Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S6 w Trójmieście z ofertami. Słupsk czeka na rozstrzygnięcie przetargów 18.11.2020

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku
Są chętni na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, która będzie częścią drogi S6. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza oferty i czeka na kolejne, do pozostałych przetargów na brakujące odcinki ekspresówki. Wkrótce dowiemy się, kto wybuduje fragment do Lęborka. Na odcinek do Słupska trzeba jeszcze poczekać.

- W sumie 22 oferty wpłynęły od firm i konsorcjów zainteresowanych realizacją dwóch zadań w ramach budowy drogi ekspresowej S6 OMT - informuje Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA w Gdańsku. - W najbliższym czasie będą one analizowane w celu wyłonienia najkorzystniejszych ofert.

Drogowcy zamówienie podzielili na dwa odcinki. Pierwszy to Chwaszczyno – Żukowo, bez węzłów i o długość ok. 16,3 km. W tym przypadku wśród 11 ofert najniższą złożył Budimex. Przedsiębiorstwo za zaprojektowanie i budowę zaproponowało ponad 715 mln zł. Dla porównania najdroższa oferta opiewa na ponad 1,1 mln zł. GDDKiA na ten cel zarezerwowała 771 mln zł.

Drugi fragment nowej obwodnicy Trójmiasta to 16-kilometrowy odcinek od Żukowa do węzła Gdańsk Południe, który ma zresztą zostać rozbudowany. To zadanie obejmuje również budowę obwodnicy Żukowa o długości ok. 7 km. W tym przypadki możliwości finansowe oszacowano na 864 mln zł, kiedy najniższa oferta to niecałe 777 mln zł. Złożyło ją konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia.

W założeniu Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.

Film z drona pokazuje ogrom prac na drodze S6 Słupsk - Gdańs...

Przetarg na OMT był pierwszym z serii zamówień, które w ostatnim czasie ogłoszono w sprawie budowy S6. W połowie października do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wpisano postępowanie w systemie projektuj i buduj na odcinek drogi ekspresowej S6 między Lęborkiem a Bożympolem Wielkim. Mowa o 22-kilometrowym kawałku dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na oferty GDDKiA czeka do początku grudnia.

Natomiast w połowie przyszłego miesiąca powinniśmy dowiedzieć się, kto chce rozbudowywać obwodnicę Słupska do pełnych dwóch jezdni. Wykonawca będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej w ciagu jezdni obwodnicy Słupska o łącznej długości ok. 9,5 km. Przypomnijmy, że obwodnica Słupska oddana do użytku w 2010 r. jest drogą dwujezdniową tylko w obrębie węzłów, stąd konieczność jej rozbudowy w ramach realizacji S6 w województwie pomorskim.

W dalszym ciągu nie ogłoszono jednak najważniejszych z perspektywy mieszkańców tej części województwa przetargów. Chodzi o fragment S6 między Słupskiem a Lęborkiem. Zgodnie z zapewnieniami ma to nastąpić do końca roku. Natomiast w III kw. 2021 r. ruszą kolejne przetargi na odcinki od obwodnicy Słupska do Koszalina.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza