Tadeusz Pawłowicz wybrał nowy sposób rozliczeń z początkiem tego roku. - Uznałem, że to idealne rozwiązanie. Po co mam płacić rachunki prognozowane, skoro mogę sam odczytywać zużycie i co miesiąc płacić za prąd dokładnie tyle, ile powinna otrzymać ode mnie firma energetyczna - podaje argumenty pan Tadeusz.
- Otrzymałem specjalną kartę i zacząłem robić opłaty za pośrednictwem sieci VIA - Moje Rachunki. Przez pierwszy miesiąc wszystko było w porządku. Jednak kiedy chciałem za pośrednictwem tej sieci zapłacić za kolejny miesiąc, to w systemie wyskoczył mi komunikat, że nie mogę tego zrobić, bo zalegam z płatnościami.
Nie udało mi się dokonać transakcji. Musiałem iść do biura obsługi klienta, odstać swoje. Tam pracownica jakoś odszukała w systemie moją wpłatę i już kolejny rachunek mogłem zapłacić bez problemu. Ale radość nie trwała długo.
Kolejny miesiąc i ten sam problem. Napisałem skargę do koszalińskiego oddziału firmy i w maju otrzymałem odpowiedź, w której "Energa" przyznaje, że uszkodzony jest moduł obsługujący rozliczenia rzeczywiste w systemie informatycznym i że ten problem zostanie usunięty w najbliższym czasie. Problem w tym, że mamy już koniec czerwca i nadal nie mogę normalnie płacić rachunków. To rozwiązanie miało być dla mnie ułatwieniem, a jest utrapieniem.
O wyjaśnienie sytuacji zwróciliśmy się do koszalińskiego oddziału "Energi". I okazuje się, że problem z płaceniem rachunków rzeczywistych dotyczy klientów z całego Koszalina.
- Problem jest nam znany i wynika z tego, że wpłaty rozliczenia rzeczywistego z terenu Koszalina wykonywane z wykorzystaniem sieci VIA nie księgują się automatycznie - czytamy z piśmie przesłanym do redakcji przez Agnieszkę Markowską z biura komunikacji spółki "Energa-Operator".
- Wspólnie z przedstawicielem banku pracujemy nad poprawką. W ciągu kilku tygodni problem powinien zostać usunięty. Trwa to tak długo, bo procedury bankowe są dość skomplikowane i czasochłonne. Obecnie w problemem radzimy sobie w ten sposób, że po zgłoszeniu klienta, odszukujemy jego wpłatę i księgujemy ręcznie.
A zgłoszeń można dokonywać mailowo na stronie: www.ebok.energa.pl, telefonicznie (801-363-742 dla tel. stacjonarnych i 24 266-24-25 dla tel. komórkowych) lub osobiście w biurze obsługi przy ul. Dworcowej w Koszalinie (pon. - pt. w godz. 8-20).
Czytaj też> Energa proponuje firmom rabat na prąd
Aby uniknąć kłopotu można też płacić rachunki rzeczywiste za pośrednictwem elektronicznego biura obsługi klienta (www.ebok.energa.pl). - Przewagą tego kanału jest dodatkowo brak prowizji, która w sieci VIA wynosi 1,99 złotego - dodaje w piśmie Agnieszka Markowska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?