Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Słabe wyniki finansowe spowodowały zmiany personalne w Gino Rossi

Fot. Krzysztof Tomasik
Maciej Fedorowicz, długoletni prezes Gino Rossi przestał pełnić swoją funkcję.
Maciej Fedorowicz, długoletni prezes Gino Rossi przestał pełnić swoją funkcję. Fot. Krzysztof Tomasik
Maciej Fedorowicz złożył rezygnację z funkcji prezesa zarządu znanej słupskiej spółki Gino Rossi. Powodem są kiepskie wyniki finansowe firmy. Z Rady Nadzorczej spółki odszedł także inny słupszczanin - Kazimierz Stępniak.

W poniedziałek Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Gino Rossi przyjęło rezygnację dotychczasowego zarządu spółki w składzie Maciej Fedorowicz (prezes), Jan Banaszkiewicz, Jan Szczurko i Stanisław Węgrzyn (członkowie zarządu).

Zmiany dotknęły także Radę Nadzorczą firmy. Odwołano: Kazimierza Stępniaka (zastępca przewodniczącego), Arkadiusza Rynkiewicza (sekretarza), a także Mariusza Babrala, GianPiero Luzzi oraz Massimo Suggelli (członkowie RN).
Nowym prezesem Gino Rossi został Paweł Kapłon, absolwent wydziału ekonomicznego na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, pracownik takich firm jak "Ernst & Young".

- Jesteśmy pewni, że w spółce tkwi olbrzymi, niewykorzystany potencjał. Marka Gino Rossi jest wciąż jedną z najlepiej rozpoznawalnych na rynku. Niestety, nie potwierdzają tego uzyskiwane w ciągu ostatnich okresów wyniki finansowe. Wskazują one na słabnącą kondycję biznesu obuwniczego w strukturach Grupy, przy jednoczesnej coraz większej dynamice segmentu - powiedział nowy prezes.
Firmę czeka solidna restrukturyzacja, która ma objąć sieć sprzedaży kolekcji, poszczególnych marek w spółce, produkcji, struktury organizacyjnej oraz cięcie wydatków.

Sam Fedorowicz, który był prezesem zarządu "Gino Rossi" od 1994 roku pozostanie w firmie jako członek Rady Nadzorczej. Nie udało nam się z nim skontaktować. W przesłanym do mediów oświadczeniu, czytamy, że jego rezygnacja ze stanowiska ma pomóc we wprowadzeniu restrukturyzacji firmy, której autorami jest m.in. właśnie Paweł Kapłon.

"Celem tych prac jest poprawienie wyników handlowych i finansowych Spółki, a także optymalizacja kosztów we wszystkich obszarach działalności oraz uzyskanie efektów synergii w ramach grupy kapitałowej." - czytamy w oświadczeniu Fedorowicza.
Grupa Gino Rossi
d Tworzą wiodące na polskim rynku modowym marki, do ktorych naleą: Gino Rossi, Geox, G&R, Vanita oraz Simple i Cosimo Martinelli.
d W ofercie znajduje się obuwie (marki Gino Rossi, Vanita, Geox, Simple, G&R), torebki i produkty skórzane (marki Gino Rossi i Simple) oraz odzież damska (marka Simple) i męska (marka Cosimo Martinelli).
d Spółka Gino Rossi zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2006 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza