– Zakład gazowniczy w okresie grzewczym wystawiał takie rachunki na telefon w wybranych dla nas terminach, a teraz tego nie robi. Trzeba zgłosić się do nich osobiście, aby taką fakturę otrzymać – opowiada – Pytam dlaczego? Przecież to jest marnowanie czyjegoś czasu.
Sprawę potwierdziliśmy na miejscu. Faktycznie.
– Nie możemy wystawić rachunku za gaz przez telefon. Może pan przyjść na miejsce – usłyszeliśmy w słuchawce.
– Wysyłanie zamówionych faktur było dla nas zbyt kosztowne, a musimy dbać o koszty funkcjonowania naszej firmy – stwierdza Izabela Dyguła, rzecznik prasowy Pomorskiego Oddziału Obrotu Gazem.
Rzecznik przyznaje, że system wystawiana faktur przez telefon był korzystny dla klientów, jednak z drugiej strony – zbyt kosztowny dla samej firmy. – Musieliśmy wysyłać faktury, które ponadto były wystawiane w rozmaitych okresach czasowych. Tak więc pieniądze za nasze usługi też wpływały w bardzo różnych terminach – stwierdza Dyguła.
Pomorski Oddział Obrotu Gazem radzi, by, jeżeli ktoś chce płacić za gaz co miesiąc nadal kontaktował się telefoniczne z gazownią. – Nie ma żadnego problemu, by pracownik podał aktualny stan licznika. Na tej podstawie można wpłacać pieniądze na swoje konto – stwierdza rzecznik Dyguła.
W przyszłym roku gazownia przymierza się do kolejnej zmiany związanej z wystawianiem faktur. Najprawdopodobniej klienci będą je otrzymywać co cztery miesiące. – Przepisy zobowiązują nas do wystawiania jednej faktury rocznej. Oczywiście byłoby to zbyt niekorzystne dla klientów. Myślę, ze to nowe rozwiązanie pozwoli na odpowiednie zaplanowanie budżetów domowych – stwierdza Dyguła.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?