Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozliczenia rzeczywiste za prąd. Problem w Koszalinie

Inga Domurat [email protected] Tel. 94 347 35 99 Fot. Archiwum
Aby uniknąć kłopotu można płacić rachunki rzeczywiste za pośrednictwem elektronicznego biura obsługi klienta.
Aby uniknąć kłopotu można płacić rachunki rzeczywiste za pośrednictwem elektronicznego biura obsługi klienta.
Tadeusz Pawłowicz z Koszalina skorzystał z możliwości, którą daje firma "Energa" i zdecydował się na płacenie rachunków za rzeczywiste zużycie. Teraz ma problemy z dokonywaniem wpłat.

Tadeusz Pawłowicz wybrał nowy sposób rozliczeń z początkiem tego roku. - Uznałem, że to idealne rozwiązanie. Po co mam płacić rachunki prognozowane, skoro mogę sam odczytywać zużycie i co miesiąc płacić za prąd dokładnie tyle, ile powinna otrzymać ode mnie firma energetyczna - podaje argumenty pan Tadeusz.

- Otrzymałem specjalną kartę i zacząłem robić opłaty za pośrednictwem sieci VIA - Moje Rachunki. Przez pierwszy miesiąc wszystko było w porządku. Jednak kiedy chciałem za pośrednictwem tej sieci zapłacić za kolejny miesiąc, to w systemie wyskoczył mi komunikat, że nie mogę tego zrobić, bo zalegam z płatnościami.

Nie udało mi się dokonać transakcji. Musiałem iść do biura obsługi klienta, odstać swoje. Tam pracownica jakoś odszukała w systemie moją wpłatę i już kolejny rachunek mogłem zapłacić bez problemu. Ale radość nie trwała długo.

Kolejny miesiąc i ten sam problem. Napisałem skargę do koszalińskiego oddziału firmy i w maju otrzymałem odpowiedź, w której "Energa" przyznaje, że uszkodzony jest moduł obsługujący rozliczenia rzeczywiste w systemie informatycznym i że ten problem zostanie usunięty w najbliższym czasie. Problem w tym, że mamy już koniec czerwca i nadal nie mogę normalnie płacić rachunków. To rozwiązanie miało być dla mnie ułatwieniem, a jest utrapieniem.

O wyjaśnienie sytuacji zwróciliśmy się do koszalińskiego oddziału "Energi". I okazuje się, że problem z płaceniem rachunków rzeczywistych dotyczy klientów z całego Koszalina.

- Problem jest nam znany i wynika z tego, że wpłaty rozliczenia rzeczywistego z terenu Koszalina wykonywane z wykorzystaniem sieci VIA nie księgują się automatycznie - czytamy z piśmie przesłanym do redakcji przez Agnieszkę Markowską z biura komunikacji spółki "Energa-Operator".

- Wspólnie z przedstawicielem banku pracujemy nad poprawką. W ciągu kilku tygodni problem powinien zostać usunięty. Trwa to tak długo, bo procedury bankowe są dość skomplikowane i czasochłonne. Obecnie w problemem radzimy sobie w ten sposób, że po zgłoszeniu klienta, odszukujemy jego wpłatę i księgujemy ręcznie.

A zgłoszeń można dokonywać mailowo na stronie: www.ebok.energa.pl, telefonicznie (801-363-742 dla tel. stacjonarnych i 24 266-24-25 dla tel. komórkowych) lub osobiście w biurze obsługi przy ul. Dworcowej w Koszalinie (pon. - pt. w godz. 8-20).

Czytaj też> Energa proponuje firmom rabat na prąd

 

Aby uniknąć kłopotu można też płacić rachunki rzeczywiste za pośrednictwem elektronicznego biura obsługi klienta (www.ebok.energa.pl). - Przewagą tego kanału jest dodatkowo brak prowizji, która w sieci VIA wynosi 1,99 złotego - dodaje w piśmie Agnieszka Markowska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza