Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza Słupska Informatyczna Liga Zadaniowa

Zbigniew Marecki
Zbigniew Marecki
II LO w Słupsku zaprasza uczniów słupskich gimnazjów oraz 6 klas szkół podstawowych do sprawdzenia swoichumiejętności programistycznych w I Słupskiej Informatycznej Lidze Zadaniowej.
II LO w Słupsku zaprasza uczniów słupskich gimnazjów oraz 6 klas szkół podstawowych do sprawdzenia swoichumiejętności programistycznych w I Słupskiej Informatycznej Lidze Zadaniowej. Google Maps
II LO w Słupsku zaprasza uczniów słupskich gimnazjów oraz 6 klas szkół podstawowych do sprawdzenia swoich umiejętności programistycznych w I Słupskiej Informatycznej Lidze Zadaniowej.

Celem konkursu jest propagowanie idei programowania komputerów, jako sposobu na rozwój intelektualny młodzieży, a co za tym idzie, umożliwienie młodym ludziom sprawdzenia swoich umiejętności analitycznych i programistycznych podczas rywalizacji. Organizatorzy chcą też zachęcać do samodzielnego poszukiwania gotowych i nowych rozwiązań algorytmicznych, które można łatwo przetestować w programie komputerowym.

Organizatorewm ligi jest Miejskie Koło Robotyki, przy II Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Słupsku, pod patronatem Stowarzyszenia "Talent" z Gdyni, w ramach Ogólnopolskiej Akademii Programowania. Impreza odbędzie się 4 marca o godz. 10 w II Liceum Ogólnokształcącym przy ul. Mickiewicza 32.

Konkurs będzie rozegrany w dwóch kategoriach – indywidualnej i drużynowej, po dwie rundy. W każdej kategorii zaplanowano rundę wstępną i finałową . Runda wstępna rozegrana będzie online, pouprzednim zgłoszeniu zawodników. Runda finałowa, to runda stacjonarna – w siedzibie organizatora.

Drużynę musi tworzyć minimum dwóch, maksimum trzech zawodników. Zgłoszenie uczestnika do zawodów drużynowych nie wyklucza jego udziału w kategorii rozgrywek indywidualnych.

Rundy wstępne będą składały się z 5 zadań, które trzeba będzie rozwiązać w określonym czasie. Do rundy finałowej zaproszonych będzie do 20 zawodników i do 10 drużyn, które rozwiązały zadania za największą sumę punktów i w jak najkrótszym czasie. W przypadku jednakowych wyników o udziale w finale decyduje jury konkursowe. Runda finałowa będzie polegała na rozwiązaniu 5 zadań w ciągu 90 minut dla drużyn i 5 zadań w ciągu 90 minut dla zawodników indywidualnych. Każde zadanie polega na napisaniu programu realizującego algorytm opisany w treści zadania. Języki programowania dopuszczalne podczas zawodów to C/C++ i Pascal.

O miejscu w rankingu decyduje zdobyta suma punktów za zadania oraz czas w jakim wykonano zadania. Dla zwycięzców indywidualnych oraz dla najlepszych drużyn przewidziano nagrody rzeczowe. Zgłoszenia do konkursu można dokonać poprzez formularz na stronie http://www.robot.slupsk.pl/liga-zadaniowa, do 29 lutego 2016r.

Szukasz więcej informacji ze Słupska? Kliknij i przeczytaj inne artykuły.

Popularne na GP24. Zobacz:

 

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza