MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rozbiórka wiaduktu na ulicy Bałtyckiej. Wprowadzono ruch wahadłowy dla kierowców [ZDJĘCIA]

Wojciech Lesner
Rozbiórka wiaduktu na ulicy Bałtyckiej.
Rozbiórka wiaduktu na ulicy Bałtyckiej. Łukasz Capar
Po weekendowym zamknięciu przejazdu pod wiaduktem na ulicy Bałtyckiej w Słupsku, dla kierowców wprowadzono ruch wahadłowy. Tak będzie przez całe wakacje.

Utrudnienia dla kierowców spowodowane są m.in. pracami prowadzonymi przy modernizacji linii kolejowej nr 202 w kierunku Lęborka. „Wahadło” na ulicy Bałtyckiej ma obowiązywać do 31 sierpnia. Prace przy wiadukcie na ul. Bałtyckiej będą się odbywać z zachowaniem ruchu pociągów. Już w ten weekend, wykonawca rozebrał sporą część obiektu.

PKP zapewniają, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z planem. Koleje planują również szybsze udostępnienie do ruchu przejazdu pod wiaduktem na ulicy Szczecińskiej – miałoby to nastąpić już we wrześniu. Od lipca planowane są natomiast nocne zamknięcia wiaduktu przy ul. Grunwaldzkiej, ale nie są jeszcze znane szczegóły, co do organizacji ruchu.

Przypomnijmy, w ramach inwestycji PKP na stacji Słupsk przebudowane zostaną trzy perony. Będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Wygodny dostęp do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z przebudowanego przejścia pod torami. Na peronach zostaną zachowane i odrestaurowane zabytkowe wiaty oraz kioski, podkreślające historyczny charakter stacji.

Nowoczesny system informacji pasażerskiej ułatwi orientację, a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów. Nowe lokalne centrum sterowania wraz z systemem sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie pociągów. Na Słupi przebudowany zostanie most kolejowy, który umożliwi przeprowadzenie przez rzekę drugiego toru. Inwestycja obejmuje także przebudowę trzech wiaduktów kolejowych, przejścia podziemnego pod torami oraz pięć przepustów. W Kobylnicy Słupskiej, w ciągu linii kolejowej nr 202, zbudowany zostanie nowy peron, który zwiększy możliwości obsługi podróżnych na trasie Słupsk – Szczecin.

Zakończenie wszystkich prac budowlanych w ramach projektu planowane jest w 2026 r. Wartość robót to blisko 562 mln zł.

Z modernizacją stacji Słupsk powiązana jest przebudowa odcinka trasy kolejowej do Lęborka. Powstanie tam drugi tor, który umożliwi szybsze podróże i więcej połączeń. Wygodniejsze podróże oraz pełną dostępność, także dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewnią przebudowane i nowe perony na stacjach i przystankach: Leśnice, Pogorzelice, Potęgowo, Głuszyno Pomorskie, Strzyżyno Słupskie, Damnica, Jezierzyce Słupskie. Dodatkowy dostęp do pociągów umożliwią trzy nowe przystanki: w Runowie, Łebieniu oraz Siemianicach. Inwestycja obejmie także przebudowę trzech mostów, 12 wiaduktów kolejowych, dziewięciu wiaduktów drogowych, 24 przepustów. Wymieniona zostanie też sieć trakcyjna.

Wykonawcą prac na odcinku Lębork – Słupsk jest spółka INTERCOR. Wartość robót to 1,284 mld zł. Zarówno ta inwestycja, jak i modernizacja stacji Słupsk jest dofinansowana ze środków unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FenIKS).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ślubowanie olimpijczyków - wywiad Przemysław Zamojski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza