Sezon grillowy w pełni. Jakie dania przyrządzić, żeby przyrządzić dania żeby nie tyć?

Imo/ AIP
W grillowaniu gubią nas ilości zjadanych przysmaków, a także dodatki.
W grillowaniu gubią nas ilości zjadanych przysmaków, a także dodatki. archiwum
Edyta Leźnicka, dietetyk kliniczny podkreśla, że grillowania na świezym powietrzu wśród grupy znajomych nie należy się bać, nawet jeśli jest się na diecie odchudzającej. - Niejednokrotnie spotkałam się z tym, że osoby, które walczą ze zbędnymi kilogramami, stronią od grilla. Tymczasem odpowiedni wybór przysmaków, a następnie właściwe ich przygotowanie może okazać się doskonałym, a do tego smacznym sposobem na zdrowy posiłek - mówi specjalistka.

Grill kończy się źle, jeśli wybieramy tłuste kiełbaski, karkówki i zajadamy się jedynie mięsem. Pamiętajmy, że poza nim możemy wybrać smakołyki zdrowsze i mniej kaloryczne - przede wszystkim warzywa, a także ryby. Jeśli mięso, wybierzmy to lżejsze, jak pierś z kurczaka. Osobiście polecam szaszłyki z kurczaka z warzywami, a także pierś skomponowaną z grillowaną papryką, cukinią i szparagami, na które właśnie rozpoczyna się sezon - podpowiada Edyta Leźnicka. - Doskonałym wyborem będą też ryby, choćby pstrąg czy łosoś czy owoce morza, takie jak krewetki, które z grilla smakują wybornie.

Zaczyna się też sezon na śluby i wesela. Teraz daje się głównie kopertę. A ile w niej być powinno? Kliknij, a dowiesz się wszystkiego o ślubach i weselach 2018.

Niepopularne, a naprawdę ciekawe jest grillowanie owoców. Te posmakują szczególnie najmłodszym. Polecam szaszłyki z truskawkami, bananem, melonami - dodaje ekspert. Edyta Leźnicka zaznacza, że w grillowaniu gubią nas ilości zjadanych przysmaków, a także dodatki. - Zwykle na grillu zjadamy większe porcje posiłków, czego radziłabym unikać.

Jeśli chcemy zjeść więcej, dokonujmy rozsądnych wyborów - postawmy na lżejsze mięso, najedzmy się grillowanymi warzywami. I uważajmy na piwo, które tak wiele osób wybiera do grilla. Pamiętajmy, że to kaloryczny alkohol - jeden standardowy kufel (500 ml) to aż 250 kalorii - podkreśla.

Obejrzyj wideo:

Jerzy Górski: To nie jest tak, że ciągle jesteśmy na szczycie

Wideo

Materiał oryginalny: Sezon grillowy w pełni. Jakie dania przyrządzić, żeby przyrządzić dania żeby nie tyć? - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3