Zjedli posiłek w Ustce. Później były: biegunka, bóle brzucha, złe samopoczucie
- Byłem z rodziną w Ustce. W jednym z punktów gastronomicznych zjedliśmy posiłek. W nocy wszyscy mieliśmy te same dolegliwości: biegunkę, bóle brzucha, osłabienie – mówi mieszkaniec. – Rano zadzwoniłem do słupskiego sanepidu, aby poinformować o sprawie. Usłyszałem, że nie mogę tego zrobić telefonicznie, a tylko pisemnie, z podaniem nazwy lokalu, adresu, jego właściciela i całym opisem. To dla mnie niezrozumiałe. Uważam, że w takich sytuacjach sanepid powinien od razu zająć się sprawą, pojechać do lokalu. Chodzi przecież o ludzkie zdrowie. Na dolegliwości mogą być narażone inne osoby.
Słupski sanepid informuje o przepisach i procedurach
Zwróciliśmy się w tej sprawie do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Słupsku. Odpowiedziała nam Henryka Kisiel, zastępca powiatowego inspektora sanitarnego w Słupsku. Cytujemy: „W kwestii składania i rozpatrywania wniosków organ zobligowany jest do przestrzegania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej. W świetle obowiązujących przepisów prawodawca nie uwzględnił możliwości telefonicznego składania wniosków”.
I dalej: „W przypadkach odebrania zgłoszenia telefonicznego, pracownik informuje zgłaszającego o trybie składania wniosków w oparciu o przepisy k.p.a. W sytuacji zgłoszeń istotnych dla bezpieczeństwa zdrowotnego, sporządzana jest notatka służbowa z przeprowadzonej rozmowy telefonicznej. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupsku po zapoznaniu się z treścią notatki, podejmuje decyzję o stosownych działaniach np. o przeprowadzeniu kontroli sanitarnej”.
- W przypadku zgłoszenia spełniającego kryteria podejrzenia ogniska choroby przenoszonej drogą pokarmową (co najmniej dwa przypadki zachorowań powiązane ze sobą epidemiologicznie z podaniem danych osobowych oraz adresów zamieszkania), działania podejmowane są niezwłocznie – informuje Henryka Kisiel.
Kontrolę jednak przeprowadzono
Dodajmy, że mimo braku pisemnego zgłoszenia, PSSE w Słupsku podjęła czynności we wskazanym punkcie gastronomicznym.
Wrócimy do sprawy po otrzymaniu informacji o wynikach kontroli.
Aktualizacja, 30.09.2021 r. godz. 13.40
W czwartek otrzymaliśmy dodatkową informację z PSSE w Słupsku. - W toku czynności kontrolnych ustalono, że wskazany punkt gastronomiczny w dniu 27.09.2021 r. zakończył działalność w sezonie letnim. Jednocześnie PPIS w Słupsku informuje, że nie otrzymał zgłoszeń dotyczących wystąpienia niedyspozycji ze strony układu pokarmowego od innych osób, jak i z podmiotów leczniczych - stwierdza Henryka Kisiel.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?