskiej prowadziło rekrutację. Chętnych było bardzo wielu. W październiku 2012 r.  inwestycja została zawieszona. Co się stało?

- Nałożyły się dwie sprawy: kryzys, który uderzył w przemysł samochodowy, a wkrótce potem MTU przejął Rolls-Royce - wyjaśniał Michał Jach. - Miałem okazję dwukrotnie rozmawiać z wiceprezesem Rolls-Royce’a ds. rozwoju. Mówił, że park w Stargardzie to bardzo atrakcyjne, perspektywiczne miejsce, że są w trakcie przygotowania strategii rozwoju całej grupy i nie chcą absolutnie z niego rezygnować. 

W ubiegłym roku poseł rozmawiał z prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w ramach której działa nasz park przemysłowy.

- Wystąpiła ona  z wnioskiem do Rolls-Royce’a o odsprzedaż  terenu, ale odmówił - powiedział poseł. - Nie jest to więc sprawa zamknięta, tylko odłożona. 

Emilia Chanczewska

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
stefan 2
pieniądze z dotacji zostały wzięte. Teraz utrzymuje sie sztucznie kilka stanowisk pracy, aby nie stracicić dotacji z UE. 
f
fupolitykom
jeb...ć system !!!!!!!!!!!
g
gosc uk
pracuje w r-r w uk i powiem tylko tyle ze z tego nic nie bedzie , silniki tzn czesci do serii 4000 zostaly zastopowane na czas nieokreslony wiec z fabryki g...bedzie , a ten caly po..... niec nie gada bzdur 
k
kacap
*kryzys, który uderzył w przemysł samochodowy* , co za bzdury ? Silniki seri 4000 do ktorych komponenty mialy byc produkowane w Satargardzie nie sa przeznaczone na rynek samochodowy . To troche inny kaliber silnikow :)

Jedynym powodem klopotow jest beznadziejny zarzad Rolls-Royce . MTU weszlo do grupy RR Power Systems razem z Bergen Engines , producentem silnikow okretowych ktory wlasnie teraz przechodzi prawdziwy kryzys. To wlasnie klopoty RR na rynku marine ciagna teraz byle MTU na dno . MTU pod zarzadem niemieckim juz dawno by projekt zrealizowalo .
s
stefan 2
pieniądze z dotacji zostały wzięte. Teraz utrzymuje sie sztucznie kilka stanowisk pracy, aby nie stracicić dotacji z UE. 
:)
Boja się sie "dobrej zmiany" która się niestety dzieje tu od 3 miesiecy ,nie ma co im sie dziwic ,tak wlasnie sie płoszy iwestorow, macie swoja IV RP ciemne ludy !!!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie