- Od czwartku będzie obowiązywał plan zajęć. W wyznaczonych godzinach uczniowie będą mieli zapewniony kontakt z nauczyciele. Do kontaktu będziemy wykorzystywać librus, czyli elektroniczny dziennik i komunikatory. To nauczyciele, którzy pracują w domach, określają, jak się będą komunikować z uczniami. Przygotowywaliśmy się do tego od 12 marca, gdy zaczęliśmy tworzyć połączenia między librusem a dyskami zewnętrznymi. Sprawdziliśmy, że uczniowie mają możliwość połączenia się. Nie ma jednak tak dobrych łączy, aby można zawsze prowadzić zajęcia zapewniające bezpośredni kontakt z możliwością wzajemnego widzenia się. Dlatego nauczyciele będą wykorzystywać różne metody nawiązywania kontaktu z uczniami. Ze swojej strony bardzo dziękujemy rodzicom za współpracę i wyrozumiałość - mówi Danuta Konkol, dyr. Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Siemianicach.
Natomiast Justyna Kośla, dyr. Szkoły Podstawowej w Gogolewie w gm. Dębnica Kaszubska, gdzie na co dzień uczęszcza 136 uczniów, nie ukrywa, że przygotowanie do nauki online wymagało od niej wiele trudu.
- Główny problem u nas to fakt, że nie wszystkie dzieci, które chodzą do naszej szkoły, mają dostęp do internetu. Stąd stawiamy na kontakt poprzez librusa i komunikatory. Na dodatek zajęcia na odległość będą tak rozłożone, aby uczniowie z rodzin wielodzietnych mogły z nich korzystać, gdy mają do użytku tylko jeden komputer w domu. Korzystać będziemy cały czas z librusa i komunikatorów. W skrajnych sytuacjach będziemy dostarczać uczniom papierowe wersje zadania, które przekażą mi nauczyciele - deklaruje dyr. Kośla. Tam także kończy się czas powtórek, a zacznie systematyczna nauka na bazie nowych tematów.
O wiele bardziej rozwinięte formy komunikacji z uczniami zaplanowano w szkołach średnich, które działają na terenie Słupska. Tu co prawda przoduje II LO, które jest dobrze wyposażoną placówką pokazową Microsoft, ale i inne szkoły nie pozostają w tyle. Na przykład Zespół Szkół "Elekryk" w Słupsku od środy wdraża systematyczną naukę poprzez system chmury Microsoft.
- On umożliwia kontakt nauczyciela z uczniami zarówno na komputerze, jak i telefonie. W praktyce nauczyciele będą nawiązywali z kontakt online z uczniami na różnych lekcjach w różnych formach, od bezpośredniego poprzez librus czy pocztę elektroniczną - tłumaczy Monika Surma, wicedyrektor szkoły. Jak podkreśla, uczniowie są bardzo aktywni, szybko przyswoili nowe formy kontaktu i oswajają je choćby poprzez dołączanie swoich fotografii.
Tymczasem Pomorskie Kuratorium Oświaty uruchomiło Punkty Pomocy dla Dyrektorów, Nauczycieli, Rodziców, które funkcjonują w wydziałach i delegaturach Kuratorium Oświaty w Gdańsku. W Słupsku wspomniany punkt działa w miejscowej delegaturze
( adres e-mail: [email protected]) Operatorami jego konta są Renata Kulik (tel. 59/ 846-85-12) oraz Beata Kopka (tel. 59/ 822-21-11). Jednak od nich nie dowiedzieliśmy się, z jakimi problemami zwracają się zainteresowani, bo pracownicy nie mają uprawnień do wypowiadania się dla mediów.
Gady i pająki na wystawie w Słupsku. Do ZSI przyszły tłumy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?