Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Słupscy kolejarze dostali najnowocześniejszy w Polsce pociąg do naprawy trakcji (zdjęcia, wideo)

Piotr Kawałek
Nowy pociąg PKP Energetyka w Słupsku
Nowy pociąg PKP Energetyka w Słupsku Fot: Łukasz Capar
Najnowocześniejszy w Polsce pociąg sieciowy służący do naprawy elektrycznej trakcji kolejowej, trafił do Słupska. Dzięki niemu usuwanie awarii ma być łatwiejsze i szybsze.
Nowy pociąg sieciowy u slupskich kolejarzy

Nowy pociąg sieciowy u słupskich kolejarzy

PKP ENERGETYKA SA

PKP ENERGETYKA SA

To ogólnopolskie przedsiębiorstwo energetyczne, wydzielone ze struktur kolejowych działające od 2001 roku. Spółka zajmuje się sprzedażą i dystrybucją energii elektrycznej przede wszystkim na potrzeby przewoźników kolejowych oraz świadczeniem usług elektroenergetycznych. PKP Energetyka S.A. obsługuje około 45 tysięcy klientów

Pociąg sieciowy o symbolu PS00M/40B jest eksploatowany przez słupski oddział PKP Energetyka. Służy do naprawy i konserwacji sieci trakcyjnej linii kolejowej od Koszalina aż po Gdynię.

- To najnowocześniejszy i jedyny taki egzemplarz w Polsce - mówi Bogdan Sałapata, szef słupskiego oddziału PKP Energetyka. - Jest wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne, m.in. czujniki hamowania, laserowy pomiar wysokości trakcji, komputer pokładowy oraz bezprzewodowo sterowane elementy jak podest hydrauliczny czy żuraw.

Pracownik może, stojąc na zewnątrz, zdalnie sterować położeniem podestu, na którym znajdują się pracownicy. Do tej pory słupscy energetycy kolejowi używali wysłużony pociąg o nazwie Pusio, zamianę na nowy porównują do wymiany malucha za mercedesa.

Największą zaletą nowego pojazdu jest jego mobilność, dzięki temu, że ma kabiny na obu końcach, możliwa jest natychmiastowa zmiana kierunku jazdy bez czasochłonnych manewrów. Ponadto możliwe jest prowadzenie prac bez konieczności zatrzymywania ruchu pociągów osobowych i wyłączania napięcia w sieci trakcyjnej na sąsiednich torach.

Pociąg ma również miejsce socjalne dla załogi, jest m.in. kącik do przygotowania i spożywania posiłków. Pociąg może jechać z prędkością do 80 kilometrów na godzinę. Został wyprodukowany przez warszawski Zakład Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., kosztował prawie cztery miliony złotych.

.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza