Siedem polskich start-upów walczy o wyjazd na Polish Teach-day w Londynie

Maja Piotrowska AIPZaktualizowano 
ABSL Start up Challenge
Przedstawicieli start-upów i liderów światowego biznesu pozornie dzieli wszystko: sposoby finansowania, kultura pracy i wyznaczane cele. Konkurs ABSL Start-Up Challenge udowadnia jednak, że oba środowiska mogą owocnie współpracować. Właśnie zakończyła się faza półfinałów, w ramach których wyłoniono siedem najlepszych start-upów z całej Polski. Teraz czas na wielki finał w Łodzi.

Do tegorocznej edycji ABSL Start-Up Challenge zgłosiło się ponad 100 start-upów. Wyselekcjonowani reprezentanci zostali zaproszeni do półfinałów, które odbyły się w siedmiu dużych miastach Polski. Sceną dla start-upów były m.in. odrestaurowane wnętrza dawnej fabryki Grohmana w Łodzi, oryginalne przestrzenie poznańskiej Concordii Design czy nowoczesne wnętrza budynku Dominikańskiego we Wrocławiu. Członkami jury byli reprezentanci firm członkowskich Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) wśród nich reprezentanci z Procter & Gamble, Skanska czy Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Janusz Dziurzyński, Dyrektor P&G Global Business Services przekonuje, że to była ciekawa edycja.

Szansa dla polskich start-upów

– Dla P&G innowacji są jednym z filarów rozwoju firmy. Z doświadczenia wiem, że wiele innowacyjnych pomysłów powstaje w start-upach. Dlatego już po raz drugi jesteśmy partnerem ABSL Start-Up Challenge. Z uwagą przyglądaliśmy się start-upom biorącym udział w projekcie. Podczas lokalnych półfinałów jury oceniało pomysły z różnych dziedzin, m.in. HR, IT, marketingu, medycyny, a nawet rolnictwa. To pokazuje jak kreatywni są młodzi przedsiębiorcy, którzy potrafią udowodnić, że ich produkty i usługi są potrzebne dużym korporacjom z sektora biznesowego. Wiem, że w kilku przypadkach pojawiły się pierwsze pomysły na wdrożenie aplikacji czy usługi w firmach ABSL. Co więcej: prezentacje z lokalnych półfinałów, zostały wysłane do ponad 200 firm, członków ABSL. Jest więc duża szansa, że pomysły zostaną zauważone przez inne przedsiębiorstwa, a ich założyciele zaproszeni do współpracy – mówi Ewa Carr-de Avelon, lider wrocławskiego ABSL.

Konkurs łączący biznes i start-upy

Konkurs ABSL Start-Up Challenge jest platformą łączącą młodych przedsiębiorców i liderów biznesu z korporacji. Pierwszym pozwala zaprezentować swoje pomysły i pozyskać środki na ich realizację, drugim pomaga znaleźć innowacyjne projekty do swoich firm.

Jak przyznaje Marcin Nowak, ABSL Chapter Leader w Katowicach, konkurs udowadnia, że w biznesie ważne jest świeże spojrzenie na znane już technologie: – W dzisiejszym świecie ciężko jest zaprezentować zupełnie nowy pomysł. Atrakcyjne więc staje się to, jak potrafimy wykorzystać istniejące już rozwiązania czy produkty. W ramach ABSL Start-Up Challenge młodzi przedsiębiorcy pokazują nam, jak można zmienić czy poprawić coś, co de facto już zostało już odkryte. Tak było w przypadku wielu zaprezentowanych pomysłów. Challenge młodzi przedsiębiorcy pokazują nam, jak można zmienić czy poprawić coś, co de facto już zostało już odkryte. Tak było w przypadku wielu zaprezentowanych pomysłów – mówi.

Siedmiu zwycięzców

Wśród start-upów, które w tym roku przykuły uwagę jury znalazły się projekty z różnych dziedzin, zaczynając od rekrutacji opartej na sztucznej inteligencji, kończąc na prostych i tanich okularach do wirtualnej rzeczywistości. Zwyciężcą półfinału w Warszawie został projekt SCANYE. Jest to oprogramowanie, które skanuje i przetwarza dokumenty, a następnie interpretuje zebrane dane. W ten sposób w kilkanaście minut można przygotować firmowe faktury czy rachunki. Z kolei w Poznaniu triumf świecił NIBULO. Jest to inteligentny monitoring, który wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji. System „uczy się” standardowego rytmu dnia i nocy w danym pomieszczeniu. O nieprawidłowościach natychmiast informuje użytkownika. Półfinalistą z Krakowa została platforma VIRUB.IO, która symuluje proces pracy, a przez to ułatwia zespołom HR zatrudnienie odpowiednich pracowników. WOODDY to start-up, który produkuje okulary z kartonu, umożliwiające wejście w wirtualną rzeczywistość. Okulary można wykorzystywać na przykład podczas firmowych szkoleń. Półfinały odbyły się w katowickim Silesia Business Park. Kolejnym start-upem jest aplikacja TAKETASK która płaci swoim użytkownikom za wykonanie prostych zadań. Te mogą być różne: sprawdzenie ceny kawy w lokalnej restauracji i dostępności produktu w sklepie czy zrobienie zdjęcia billboardu wystawionego przy konkretnej ulicy. Za wykonanie każdego zlecenia użytkownicy otrzymują wynagrodzenie. TakeTask to zwycięzca półfinałów w Łodzi, w siedzibie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. CHALLENGE ROCKET to innowacyjna platforma, która promuje rekrutację na stanowiska IT poprzez konkursy i zadania rozwiązywane on-line. Użytkownicy muszą np. zaprogramować prostą strategiczną grę. Z jednej strony to dla nich rozrywka, z drugiej – możliwość zaprezentowania swoich umiejętności. Challenge Rocket wygrał wrocławski półfinał, który odbył się w budynku Dominikański. EMPLOCITY to nowatorski start-up, próbujący wyprowadzić na rynek, narzędzie do szukania pracodawców i pracowników. Korzystając z platformy kandydaci dodają swoje CV i określają wymagania względem przyszłej pracy. Zgłoszenie trafia do firm, które szukają pracownika o takim profilu. Emplocity wygrał półfinał w Trójmieście, który odbył się w Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym.

Wielki finał

Finał odbędzie się 14 czerwca w Łodzi podczas dorocznej konferencji ABSL. Tam start-upy zaprezentują się przed widownią złożoną z ponad tysiąca przedsiębiorców, managerów i rekinów biznesu. Jest o co walczyć – przedstawiciele najlepszego start-upu pojadą na Polish Tech Day do Londynu. Impreza uznawana jest za najbardziej prestiżowe wydarzenie, promujące polskie technologie poza granicami naszego kraju.

Na wielki finał z niecierpliwością czekają i jurorzy: – Cieszy szczególnie fakt, że w finale zobaczymy różnorodne projekty, rozwiązujące problemy z różnych dziedzin. Na scenie młodzi przedsiębiorcy będą mieli tylko kilka minut, by udowodnić, że to ich pomysł zasługuje na główną nagrodę i możliwość zaprezentowania się przed międzynarodową widownią – mówi Ewa Carr de-Avelon, ABSL Chapter Leader Wrocław.

Obejrzyj:

60 sekund biznesu: Polacy są liderami nowoczsnych płatności, bo...

Wideo

Materiał oryginalny: Siedem polskich start-upów walczy o wyjazd na Polish Teach-day w Londynie - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3