Wzdłuż obwodnicy prowadzone są prace na różnych frontach, a ciężki sprzęt działa również na przyszłym Miejscu Obsługi Podróżnych Północ. Jest to duży teren pomiędzy węzłami Głobino i Łosino. Oprócz obiektów dla podróżnych, powstanie tam infrastruktura przeznaczona do ważenia i kontroli pojazdów przez Inspekcję Transportu Drogowego. Sprawdziliśmy, na jakim etapie jest obecnie inwestycja.
- Zrealizowana w latach 2008-2010 jednojezdniowa trasa, z docelowym układem węzłów, jest obecnie rozbudowywana o drugą jezdnię na odcinku o łącznej długości ok. 9,5 km. Obecnie trwają prace na różnych frontach robót m.in. przy wszystkich czterech obiektach mostowych, prace bitumiczne, prace przy poboczach oraz montaż barier ochronnych – wymienia Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Na niektórych odcinkach wykonano również oznakowanie poziome. Wkrótce będzie również wprowadzana zmiana w organizacji ruchu. Dodatkowo, jezdnia południowa zostanie poszerzona do 10 m – zapowiada.
Pod względem postępu robót, jest to drugi najbardziej zaawansowany odcinek na budowanej w województwie pomorskim trasie S6. Ponad 60 proc. prac zostało już wykonanych.
Termin zakończenia i utrudnienia dla kierowców
Zakończenie inwestycji planowane jest na 2025 rok. Obecne prace nie powinny powodować większych utrudnień dla kierowców, poza ograniczeniami prędkości.
Zakres robót i kluczowe elementy inwestycji
W ramach projektu przewidziano budowę drugiej jezdni na trzech odcinkach międzywęzłowych. Dodatkowo, planowane jest poszerzenie południowej jezdni do wymaganej szerokości 10 metrów oraz poprawa jej odwodnienia. Ważnym elementem inwestycji jest również budowa czterech obiektów mostowych. Największy z nich, nowy most przez Słupię, będzie miał około 147 metrów długości.
Wykonawca i koszty inwestycji
Za realizację inwestycji odpowiada firma Strabag, która wyceniła projekt na 128 milionów złotych.