Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skarga na lokal gastronomiczny do słupskiego sanepidu? Tak, ale nie przez telefon

Andrzej Gurba
Andrzej Gurba
Mieszkaniec Słupska (nazwisko do wiadomości redakcji) chciał telefonicznie zgłosić słupskiemu sanepidowi swoje podejrzenia dotyczące zaniedbań w jednym z punktów gastronomicznych w Ustce. Usłyszał, że sprawa może być przyjęta, ale pisemnie, a nie przez telefon. Nasz czytelnik jest zdziwiony i oburzony takim stanowiskiem sanepidu. Dodajmy, że w tej sprawie podjęto jednak czynności kontrolne, mimo braku pisma ze strony mieszkańca.
Mieszkaniec Słupska (nazwisko do wiadomości redakcji) chciał telefonicznie zgłosić słupskiemu sanepidowi swoje podejrzenia dotyczące zaniedbań w jednym z punktów gastronomicznych w Ustce. Usłyszał, że sprawa może być przyjęta, ale pisemnie, a nie przez telefon. Nasz czytelnik jest zdziwiony i oburzony takim stanowiskiem sanepidu. Dodajmy, że w tej sprawie podjęto jednak czynności kontrolne, mimo braku pisma ze strony mieszkańca. Archiwum
Mieszkaniec Słupska (nazwisko do wiadomości redakcji) chciał telefonicznie zgłosić słupskiemu sanepidowi swoje podejrzenia dotyczące zaniedbań w jednym z punktów gastronomicznych w Ustce. Usłyszał, że sprawa może być przyjęta, ale pisemnie, a nie przez telefon. Nasz czytelnik jest zdziwiony i oburzony takim stanowiskiem sanepidu. Dodajmy, że w tej sprawie podjęto jednak czynności kontrolne, mimo braku pisma ze strony mieszkańca.

Zjedli posiłek w Ustce. Później były: biegunka, bóle brzucha, złe samopoczucie

- Byłem z rodziną w Ustce. W jednym z punktów gastronomicznych zjedliśmy posiłek. W nocy wszyscy mieliśmy te same dolegliwości: biegunkę, bóle brzucha, osłabienie – mówi mieszkaniec. – Rano zadzwoniłem do słupskiego sanepidu, aby poinformować o sprawie. Usłyszałem, że nie mogę tego zrobić telefonicznie, a tylko pisemnie, z podaniem nazwy lokalu, adresu, jego właściciela i całym opisem. To dla mnie niezrozumiałe. Uważam, że w takich sytuacjach sanepid powinien od razu zająć się sprawą, pojechać do lokalu. Chodzi przecież o ludzkie zdrowie. Na dolegliwości mogą być narażone inne osoby.

Słupski sanepid informuje o przepisach i procedurach

Zwróciliśmy się w tej sprawie do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Słupsku. Odpowiedziała nam Henryka Kisiel, zastępca powiatowego inspektora sanitarnego w Słupsku. Cytujemy: „W kwestii składania i rozpatrywania wniosków organ zobligowany jest do przestrzegania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej. W świetle obowiązujących przepisów prawodawca nie uwzględnił możliwości telefonicznego składania wniosków”.

I dalej: „W przypadkach odebrania zgłoszenia telefonicznego, pracownik informuje zgłaszającego o trybie składania wniosków w oparciu o przepisy k.p.a. W sytuacji zgłoszeń istotnych dla bezpieczeństwa zdrowotnego, sporządzana jest notatka służbowa z przeprowadzonej rozmowy telefonicznej. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupsku po zapoznaniu się z treścią notatki, podejmuje decyzję o stosownych działaniach np. o przeprowadzeniu kontroli sanitarnej”.

- W przypadku zgłoszenia spełniającego kryteria podejrzenia ogniska choroby przenoszonej drogą pokarmową (co najmniej dwa przypadki zachorowań powiązane ze sobą epidemiologicznie z podaniem danych osobowych oraz adresów zamieszkania), działania podejmowane są niezwłocznie – informuje Henryka Kisiel.

Kontrolę jednak przeprowadzono

Dodajmy, że mimo braku pisemnego zgłoszenia, PSSE w Słupsku podjęła czynności we wskazanym punkcie gastronomicznym.
Wrócimy do sprawy po otrzymaniu informacji o wynikach kontroli.

Aktualizacja, 30.09.2021 r. godz. 13.40

W czwartek otrzymaliśmy dodatkową informację z PSSE w Słupsku. - W toku czynności kontrolnych ustalono, że wskazany punkt gastronomiczny w dniu 27.09.2021 r. zakończył działalność w sezonie letnim. Jednocześnie PPIS w Słupsku informuje, że nie otrzymał zgłoszeń dotyczących wystąpienia niedyspozycji ze strony układu pokarmowego od innych osób, jak i z podmiotów leczniczych - stwierdza Henryka Kisiel.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza