Ze sprzedażą 762 600 pojazdów na świecie (w 2009 było to 684 200 szt.), czeski producent po raz pierwszy przekroczył próg trzech czwartych miliona. Przełożyło się to na 11,5% wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. Największą popularnością cieszyła się Octavia. Także modele Yeti i Superb Combi świetnie poradziły sobie w swoim pierwszym pełnym roku sprzedażowym.
- W 2010 roku nie tylko zwiększyliśmy sprzedaż naszych modeli, uzyskując nowy rekord sprzedaży, ale również odnotowaliśmy rekordowe udziały na poszczególnych rynkach” – powiedział Jürgen Stackmann, członek zarządu Škody odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. - Daje nam to doskonałą pozycję wyjściową do dalszego wzrostu, jaki spodziewamy się osiągnąć w nadchodzących latach.
W Czechach
Na rodzimym czeskim rynku marka utrzymała pozycję lidera. W 2010 roku udział w rynku wzrósł do 34,5% (w 2009 wynosił 33,4%). Łącznie, w minionym roku, Škoda sprzedała w Czechach 58 000 sztuk samochodów. Odpowiada to wzrostowi o 2,7%, w porównaniu z poprzednim rokiem. Szczególnie dobrze poradził sobie Yeti, dla którego był to pierwszy pełen rok sprzedażowy. Model okazał się być najlepiej sprzedającym się SUV-em w Czechach, jak również numerem jeden w segmencie pojazdów z napędem na cztery koła.
W Europie Środkowo-Wschodniej
Również w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pojazdy produkowane przez markę Škoda cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Ukraina (+17,1%), Słowenia (+15,9%), Estonia (+18,7%) i Serbia (+18,7%) – to kraje, w których wzrost sprzedaży osiągnął dwucyfrowy wynik. Rekordowe udziały w rynku Škoda odnotowała także na Węgrzech (10,6 %) i w Estonii (14,4%).
W Europie Zachodniej
Škoda zwiększyła swoje udziały również na rynkach krajów Europy Zachodniej. Na przykład w Wielkiej Brytanii marka osiągnęła nowy rekord sprzedaży (41 600 szt.), co stanowi wzrost o 15,6%. Jednocześnie udział w rynku okazał się być najwyższy do tej pory, osiągając poziom 2,1%. W Holandii marka sprzedała o 77,2% więcej samochodów niż w poprzednim roku (15 400 szt.). W Irlandii, Grecji i Norwegii udziały rynkowe, po raz pierwszy, zwiększyły się do ponad 5%.
W Azji
Na ważnych wschodzących rynkach azjatyckich Škoda odnotowuje ciągły, dynamiczny wzrost. W Chinach sprzedaż zwiększyła się o 47,3%, osiągając poziom 180 500 sztuk. W Rosji sprzedano 45 600 samochodów więcej (w poprzednim roku było to 33 000 szt.). To wzrost o 38,1% i nowy rekordowy udziału w rynku wynoszący 2,6%. W Indiach sprzedaż zwiększyła się o 37,7%.
Škoda odniosła sukcesy również na pozostałych rozwijających się rynkach, w minionym roku: np.: w Izraelu (+54,2%), w Australii (+31,8%) i w Algerii (+16,6%).
W Polsce
Warto wspomnieć, że w 2010 roku Škoda odniosła sukces rynkowy także w Polsce. Sprzedaż 37 785 sztuk pozwoliła marce, już po raz czwarty, uzyskać pozycję lidera. Dzięki tym wynikom Škoda niezmiennie od wielu lat pozostaje czołową marką motoryzacyjną w Polsce.
Największą popularnością wśród klientów w roku sprzedażowym 2010 cieszyły się Škoda Octavia - 318 900 szt. (wzrost sprzedaży o 16,6%) i Fabia - 229 tys. szt. Sprzedaż 98 900 szt. Škody Superb oznacza wzrost aż o 121,9% w stosunku do roku 2009. Sprzedaż pozostałych modeli wyniosła: Yeti - 52 600 szt., Roomster - 32 300 szt. i Octavia Tour - 30 900 szt.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?