Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Škoda po raz czwarty liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce

Opr. Piotr Jasina [email protected] 91 481 33 34 Fot. Skoda
Według wstępnych danych rynkowych prezentowanych przez SAMAR, sprzedaż w wysokości 37 785 aut dała marce Škoda 11,33 proc. udziału w rynku.
Według wstępnych danych rynkowych prezentowanych przez SAMAR, sprzedaż w wysokości 37 785 aut dała marce Škoda 11,33 proc. udziału w rynku.
W poprzednich latach tytuł ten trafił do Škody w 2005, 2006 i 2009 roku. Marka Škoda nieprzerwanie od dziesięciu lat plasuje się w pierwszej trójce, jeśli chodzi o roczne wyniki sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce.

W 2010 roku Škoda wyprzedziła drugiego w zestawieniu Volkswagena o prawie 10 tys. sprzedanych samochodów. Na trzeciej pozycji znalazł się Ford, a Fiat, który w 2009 roku zajmował drugie miejsce, w 2010 spadł na czwarte. Trzecia w 2009 roku Toyota, w 2010 znalazła się dopiero na 5. miejscu.

- Realizujemy swoją strategię, która jest efektywna, ale przede wszystkim jest długookresowa - stwierdził Łukasz Zadworny z zarządu Skoda Auto Polska S.A. - Oznacza to, że już dzisiaj myślimy w perspektywie tego, co wydarzy się na polskim rynku motoryzacyjnym za 2 – 3 lata.

Duży wybór

Sukcesu upatruje m.in. w szerokiej palecie modeli Škody. W asortymencie w roku 2010 pojawił się przede wszystkim Superb Combi, Fabia RS, odświeżone modele Fabii oraz Roomstera. Warto również podkreślić ofertę Škody dotyczącą modeli z homologacją ciężarową. A Octavia była najchętniej kupowanym w 2010 roku flotowym modelem w Polsce.”

Ponad 11,3 proc. rynku

Według wstępnych danych rynkowych prezentowanych przez SAMAR, sprzedaż w wysokości 37 785 aut dała marce Škoda 11,33% udziału w rynku, dzięki czemu udało się wyprzedzić Volkswagena o 9 917 szt. sprzedanych samochodów (prawie 3 punkty procentowe przewagi). Tak wysoką różnicę pomiędzy liderem rynku, a marką na drugiej pozycji zanotowano ostatnio w 2004 roku. Škoda została nie tylko liderem sprzedaży za 2010 rok, ale również w każdym z miesięcznych rankingów zajmowała pierwsze miejsce.

 Dobry marketing

- Miniony rok był dla nas bardzo owocny - przyznał Maciej Michalik, dyrektor Działu Marketingu Skoda Auto Polska S.A. -Zrealizowaliśmy wiele projektów marketingowych, z których kilka było pionierskimi na rynku reklamowym w Polsce. Warto wspomnieć choćby zastosowanie w jednym z projektów techniki video mappingu, czy emisję interaktywnej reklamy telewizyjnej, wykorzystującej tzw. roadblocking, za którą otrzymaliśmy Brązowego Lwa na 57. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza