Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rzecznik praw konsumenta w Koszalinie przekazał wiedzę dla sprzedawców

Irena Boguszewska [email protected] Tel. 94 347 35 99 Fot. sxc.hu
Na prowadzonych przez nią warsztatach szkoleniowych przyszli sprzedawcy mają przede wszystkim poznać prawa i obowiązki nabywców
Na prowadzonych przez nią warsztatach szkoleniowych przyszli sprzedawcy mają przede wszystkim poznać prawa i obowiązki nabywców
Na ogół to nabywcy kontaktują się z rzecznikiem praw konsumenta. Lepiej, aby spotykali się z nim sprzedawcy.

Z takiego założenia wychodzą nauczyciele przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół nr 8 w Koszalinie. I dlatego co roku organizują spotkanie swoich uczniów - przyszłych sprzedawców z Krystyną Piwońską, miejskim rzecznikiem konsumentów.

Na prowadzonych przez nią warsztatach szkoleniowych przyszli sprzedawcy mają przede wszystkim poznać prawa i obowiązki nabywców dotyczące reklamacji towarów, terminów i trybu dochodzenia roszczeń oraz sporządzania zgłoszenia reklamacyjnego.

- Każdemu zdarza się kupić towar, który np. nie posiada właściwości, o jakich zapewniał sprzedawca lub producent - mówi Dominika Majkowska, nauczyciel ZS nr 8.

- W takiej sytuacji wracamy do sklepu, aby go zwrócić. Sprzedawca powinien nam pomóc rozwiązać problem. Niestety większość z nich nie posiada odpowiedniej wiedzy na temat reklamacji towarów i przysługujących konsumentowi z tego tytułu praw. A my chcemy, aby absolwenci naszej szkoły byli sprzedawcami, którzy świadomie działają na korzyść konsumentów.

Nic więc dziwnego, że warsztaty z miejskim rzecznikiem konsumentów cieszą się ogromnym zainteresowaniem uczniów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza