Roznosiciele ulotek w Słupsku niszczą skrzynki na siłę wpychając do nich reklamy

Fot: Michał Szymajda
Reklamy są bezmyślnie wkładane do skrzynek
Reklamy są bezmyślnie wkładane do skrzynek Fot: Michał Szymajda
Niektórzy wiedzą jak skutecznie dotrzeć z reklamą do potencjalnego klienta. Szkoda, że czasem za nic mają przy tym ludzką prywatność i niszczą cudzą własność.

Nasi czytelnicy skarżą się, że roznosiciele ulotek ze sklepów w Galerii Słupsk na siłę otwierają skrzynki na listy i wkładają do nich reklamy

- Potem przez długi czas taka skrzynka zostaje otwarta, a przecież w środku może się znajdować jakaś ważna korespondencja, do której nikt niepowołany nie powinien mieć dostępu - skarży się nasza czytelniczka z ul. Sygietyńskiego - Za każdym razem po odwiedzinach tych roznosicieli trzeba wzywać listonosza, żeby zamknął skrzynkę.

O sprawie poinformowaliśmy szefostwo Galerii Słupsk

- Roznoszeniem ulotek zajmują się zewnętrzne firmy. Poinformujemy jednak najemców Galerii Słupsk, którzy korzystają z ich usług, aby zwrócili uwagę na ten problem i zobowiązali swoich pracowników do odpowiedniego zachowania - mówi Monika Łukawska, dyrektor marketingu i PR w Polimeni International, która zarządza Galerią.

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

zakupiliśmy skrzynki euro wspólnota wydała pieniądze ,a jedna z sąsiadek zapchała ją styropianem pomimo upomnień niszczy ją

s
spec
W dniu 16.04.2009 o 21:38, chrumek napisał:

Proszę, wskaż mi przepis, który na to nie pozwala.


Przy mojej skrzynce pocztowej która wisi przed moim domem postawiłem budę z psem (wilczur) i mam gdzieś te twoje przepisy, żadzen z reklamą mi nie podejdzie- tylko korespondencję na listonosza pies nie reaguje.
A
Antyreklama

Wszystkim tym ,którym nie podoba się dostarczanie reklam do skrzynek pocztowych mam niezłą radę. Mnine również nie podoba się nachalne wdzieranie się do skrzynki pocztowej jak też rzucanie na progu mieszkania. Myślę że ktoś powinien mnie się spytać czy życzę sobie ażeby w mojej skrzynce wkładane byly reklamy - czytaj nachalna makulatura. Otóż moją radą jest następujące postępowanie jeśli straż miejska nie widzi problemu to po naszym wspólnym postępowaniu ten problem zauważy. Oóż niechciane reklamy poprostu zbieram wszystkie i najlepszy efekt jest kiedy wieje duży wiatr. wychodzę na próg budynku w wyrzucam na ulicę także jakby wszyscy tak postepowali to może władze miasta zajęłyby się problemem i ukróciłyby firmom które zlecają, ażeby zaprzestały śmiecenia miasta, jeśli tego nie widzą to nic nie robią, myśląc że obywatelom maszgo miast to nie przeszkadza. wq moim przypadku właśnie to przeszkadza i władze miasta powinny coś z tym zrobić.

B
BógUrojony
W dniu 17.04.2009 o 08:36, Gość napisał:

W Niemczech bardzo mądrze rozwiązano ten problem - na każdej skrzynce jest naklejka "Werbungen- ja bitte!" lub "Werbungen - nein danke!" I wszyscy tego przestrzegają. Może u nas coś takiego wprowadzić? Choć pewnie dzieciaki i tak nie będą patrzeć i beda wrzucac jak popadnie...


Jest u nas taka akcja, o ile mi wiadomo. Tylko ja uważam, że stan domyślny, to "nie zamawiałem". Dlatego taka naklejka zamiast "Werbungen - nein danke!" powinna być w jednej opcji: "Werbungen- ja bitte!".
G
Gość

W Niemczech bardzo mądrze rozwiązano ten problem - na każdej skrzynce jest naklejka "Werbungen- ja bitte!" lub "Werbungen - nein danke!" I wszyscy tego przestrzegają. Może u nas coś takiego wprowadzić? Choć pewnie dzieciaki i tak nie będą patrzeć i beda wrzucac jak popadnie...

d
dan

To młodzi gówniarze tak wpychają. Byłem parę razy świadkiem jak dwie starsze panie także roznoszące ulotki zwracały uwagę takim młodym by wkładali ulotki głębiej, bo one później nie mogą włożyć swoich. Ale gdzie tam jeden ze studentów jak mniemam burknął tylko - "Pocałuj się w d..."

B
BógUrojony
W dniu 16.04.2009 o 21:36, chrumek napisał:

Proszę, wskaż mi przepis, który na to nie pozwala.


Spodziewam się, że takiego nie ma, natomiast nie wiem czy istnieje jakiś, który by to regulował pozytywnie, tzn. określał, że byle podmiot albo jakaś grupa podmiotów jest uprawniona do wrzucania czegokolwiek do naszych skrzynek. Chciałbym poznać kryteria, jakie obecnie należy spełnić, by być do tego uprawnionym.

Rozumiem i przyjmuję argument dotyczący dostępu do euro skrzynek dla różnych operatorów - absolutnie korzystne z naszego punktu widzenia, być może będzie sprzyjało polepszaniu jakości usług pocztowych.

A więc chyba problemem nie jest to, że mamy euro skrzynki takie a nie inne, ale to, że byle kto może tam wrzucić byle co.

Podejrzewam, że problem jest bardzo oczywisty dla każdego, kto był uzależniony od korzystania z poczty elektronicznej, tudzież rozumie cokolwiek w kwestii obrony przed nachalną i wszechobecną reklamą. Spam, to oprócz zagrożeń różnego typu, przede wszystkim ogromna strata czasu dla jego odbiorcy. Są pewne przestrzenie publiczne, gdzie nie ma szans na ochronę przed komunikatami reklamowymi (np. reklama outdoor'owa), albo gdzie zgadzamy się wprost lub pośrednio na odbiór takich treści (Internet, telewizja, prasa). Natomiast w interesie prawie każdego jest bronić się przed wpychaniem reklamy na przestrzeń prywatną, i to się tyczy zarówno spamu w skrzynce pocztowej, w e-mailu, jak i w telefonie (ten ostatni jest świetnym przykładem - zazwyczaj nie ma możliwości sprawdzić, albo rozpoznać, że dzwoni spamer z jakiegoś call-centrum, jesteś zmuszony wysłuchać komunikatu, a więc poświęcić swój czas na obsługę spamu - problem banalny w przypadku 10 takich rozmów rocznie, kompletnie niebanalny w przypadku 1000; w czasie potrzebnym na odebranie takiej ilości rozmów bardziej przedsiębiorcza osoba jest w stanie zarobić powyżej średniej krajowej!). To zaskakujące, że ludzie wciąż mają problem ze zrozumieniem, że za odbiór komunikatu reklamowego POWINNI BRAĆ od reklamodawcy PIENIĄDZE!

Skoro przyjęto pewne regulacje prawne w odniesieniu do rzeczywistości elektronicznej, kompletnie nie rozumiem jak może być to pomijane w przypadku poczty tradycyjnej. Ponoć można jakoś komunikować spamerom, że nie chce się otrzymywać niezamawianej poczty, ale w końcu chyba to powinien być stan domyślny, nie?
g
gosc
W dniu 16.04.2009 o 22:34, gość napisał:

najbrdziej rozśmieszyl mnie podpis pod zdjęciem "Reklamy są bezmyślnie wkładane do skrzynek", a na zdjęciu jest właśnie euroskrzynka, więc gdzie tu bezmyślność???



wlasnie, moze ktos zna inne zasady wrzucania reklam czy listow do euroskrzynki??hehhh , naprwde na zdjeciu widac jak ktos bezmyslnie wrzuca rekalamy do skrzynki, hmm, moze powinien ja otworzyc i wtedy wlozyc ?? hehhh , co za bezmyslnosc
r
rr
W dniu 17.04.2009 o 01:53, Obywatel napisał:

Najgorsze jest to, że przy euroskrzynkach umieszczonych na zewnątrz budynku nie ma sposobu na obronę przed tym papierowym spamem. Codziennie muszę wypróżniać skrzynkę z tej makulatury. Powinny być przepisy dotyczące oznakowania skrytek, których właściciele nie życzą sobie reklam i wszelkich przesyłek bezadresowych i mam nadzieję, że kiedyś będą.



przepis przepisem,ale ci madrzy inaczej wciskaja te makulature na sile i po chamsku do skrzynki na korespondencje,a nie do dostepnej
obok skrzyneczki na reklamy .to sa chyba bezmozgowcy,ktorzy wzystkko musza zniszczyc,a miala byc prywatnosc ,ja sobie nie zycze tej
szmatwalej makulatury!!!
O
Obywatel

Najgorsze jest to, że przy euroskrzynkach umieszczonych na zewnątrz budynku nie ma sposobu na obronę przed tym papierowym spamem. Codziennie muszę wypróżniać skrzynkę z tej makulatury. Powinny być przepisy dotyczące oznakowania skrytek, których właściciele nie życzą sobie reklam i wszelkich przesyłek bezadresowych i mam nadzieję, że kiedyś będą.

g
gość

najbrdziej rozśmieszyl mnie podpis pod zdjęciem "Reklamy są bezmyślnie wkładane do skrzynek", a na zdjęciu jest właśnie euroskrzynka, więc gdzie tu bezmyślność???

~maniek~

Kiedyś nie tak dawno właścicielem skrzynek była Poczta,teraz jest właściciel budynku PGM, Spółdzielnie Mieszkaniowe i wspólnoty.
W starych skrzynkach "pocztowych" był jeden klucz umożliwiający otwarcie całej skrzynki .Takim kluczem dysponowały nawet dzieci
pomogające roznośić reklamy rodzicom,upoważnionym kiedyś przez Pocztę.W nowych skrzynkach nie ma takiej możliwości,reklamę
można włożyć każdemu przez otwór pocztowy,dostępny każdemu,listonoszowi jak i doręczycielowi anonimowych listów.Jęśli zdarz się,że
ktoś niszczy skrzynkę pocztową poprzez jej otwieranie i istnieje możliwość dotarcia do korespondencji,świadczy to,że nie wymieniono
do tej pory skrzynek pocztowych na "europejskie",a termin ich wymiany już dawno minął.Zatem ktoś powinien za to "beknąć".

t
tonio

Swięta racja - za nic mają ludzką prywatność. Najpierw w zeszłym tygodniu miałem zarzucaną wycieraczkę papierowym wydaniem GP, a w tym tygodniu deb*** dzwonił jak pierd.....ty przez kilkanaście sekund by w końcu zapytać się "Czy jestem zadowolony?" Gratulacje za obsadę... żenada

c
chrumek
W dniu 16.04.2009 o 20:36, BógUrojony napisał:

Skoro wspominasz o regulacjach prawnych - czy możesz coś więcej na ten temat napisać?Może pomożesz mi ustalić przepis który mówi o tym, że wolno mi dostarczać niezamówione treści o charakterze komercyjnym...

Proszę, wskaż mi przepis, który na to nie pozwala.
G
Gość
W dniu 16.04.2009 o 21:17, jola napisał:

ja juz zgłosiłam na Policje notoryczne niszczenie skrzynek na Herbsta.



i co to wnosi do rzeczy skąd wiadomo kto to zniszczył chyba z 20 firm nosi ulotki, zatem co ta policja ma zrobić? Tylko dupę zawracacie policji
Dodaj ogłoszenie